Toon posts:

Scherp zoemend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

als ik mijn pc uitschakel dan blijf ik een scherp zoemend geluid horen, precies als of hij onder spanning staat ( is ook wel ). Als ik de stekker uit het contact trek dan houdt dit ook op.

Waar kan dit aan liggen ?

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 19:19

jpiwf

licenced pepernootaddict

klinkt als een spoel die resoneert.

maak je kast eens open en luister waar het ongeveer vandaan komt. grote kans dat het of je moederbord of je voeding is. de oplossing is wat kit oid in de resonerende spoel stoppen, dan krijgt hij een andere frequentie, en stopt hij met resoneren. wel op eigen risico natuurlijk.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Blijft er niet toevallig een fan onder spanning staan? Mijn Antec voeding wilde dat namelijk ook nog wel eens doen.

Verwijderd

Topicstarter
goh ja, ik kan em eens opendraaien om te zien waar het vandaan komt maar gaat zoeken worden :)
Kan dit eigenlijk kwaad ? misschien best om telkens de pc volledig uit te schakelen.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
Had paar maand geleden zelfde probleem, twee weken later en gigantishe knal en zekering vloog eruit, voding naar de ..........
Dat geluid is voor 99% van je voeding

Verwijderd

Topicstarter
heb eens geluisterd, komt van mijn voeding ja, maar is nog maar paar maandjes oud en ingebouwd in mijn Sonata2. vervangen ?
Pagina: 1