Toon posts:

wanneer goede quad core voor laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik geraak de laatste tijd niet meer zo goed wijs uit de nieuwe processor-modellen van Intel.
Daarom vroeg ik me af wanneer er een quadcore cpu uitkomt voor laptops? Dus echt een cpu met 4 cores op 1 die. Of is het beter twee die's met twee cores? Die zijn er ook e?
Momenteel zijn er dus de Core Duo's, binnenkort dan de Core 2 Duo die dus een betere versie is van de Core Duo. Klopt het dat je pas over 4 cores beschikt, als de processor quad core noemt?
Zo ja, wat zal de codenaam zijn? Merom of woordcrest ofzoiets? wat is het modeltype? TXXXX?

Zoals je kan zien, ben even het noorde kwijt, had graag wat meer inzicht willen krijgen in die verschillende cpu's, hun benaming, hun introductieperiode en hun prijs....

Alvast merci voor hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 03:58 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je zou natuurlijk ff de frontpage door kunnen zoeken met wat termen als intel, core/cores etc :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13
sorry, m'n glazen bol is nog niet terug van RMA, maar de Core 2 Duo is nog niet officieel gereleased. dus wacht daar eerst maar op

offtopic:
Wat moet je in hemelsnaam doen met 4 cores?

Interpolis, glashelder!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

[google=Intel Kentsfield]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Processors » Een overzicht van alle CPU's

Verder zijn er ook nog nieuwssites als Tweakers.net waaruit je dit soort info kunt halen :)
Zoekertje, topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.