[xsl] xml filename uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zou in een xsl bestand de filename van het xml bestand wat het aan het transformeren is willen uitlezen.

Concreter, het xsl bestand moet een een link generen op basis van de naam van het xml document met een toevoeging.

Weet iemand hoe je de filename kan uitlezen? heb heel google en w3schools doorgeploegd

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

xsl werkt alleen met de inhoud van een xml-document, en kent de filename niet. Je zult een andere oplossing moeten kiezen.

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 10:16

Pyrus

Hardknock life

Beetje beter ploegen, je kunt echt wel data uit andere bestanden halen met XSL ;)
Er staat ook een aanwijzing in een van de vorige opdrachten trouwens :P (fijn he, medestudenten :D :P)
document() doet wonderen. :)

LinkedIn

• Thomastux
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09-2025
Pyrus schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:12:
Beetje beter ploegen, je kunt echt wel data uit andere bestanden halen met XSL ;)
Er staat ook een aanwijzing in een van de vorige opdrachten trouwens :P (fijn he, medestudenten :D :P)
document() doet wonderen. :)
lol, dit is idd gewoon uit de vorige opdrachten + de voorbeeld opdrachte te halen!

• GFoAP
mede studenten kunnen heel handig zijn ja. maar met document () gaat dit echt niet lukken.
Heb inmiddels wel een oplossing, maar dat is over een hele andere boeg dan ik het eerst zocht. zoals ik het wilde heb je absoluut de filename nodig.

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 10:16

Pyrus

Hardknock life

Misschien dat ik je vraag dan verkeerd begrijp....
Je hebt een bestand als:
code:
1
2
3
4
5
<filelist>
  <file>bestand1.xml</file>
  <file>bestand2.xml</file>
  <file>bestand3.xml</file>
</filelist

vervolgens wil je in je xsl iets met die bestandsnamen doen....? Dát kan prima met document()

Na nog een keer lezen kan ik het ook uileggen als: je gaat naar document.xml?file=1 of document.xsl?file=1 en wil dan dat document #1 er uit komt. Dát kan niet met XSL.

LinkedIn

• GFoAP
nee, ik werk in dit geval niet met die index maar met bestand1.xml. en dan wil ik met XSL een link maken naar bestand1B.xml.
Pagina: 1