Game systeem voor zo'n 1500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:41
Hallo, ik wilde graag een nieuwe gaming pc gaan kopen. Ben een fervent Call of Duty 2 speler, die ook wel van een potje F.E.A.R., NFS Most Wanted, The Elder Scrolls - Oblivion houdt. Deze spellen wil ik optimaal kunnen spelen, optimaal voor mij is hoogst mogelijk speelbaar maar wel betaalbaar daarom ben ik bereid € 1500 uit te geven voor mijn nieuwe pc.

Het volgende had ik in gedachten:

Antec Sonata II € 92,30
ASUS A8N32 SLI € 164,57
AMD 64 3800+ € 138,38
TwinMos 2* 1024 PC3200 CAS3 DDR € 161,82
ASUS 7900 GT TOP 256 MB DDR3 € 304,13
BenQ FP202W € 366,46

De kast heb ik gekozen vanwege zijn mooie uiterlijk, functionele binnenkant en de 450 watt sterke voeding die erin zit.

Vervolgens het moederbord waar ik nog niet helemaal over uit ben, maar in reviews heb gelezen dat het een goed bord is. De reden waarom ik voor dit bord heb gekozen is omdat ik wel van plan ben een tweede 7900 erin te gaan zetten. De snelheid van 8x pci-e t.o.v. 16 x pci-e is misschien minimaal maar toch wil ik dit moederbord ook vanwege de heatpipe cooling waar ik hoge verwachtingen van heb qua geluidsprestatie. Want ondanks dat dit systeem moet kunnen knallen wil ik er zo min mogelijk van horen.

Waarom socket 939? Omdat ik nog niet onder de indruk ben van AM2, ik de prijs van die moederborden aan de dure kant vindt, tenzij mij iemand kan overtuigen AM2 te kiezen, want voor het lichtelijk snellere DDR2 geheugen hoef ik het niet te doen.

De processor is misschien niet helemaal top of the bill maar ik denk dat een 3800+ niet slecht zal presteren, ik heb inderdaad gelezen dat processors gauw een bottleneck vormen, ik koop wel een snellere als de prijzen nog meer gezakt zijn.

Dan het geheugen van TwinMos, het is goedkoop stabiel en doet z’n werk gewoon, en twee gigabyte opvandaag is ook geen overbodig luxe meer, wil overigens uitbreiden naar vier in een later stadium tezamen met de tweede 7900.

Dan de Asus 7900 GT TOP met 256 MB DDR3 lijkt me genoeg capaciteit hebben om de spellen te kunnen spelen die ik speel, ik heb F.E.A.R zien draaien op een X800 pro en dat zag al strak uit.

En als laatste de monitor, de BenQ FP202W is bij mij in het oog gesprongen na het [rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml] topic. Ook heb ik opgezocht welke spellen goed om kunnen gaan met 16:10 beeld met name Call of Duty 2 reageert hier super op en dat speel ik dan toch het meeste. Tevens heb ik ook nog gekeken naar de ViewSonic VP2030B echter de prijs hiervan vindt ik iets te hoog, maar van de andere kant spreekt de 1600*1200 resolutie me wel enorm aan.

In eerste instantie heb ik nog niet gekozen voor een dvd-brander omdat ik er al vier in huis heb. En ook niet voor een harde schijf omdat ik al in het bezit ben van vijf Western Digital Caviar SE16 250 GB Sata2 schijven en er dus wel ééntje opoffer. Dus wanneer er ruimte over is in het budget of als iemand vindt dat ik een Raptor schijf moet incalculeren waarmee ik een dermate prestatiewinst boek dat ik er een smile van op me gezicht krijg t.o.v. de Caviar SE16 250 GB dan moet ie dat wel doen, dat neem ik dan mee in de definitieve configuratie.

Ik bestel de pc bij azerty.nl vanwege de scherpe prijzen en goede service.

Het was even lezen, maar ik wil er zeker van zijn dat ik alles goed beargumenteerd heb.

discogs

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 19:33
als je oblivion speelt, kun je beter een 3700 kopen, of een dualcore, want die zijn sneller daarin.
verder, je kunt beter even wachten tot 23 JULI( 8)7 ), want dan verlaagt AMD de processorprijzen enorm.

en ik raad je ook aan om ander werkgeheugen te nemen, de combinatie twinmos-asus werkt niet altijd zo goed.
en wat videokaart betreft, kun je volgens mij beter een x1800xt nemen, die presteerd net een beetje beter dan de 7900gt, en is ook nog een beetje goedkoper ook.

