Access formulier vanuit tabel openen + vraag over opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Vanuit mijn opleiding maak ik voor een instantie een dbase. Nu heb ik 2 tabellen. De hoofd tabel en een daaronderliggende tabel. De hoofdtabel bevat de algemene gegevens en de onderliggende tabel daarin staan de documenten van de betreffende record.
Nu heb ik alle documenten ingevoegd als OLE-object. Maar dan staat er bijvoorbeeld: word-document. Nu wou ik ipv word-document de bestandsnaam hebben maar dat schijnt niet te kunnen. Toen kwam mijn contactpersoon met het idee om formulieren te maken. Ik heb een formulier gemaakt maar die moet je openen vanuit beeld - formulierweergave. Nu is mij ter ore gekomen dat het mogelijk moet zijn als je op een record klikt dat dan het formulier geopend wordt. Ik heb overal gezocht maar kon dit nergens vinden.

De 2e vraag heeft ook te maken met formulieren. Mijn contactpersoon heeft in een tabel een 50-tal vragen gemaakt en die ziet hij in formulier weergave. Maar nu wil hij dus als hij op de vragen antwoord heeft gehad die invullen in het formulier en dan opslaan. Maar dit wil hij voor meerdere gevallen doen. Oftewel is het mogelijk om zo'n formulier apart op te slaan en dan een leeg formulier te krijgen? Ook dit kon ik nergens terugvinden. Ik heb wel gevonden dat je in je formulier een knop kunt maken dat je bijv. in een adressenbestand per persoon de gegevens kan selecteren.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt

met vriendelijke groet

Patrick

• vuurfreter
De 2e vraag heb ik volgens mij zelf al gevonden:

Formulier openen dan bestand en opslaan als. Waarschijnlijk is dit de oplossing. Sorry maar ik zat het moeilijker te zoeken. En na een paar dagen zoeken weet je t soms zelf ook effe nie meer ;)

Mijn 1e vraag blijft wel staan. Alleen ben ik nu aan het werk gegaan met macro's. Ik heb 1 macro gemaakt die dat formulier opent. Maar nu moet ik m nog werkende krijgen door een knop ofzo die in de tabel zit of als ik op een id klik in de tabel dat dan het formulier geopend wordt.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 15:11

PromoX

Flying solo

vuurfreter schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:50:
De 2e vraag heb ik volgens mij zelf al gevonden:

Formulier openen dan bestand en opslaan als.
Wat je daarmee doet is het formulier zelf opslaan onder een andere naam en dat is denk ik toch niet wat je wilt.

Wat je wel moet doen is via een formulier de antwoorden per geval opslaan in een tabel. Tenminste, ik geloof dat dit is wat je wilt.
Mijn 1e vraag blijft wel staan. Alleen ben ik nu aan het werk gegaan met macro's. Ik heb 1 macro gemaakt die dat formulier opent. Maar nu moet ik m nog werkende krijgen door een knop ofzo die in de tabel zit of als ik op een id klik in de tabel dat dan het formulier geopend wordt.
Een formulier openen vanuit een tabel zal niet gaan. Wat je kunt doen is via menu 'Extra', 'Opstarten' instellen welk formulier geopend moet worden op het moment dat de database geopend wordt. Vanuit dat formulier kun je vervolgens andere objecten (formulieren, rapporten, etc.) openen via een bv opdrachtknop of wanneer je op een record klikt.

Misschine zie ik het verkeerd, maar ik krijg het idee dat je kennis van Access nogal gering is. Misschien is het een goed idee om je wat meer te verdiepen in hoe een access database opgebouwd is; op internet zijn genoeg voorbeelden te vinden.
Mocht je daarna toch nog vragen hebben, mag je ze natuurlijk altijd stellen, maar dan is het wel verstanding duidelijk te omschrijven wat het probleem is en wat je zelf al geprobeerd hebt.

And I'm the only one and I walk alone.

• vuurfreter
Idd mijn kennis van access is niet echt groot maar t groeit steeds dat komt door de dbases die ik nu maak. Het zit m gewoon in het volgende:
de basis kennis heb ik wel een beetje maar aangezien ik voor een 'opdrachtgever'werk komt die steeds met wensen. Ik probeer het eerst zelf en vraag het daarna pas.
Maar heb je misschien 1 of 2 echt goede sites waar ik wat vandaan zou kunnen halen?

quote]PromoX schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:32:
[...]

Wat je daarmee doet is het formulier zelf opslaan onder een andere naam en dat is denk ik toch niet wat je wilt.

Wat je wel moet doen is via een formulier de antwoorden per geval opslaan in een tabel. Tenminste, ik geloof dat dit is wat je wilt.

[...]
Ik wil dus wel het formulier opslaan onder een andere naam

Een formulier openen vanuit een tabel zal niet gaan. Wat je kunt doen is via menu 'Extra', 'Opstarten' instellen welk formulier geopend moet worden op het moment dat de database geopend wordt. Vanuit dat formulier kun je vervolgens andere objecten (formulieren, rapporten, etc.) openen via een bv opdrachtknop of wanneer je op een record klikt.
[/quote]

Ik zal hier es mee aan de slag gaan.

Toch bedankt voor je hulp.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 15:11

PromoX

Flying solo

vuurfreter schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:08:
Idd mijn kennis van access is niet echt groot maar t groeit steeds dat komt door de dbases die ik nu maak. Het zit m gewoon in het volgende:
de basis kennis heb ik wel een beetje maar aangezien ik voor een 'opdrachtgever'werk komt die steeds met wensen. Ik probeer het eerst zelf en vraag het daarna pas.
Maar heb je misschien 1 of 2 echt goede sites waar ik wat vandaan zou kunnen halen?
UIt een ouder topic:
PromoX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:27:
Microsoft heeft bijvoorbeeld een database samengesteld met verschillende formulieren. Hier kun je, als je kijkt hoe ze opgebouwd zijn, veel van leren.

Microsoft heeft daarnaast ook databases met queries en reports samengesteld.

Ook hier staan vele voorbeelden.

En ook op GoT is er genoeg te vinden natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door PromoX op 03-07-2006 20:39 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• vuurfreter
Heel erg bedankt voor je hulp.Ik ga es rondneuzen op die sites. En hopelijk kan ik toch mn vragen blijven stellen als ik ze heb.
Pagina: 1