CanonPowerShot S3 IS of Panasonic DMC-FZ7K

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik twijfel welke van beide ik moet kopen, of miss. een andere vergelijkbara camera. Wat ik erg belangrijk vind is de niet al te hoge prijs en toch 12x optische zoom.
Aan de hand hiervan heb ik beide camera's uitgezocht. Ook erg belangrijk vind ik macro-opnamen, maar hierover kan ik niet echt iets vinden. Welke raden jullie aan; en waarom.

CanonPowerShot S3 IS: http://www.canon.nl/For_H...t_S3_IS/index.asp?specs=1

Panasonic DMC-FZ7K: http://www2.panasonic.com...ory=Lumix%AE&displayTab=S

P.S. Ook nog een klein vraagje; wie legt me dit heel even uit:
6.0-72.0mm (35mm film equivalent: 36-432mm)
En bij de Canon staat nog:
Maximum f/getal: f/2.7 - f/3.5
Waarom staan er 2 maximum waarden, en wat is het minimum.

[ Voor 7% gewijzigd door Siparti op 02-07-2006 21:37 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
In dat topic staat geen van beide camera's en mijn vraag gaat grotendeels over die camera's.
En in de FAQ zal ik even zoeken naar die andere 2 vragen..

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Siparti schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:29:
Ik twijfel welke van beide ik moet kopen, of miss. een andere vergelijkbara camera. Wat ik erg belangrijk vind is de niet al te hoge prijs en toch 12x optische zoom.
Aan de hand hiervan heb ik beide camera's uitgezocht. Ook erg belangrijk vind ik macro-opnamen, maar hierover kan ik niet echt iets vinden. Welke raden jullie aan; en waarom.
Ik zou toch ook de Sony H2 en H5 aan het lijstje toevoegen.
Het kwaliteitsverschil tussen al deze camera's is zeer klein dus je moet eerder kijken naar de prijs en de mogelijkheden.
De FZ7 is de goedkoopste, de H2 is ook goedkoop maar die gebruikt dan weer de duurdere memory sticks. De S3 is de duurste en je moet er nog een lader + batterijen bij kopen.

Voor specifieke vragen over één van deze camera's kun je beter naar de volgende topics gaan:
Panasonic DMC-FZ7
Sony DSC-H2 en DSC-H5
Canon S3 IS 6MP 12x superzoom

Hier vind je een uitleg over de focus lengte: http://www.panoramafactory.com/equiv35/equiv35.html
De twee maximale waarden van het f/getal zijn voor de uiterste standen van het zoombereik.
Dus f/2.7 is voor 36mm en f/3.5 voor 432mm

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ga toch mee met Fairy: Als je echt vooronderzoek had gedaan, had ik je topic wel open gelaten, maar in de FAQ staat netjes uitgelegd wat een cropfactor is, wat een diafragma is en hoe dat allemaal van belang is bij de aankoop van een camera.

Verder hebben we dus topics speciaal voor een bepaald budget. Zo kun je altijd makkelijk terugvinden wat men zoal koopt voor jouw budget en vooral: waarom.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.