[ Voor 45% gewijzigd door tudeLati op 03-07-2006 09:10 ]

When in doubt, Ctrl-Q

Verwijderd

dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 09:09 ]

Verwijderd

juli neem ik aan dan?

• loewie1984
tudeLati schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:07:
als je oblivion speelt, kun je beter een 3700 kopen, of een dualcore, want die zijn sneller daarin.
verder, je kunt beter even wachten tot 23 juni, want dan verlaagt AMD de processorprijzen enorm.
Juni of Juli? Ik ben geen extreem oblivion speler, wil het inderdaad wel een beetje vlot spelen, en wat is jouw mening dan over de rest van de configuratie?

discogs

• loewie1984
Wat vinden jullie van 939 vs. AM2, Nvidia 7900 vs. ATI x1800-1900 en keuze van het moederbord, heb ook gelezen dat diverse mensen problemen hebben met dit mobo.

discogs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou uberhaubt geen SLI bord nemen. Mocht je over 1-2 jaar gaan upgraden zet je er echt geen 7900GT meer bij. Dan kun je beter voor een nieuwe kaart gaan.
Over de videokaart: lees gewoon wat benchmarks.
S939 vs AM2 moet je eigenlijk zelf weten. Ik zou zelf nog gewoon voor S939 gaan. Kun je nog lang genoeg mee vooruit denk ik, en het scheelt weer in de prijs.

Verwijderd

over SLi ga ik met Rod mee, tegen die tijd is DX10 uit en dat is dan wel aan te raden.

verder kan dat geheugen echt niet in een game PC, CL 3 is het langzaamste verkrijgbaar en CL2.5 is ong even duur, en het scheelt wel FPS
daarbij heeft tot 4 gig uitbreiden weinig zin, windows 32 bit komt niet verder dan 3.2 GB
en tegen de tijd dat je meer nodig hebt zijn we al weer 2-3 jaar verder(als gamer dan he ;) )

verder heb je nog budget over dus zou ik eerder voor een x1900XT gaan, die is toch weer wat beter, en op de FP was laatst een bericht dat de 7 serie problemen geeft al hij van tevoren wordt overgeclockt.

en uiteraard dual-core, spellen gaan het steeds meer ondersteunen en als je hier meer dan een jaar me door wilt is een dual core zeker aan te raden, maar wacht dan wel tot de release van de conroe, alle prijzen gehalveerd.

Ps tudelati, inmiddels 27 juli he, 4 dagen verplaatst door intel.

• loewie1984
Hierbij de onderdelen die definitief zijn:

ANTEC SONATA II ----------93,00 euro
BenQ FP202W 20" TFT --366,00 euro
ASUS ATI X1900XT --------366,00 euro
AMD64 X2 4200+ -----------325,00 euro

totaal----------------------------1150,00 euro

dus nog 300 euro over voor geheugen en mobo

Over het moederbord en geheugen twijfel ik dus nog..
Graag suggesties, ik hoef geen SLI mobo maar wil wel maximale prestatie

Overigens is bij mij de vraag gerezen of de X1900XT om te flashen of te unlocken is naar een XTX

uiteraard bestel ik de pc pas na de prijsverlagingen van AMD op de 27ste julie

[ Voor 74% gewijzigd door loewie1984 op 03-07-2006 12:00 ]

discogs

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:47
Asus A8N-E link €80
of als je een crossfire moederbord wil de:
Asus A8R-MVP link €95

en

2 gig G.skill geheugen link €165

en als je van plan bent te gaan over klokken kun je mischien nog wat beter geheugen kopen

ps:
de 1900xt flashen of unlocken is niet nodig je kan hem gewoon wat overklokken en dan is hij even snel als de XTX

[ Voor 14% gewijzigd door martijn- op 03-07-2006 12:08 ]

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:22:
Ps tudelati, inmiddels 27 juli he, 4 dagen verplaatst door intel.
Wat heeft intel te maken met de aangekondigde prijsverlaging van AMD? :?

