Toon posts:

Als port 6891 (MSNfiletransfer)gefwd, en andere clients dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Pfiew, lekkere topictitel of wat :+

Hoewel ik nauwelijks een topic erover durf te openen, ben ik van mening dat mijn vraag een nieuw topic waard is. B)

Ik heb een vraag over portforwarding. Stel:
- je hebt een route gefixeerd in je Speedtouch 510 v4 naar IP 192.168.1.10 met poort 6891. Dat is de poort die MSNfiletransfer gebruikt. Je hebt echter in dezelfde LAN meer systemen draaien met MSNclients.

Als die andere systemen nu een filetransfer accepteren, wordt die dan ook gerouteerd naar 192.168.1.10? Of gaat MSNclient2 automatisch naar het volgende kanaal 6892?
Roelant in: Het Grote Poortmappingsverhaal
Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minimaal poort 6891 beschikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.
Ik heb dus 3 poorten geforward, en vraag mij af of ik anderen in het LAN daarmee stoor. Of moet ik die nu ook gefixeerde IP's geven en routes instellen?

Ik had de ervaring dat mn MSNfiletransfers inbound de laatste tijd niet goed liepen. Bij controle van de NAPTsettings bleek dat ik de poorten 6891 6892 en 6893 wel ooit naar een IP had geforward, maar dat ik mn IP op de desbetreffende machine op DHCP had gezet... Toen ik het juiste IP weer fixeerde ging het weer als de spreekwoordelijke ADSneLtrein met de inbound transfers

Verwijderd

Topicstarter
Kickje O-)

Heeft niemand een idee, of vinden jullie het toch een stomme vraag Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/nopompom.gif

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:06
die poort map die je maakt is specifiek voor 1 ip adres met andere woorde dus 1 msn client.
wil je andere msn clientes ook gebruiken voor file tranfer dan moet hetzelfde poort nog eens mappen naar een ander ip adress. of een mapping maken voor 0.0.0.0 onder poort 6891.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
Aaah! Dus als ik een portmap maak naar intern IP 0.0.0.0 met poort 6891, dan geldt die forward voor elk IP in mn LAN! En je kan dus 1 poort naar meerdere IP's mappen... Nee, dat pakte mn Speedtouch 510 niet geloof ik...

Ik ga die 0.0.0.0 optie eens testen, bedankt! Nu hopen dat ik op mn webinterface van de S. 510 kom, die loopt continu vast :(