medion laptop (scherm stuk?)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 00:17
ik heb hier voor mij een medion laptop ( type MD6200)

nu zit ik met het volgende probleem..

het scherm geeft geen licht meer.. je kan nog wel heeel vaagjes de kleuren enz zien..

nu heb ik dit ook gehad met mijn promedion laptop en dit was te wijten aan de pin van het scherm en dat is hier niet het geval.

het enigste wat ik me nu kan bedenken is dat of het backlit stuk is of de kabel naar de laptop stuk is

nu is het zo dat de laptop 4 jaar oud is.

net voor het einde van de 3 jarige garantie is de videokaart vervangen want deze was stuk gegaan.

wat kan ik nu het beste doen ik zie zelf 3 opties

1: medion bellen kijken of er nog garantie opzit vanwege de vervanging van de videokaart (en dus mischien een fout)

2: laptop open maken en kijken of de kabel loszit

3: backlit stuk zelf vervangen ? (iemand enig idee wat dit gaat kosten ?)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 00:50

Appie

F1RST Racing

angel008 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:34:
ik heb hier voor mij een medion laptop ( type MD6200)

wat kan ik nu het beste doen ik zie zelf 3 opties
1: medion bellen kijken of er nog garantie opzit vanwege de vervanging van de videokaart (en dus mischien een fout)
2: laptop open maken en kijken of de kabel loszit
3: backlit stuk zelf vervangen ? (iemand enig idee wat dit gaat kosten ?)
Klinkt als een stuk zijnde backlight. Wat betreft je vragen:

1. Ja, je kan natuurlijk contact opnemen en hun vragen wat ze vragen voor het maken van je laptop.
2. Dit is iets wat je altijd kan proberen aangezien de garantie toch al verlopen is. Voor het open maken van je laptop moet je bovenaan de toetsenbord het 'schuifje' opwippen (dat complete stuk waar de boxjes ziet zitten - heb zelf de md6100 laptop, welk vrijwel hetzelfde is).
3. Je kan zoeken naar de backlight op naam als je de laptop open hebt. Mogelijk dat dit onderdeel los te koop is.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie op 02-07-2006 22:50 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• AjDuLion
ik heb nu dus de laptop voor me open liggen

en wat schetst mijn verbazing :O

er is een schroefje van de 3 voor de videkaart ''klep'' nogal zwaar beschadigd.. en daarmee bedoel ik dus alle 3 beschadigd en eentje die wilt er niet meer uit :S

wat nu..

edit:

kon het klepje wel draaien dus :)

net ff alle kabels nagelopen maar werkte niet..

koeling maar ff schoongemaakt was zwaar vies..

hoe kan ik bij het backlit komen ? kan namelijk maar een paar schroeven vinden voor het beeldscherm

[ Voor 36% gewijzigd door AjDuLion op 02-07-2006 23:32 ]

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 00:50

Appie

F1RST Racing

angel008 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:52:

hoe kan ik bij het backlit komen ? kan namelijk maar een paar schroeven vinden voor het beeldscherm
De voglende link geeft de demontage instructies voor de md6100, aangezien de md6200 gelijk is qua opbouw, kun je deze ook hiervoor gebruiken (natuurlijk wel even controleren of het plaatje in de demontage document overeenkomt met de laptop).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• AjDuLion
Appie_Pils schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:04:
[...]

De voglende link geeft de demontage instructies voor de md6100, aangezien de md6200 gelijk is qua opbouw, kun je deze ook hiervoor gebruiken (natuurlijk wel even controleren of het plaatje in de demontage document overeenkomt met de laptop).
nice hier zat ik all naar te zoeken maar kon hem niet vinden..