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Diabolical schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:26:
[...]
Wat heeft intel te maken met de aangekondigde prijsverlaging van AMD? :?
Omdat prijsverlagingen een reactie zijn op de concurrentie.
Omdat de prijsverlaging van AMD een reactie is op de introductie van de Conroe.
nieuws: Prijsverlaging AMD-processors dag na introductie Conroe

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:41
Waarom die kaart? Waarom geen 7950? Bijna even duur en veel hoger qua FPS, zoek maar wat is reviews. Echt een geweldige kaart en lager kan je die upgraden voor Quattro

Verwijderd

Versteegrob schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:41:
Waarom die kaart? Waarom geen 7950? Bijna even duur en veel hoger qua FPS, zoek maar wat is reviews. Echt een geweldige kaart en lager kan je die upgraden voor Quattro
omdat hij een budget heeft, als hij nu een 7950GX2 neemt heeft hij nog maar 100 euro over voor een moederbord en geheugen.
en zelf na de prijsverlaging dan nog aan de krappe kant, daarnaast is de GX2 gewoon te zware overkill voor een gamer met budget. de XT versie is krachtig genoeg, zeker als hij op XTX snelheden gaat lopen, wat weinig moeite zou moeten zijn want alleen de clocksnelheid verschilt.

• loewie1984
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:57:
[...]

omdat hij een budget heeft, als hij nu een 7950GX2 neemt heeft hij nog maar 100 euro over voor een moederbord en geheugen.
en zelf na de prijsverlaging dan nog aan de krappe kant, daarnaast is de GX2 gewoon te zware overkill voor een gamer met budget. de XT versie is krachtig genoeg, zeker als hij op XTX snelheden gaat lopen, wat weinig moeite zou moeten zijn want alleen de clocksnelheid verschilt.
thx twixxie je snap het, maaruh wat adviseer je voor mobo en geheugen?

discogs

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Even los van welk product het beste past binnen je budget, zou ik de prio-lijst als volgt hebben op dit moment:

1. dual-core processor: dit gaat veel plezier opleveren in Vista en ook in games. Ikzelf merk dat ik steeds meer processen tegelijk heb draaien bijvoorbeeld.
2. 512mb videokaart: lijkt me voor een gamebak onmisbaar. Huidige zware games kunnen er al goed van profiteren.
3. 19" tft <25ms: het merk is om het even, het gaat om formaat en reactietijd.

Je argumenten om niet voor AM2 te gaan ga ik in mee.
2 GB ram lijkt me ook zeker aan te raden.
Wat ik mis is de Harddisk in je config. Ik zou niet voor raid-0 gaan. De snelheidswinst is margimaal de nadelen wegen zwaarder: 2x grotere kans op systeem crash, extra energieverbruik en warmteproductie.

d:)b :henk d:)b

• loewie1984
MrJayMan schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:18:
Even los van welk product het beste past binnen je budget, zou ik de prio-lijst als volgt hebben op dit moment:

1. dual-core processor: dit gaat veel plezier opleveren in Vista en ook in games. Ikzelf merk dat ik steeds meer processen tegelijk heb draaien bijvoorbeeld.
2. 512mb videokaart: lijkt me voor een gamebak onmisbaar. Huidige zware games kunnen er al goed van profiteren.
3. 19" tft <25ms: het merk is om het even, het gaat om formaat en reactietijd.

Je argumenten om niet voor AM2 te gaan ga ik in mee.
2 GB ram lijkt me ook zeker aan te raden.
Wat ik mis is de Harddisk in je config. Ik zou niet voor raid-0 gaan. De snelheidswinst is margimaal de nadelen wegen zwaarder: 2x grotere kans op systeem crash, extra energieverbruik en warmteproductie.
Ik heb geen hd opgenomen in mijn configuratie omdat ik in mijn verhaal te kennen heb gegeven dat ik reeds in het bezit ben van 5 western digital 250 GB sata2 schijven waarvan ik er wel één wil opofferen. Wat ik dus wil met die 250 GB schijf is opdelen 2* 100 GB partitie en de rest gebruiken voor ghost!

discogs

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

loewie-643- schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:41:
[...]

