Toon posts:

geen beeld bij instalatie x1600pro 512mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst de sapphire x1600pro 512mb gekocht.
nadat ik hem erin heb gezet kreeg ik geen beeld.
ik heb zo'n beetje alles in de bios veranderd en geprobeerd nog via mijn oude videokaart maar niets helpt. ook had ik de drivers van mijn oude kaart eraf gehaald.
de fan op de kaart werkt wel... kan iemand mij helpen?

mijn systeem:
A8V-deluxe moederbord
amd athlon64 3500+
4 x 256 mb geheugen
(oude videokaart: nvideo g-force 5700xt)
windows xp pro

hoe krijg ik beeld?

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30

Orac

Ik mis je papa.

Als ik het goed begrijp heb je ook geen beeld om je BIOS in te stellen met de X1600PRO? Dan kan je driver uitsluiten. Heb je de voeding aangesloten op je nieuwe kaart?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:03

jotheman

Was like that when I got here!

Heb je de (waarschijnlijk aanwezige) extra stroomaansluiting op de kaart goed aangesloten?

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
voxx schreef op maandag 03 juli 2006 @ 01:35:
Als ik het goed begrijp heb je ook geen beeld om je BIOS in te stellen met de X1600PRO? Dan kan je driver uitsluiten. Heb je de voeding aangesloten op je nieuwe kaart?
kan indd. niet in de bios met de x1600pro want heb helemaal geen beeld. heb voeding aangesloten ja... kan daarin nog iets fout? volgens mij past het er maar op 1 manier op..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 01:40 ]

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Lijkt mij inderdaad zeer moeilijk die voedingsconnector er verkeerd op te doen. Rode draad zit aan buitenzijde van de kaart, de gele aan de binnenzijde. Hoor je ook geen piepjes (van de BIOS)?
Kan ook zijn dat bijvoorbeeld je voeding te zwak is, of de kaart is gewoon echt stuk. Enige manier om daar achter te komen is de X1600PRO in een andere PC te prikken.

Verwijderd

Topicstarter
hoor geen piepjes en alles zit gewoon goed.
ik ga maar eens proberen in een andere pc te prikken want met 500w voeding kan het niet tekort komen denk ik zo.

wat vind je trouwens van die kaart?
wil agp 8x blijven gebruiken omdat mijn moederbord gewoon prima is..
zijn er veel snellere kaarten? anders gooi ik gewoon die x1600pro terug naar de winkel.

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb de X1600PRO ook, ter vervanging van een 9700PRO. Ik ben er tevreden mee. De nVidia 7800GS AGP is een stuk sneller, maar kost ook het dubbele...
Pagina: 1