Ik heb geen hd opgenomen in mijn configuratie omdat ik in mijn verhaal te kennen heb gegeven dat ik reeds in het bezit ben van 5 western digital 250 GB sata2 schijven waarvan ik er wel één wil opofferen. Wat ik dus wil met die 250 GB schijf is opdelen 2* 100 GB partitie en de rest gebruiken voor ghost!
Oops! Bij de laatste alinea van je verhaal was ik afgehaakt omdat ik dacht dat het over DVD writers ging ;)

1 WD 250gb lijkt me overigens perfect.

d:)b :henk d:)b

• loewie1984
Rest mij dus als laatste nog steeds het mobo en geheugen waar ik dus niet over uit kom.

Het lijstje nogmaals:

ANTEC SONATA II ------------93,00 euro
BenQ FP202W 20" TFT ----366,00 euro
ASUS ATI X1900XT ----------366,00 euro
AMD64 X2 4200+ -------------325,00 euro
HD 250 GB reeds in bezit
DVD writer reeds in bezit

totaal------------------------------1150,00 euro

aan een a8n32-sli heb ik niets, maar wil wel een degelijk mobo misschien een dfi dan?

discogs

Verwijderd

Ik weet niet of je persee AMD wilt, maar voor ongeveer 325 euro koop je (binnekort) ook een intel core 2 duo e6600. Uit deze review blijkt toch wel duidelijk dat dit een erg goede keus is voor een game systeem.

Hij kan zich volgens deze test goed meten met de nieuwe FX-62, die op zijn beurt weer een stuk beter is dan een AMD64 X2 4200+.

Het enige nadeel kan zijn dat het misschien een maandje langer kan duren voordat je alle onderdelen in huis hebt. Maar je hebt ook al aangegeven te wachten op de prijsdaling van AMD, die ook waarschijnlijk niet direct in de winkels te merken is. (Dure voorraad)

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
als je zoveel mogelijk stilte wilt zou ik ook nog even voor een alternatieve koeler voor je processor en videokaart gaan. Bijvoorbeeld voor de processor een Arctic Cooling Freezer 64 pro voor +/- 15 euro en een videokaartkoeler voor +/- 20 euro. Het kost niet veel, maar je hebt er toch veel profijt van, want je geeft te kennen dat je een snelle en stille pc wil, dan neem je een stille kast, dus dan zou ik er ook nog stille koelers op de componenten doen. ;)

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• loewie1984
That crossed my mind also, maar ik laat ze standaard zoals ze zijn, de kast maakt al veel goed.

Het enige concrete waarop ik nu nog zit te wachten is gewoon welk mobo en geheugen ik zou kiezen, conroe cpu is leuk en serieuze competentie voor een fx-60 en/of 4200 maar wil nou ook weer geen maanden wachten voordat dat betaalbaar is geworden. Ik heb al een consessie gemaakt van de 3800+ naar een dual core 4200+ dat is dik 200 euro duurder.

ik wil gewoon weten of ik een asus mobo of een dfi beter kan pakken voor een pc met dual core cpu en gewoon één pci-e voor een x1900xt, de asus mobo's spreken me kwa uiterlijk niet aan de dfi des te meer maar uiteindelijk gaat het maar om één ding en dat is performance en stabiliteit wat het laatste wat ik wil zijn conflicten met de hardware.

discogs

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
dfi zijn vooral overclock borden, maar ze zijn ook retestabiel.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

titel even ontcapst :P
Was eerst GAMING SYSTEEM +/- € 1500

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

geheugen kan je weinig fout bij doen, gewoon 2GB van een merk, zolang het geen OEM is, tenzij je wilt overclocken maar het dat nergens kunnen vinden. CL is leuk maar onnodig duur en is zijn prijs tov CL2.5 niet waard, het verschil tussen 2.5 en 3 is zijn geld echter wel waard omdat 2.5 inmiddels standaard is geworden, kijk gewoon wat het goedkoopste is, wat bijna altijd twinmos is en je zit goed

mobo, je zou voor asrock kunnen gaan, maar asus geeft toch net wat meer stabiliteit. de A8N-e is een mooie oplossing, alleen jammer van de *piep* fannetje

en de dfi asus discussie
asus: stabiliteit met lichte overclock
dfi: zwaar overclocken maar op stockspeeds gewoon te duur en geeft nix extra's als je niet flink ver wilt met je PC

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 06:43
tudeLati schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:07:
verder, je kunt beter even wachten tot 23 JULI( 8)7 ), want dan verlaagt AMD de processorprijzen enorm.

en ik raad je ook aan om ander werkgeheugen te nemen, de combinatie twinmos-asus werkt niet altijd zo goed.
en wat videokaart betreft, kun je volgens mij beter een x1800xt nemen, die presteerd net een beetje beter dan de 7900gt, en is ook nog een beetje goedkoper ook.
Waar kan ik lezen dat AMD de prijzen 23 juli enorm verlaagt :?

Het nieuws hier doorzoeken geeft alleen oude resultaten, en zo te zien hebben ze al vaker een prijsverlaging gehad ;): http://tweakers.net/searc...06&Sortering=Tijd&x=0&y=0

-edit-
Al gevonden (via goole :)): nieuws: Prijsverlaging AMD-processors dag na introductie Conroe

Dat zijn wel flinke prijsverlagingen. Ik wilde ook een AMD kopen, maar ik denk dat ik wel 3 weken kan wachten 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Bhai op 03-07-2006 18:31 ]

• loewie1984
In navolging van het topic van -196 Junkie DFI Infinity i975X ~ Core 2 duo E6600 ES ~ Corsair 5400UL
ben ik om en heb ik besloten voor de Conroe te kiezen hierbij mijn definitieve config:

ANTEC SONATA II ------------------------------93,00 euro
BenQ FP202W 20" TFT ----------------------370,00 euro
SAPHIRE X1900XT -----------------------------366,00 euro
INTEL E6600 CONROE -----------------------322,00 euro
DFI INIFINITY i975X -----------------------------193,00 euro
OZC OCZ2P8001G 1024 PC6400 2* ------211,00 euro

Hardeschijf en DVD brander reeds in bezit

totaal -------------------------------------------------1555,00 euro

Graag jullie reacties!

discogs

Verwijderd

verkrijgbaarheid

intel wil tot het eind van het jaar nog steeds meer netbursts als core 2 duo's verkopen

dat zegt wel iets over de verkrijgbaarheid, gezien niemand een netburst zou kopen als er een conroe is

daarbij ondersteund de 975 geen DDRII-800, gaat maar tot 667 en kan de FSB mits er dual channel wordt gedraaid maar maximaal DDRII-533 adresseren(2x533=1066, wat de FSB van de conroe is)

dus DDRII-800 zoiezo nutteloos, DDRII-667 alleen nuttig voor latencies.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:22:

en de dfi asus discussie
asus: stabiliteit met lichte overclock
dfi: zwaar overclocken maar op stockspeeds gewoon te duur en geeft nix extra's als je niet flink ver wilt met je PC
en gigabyte?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55
loewie-643- schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:49:
In navolging van het topic van -196 Junkie DFI Infinity i975X ~ Core 2 duo E6600 ES ~ Corsair 5400UL
ben ik om en heb ik besloten voor de Conroe te kiezen hierbij mijn definitieve config:

Graag jullie reacties!
Niet te krijgen voor de komende maand a 2 maanden. Dus hoe lang wil je wachten ? Ik zou wel tot volgende week wachten op de prijsverlagingen. Maar ik denk dat die Conroe slecht leverbaar zal zijn. Vooral omdat iedereen die cpu wil want die heeft 4 mb en die daar onder komen maar 2.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25

Theo

moederbord

loewie-643- schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:49:

Graag jullie reacties!
Voor 225 euro kun je een AMD X2 5000 halen over anderhalve week. Dan verlaagd AMD de prijzen, waarbij bijv deze cpu plotseling zeer aantrekkelijk wordt. Het is AM2, dus je kan dan je DDR II 6400 behouden :)

En ik denk dat je met een X2 5000 meer kan dan met een E6600 (hij is in ieder geval 100 euro goedkoper 8) )

nieuws: AMD snijdt volgende week zwaar in processorprijzen

Nu met WP, PV, EV en PC

• loewie1984
Ik heb mijn gehele bestelling maar geannuleerd vanwege de aangekondigde prijsverlagingen! dus doe maar dicht

discogs

Pagina: 1