Toon posts:

Problems met Linksys WAG200G fw 1.00.07

Pagina: 1
Acties:
  • 1.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Specs:
Toshiba satellite L100-129
Win XP Pro sp2
Wireless: Intel Pro Wireless 3945ABG Network Connection
Kabel: Realtek RTL8139 Family PCI Fast ethernet NIC
Email Client: Outlook 2000 SR-(9.0.0.3821)
Firewall: Windows Firewall
AV: Kaspersky
Router/Gateway: Linksys WAG200G met laatste firmware : 1.00.07

Het is de bedoeling dat alles draadloos werkt, met een draadje tussen de laptop en
de router doet alles het prima.

Ik heb de volgende problemen:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Probleem 1
Ik kan wel mail ontvangen, maar geen mail versturen en krijg dan onderstaande melding:

TCP/IP verbinding onverwacht door de server afgebroken. Serverreactie: 354
Go ahead punk, make my day. (account: mijn@account.nl SMTPserver: smtp.zonnet.nl
foutnummer 0x800ccc0f)

Heb al uitgebreid met Linksys getelefoneerd en het volgende ondernomen:

Telnetten naar smtp.zonnet.nl over poort 25 gaat prima.
Laatste firmware router geinstalleerd,
Virusscan ge de installeerd.
Laptop gescanned op spyware etc. met Spybot, Ad-Aware en Ewido. Laptop is schoon.
Time out voor de server opgeschroefd.
Routerinstellingen opnieuw ingevoerd mbv: Linksys helpdesk.
Bovenstaande heeft helaas niet mogen baten.

Vanaf de PC mailen gaat wèl goed (gaat over dezelfde router....maar dan met een draadje)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem 2
Vanaf de laptop kan ik wel de gedeelde mappen op de PC bekijken, maar als ik vanaf de PC
de laptop wil benaderen, krijg ik de volgende melding:

\\Laptop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.
opgegeven netwerknaam niet langer beschikbaar.

wat heb ik ondernomen?
Flink op ge-Googled en het volgende gedaan:

Op de PC en de laptop firewall uitgeschakeld.
NetBIOS via TCP ingeschakeld.
Het protocol: NWLink IPX/SPX/NetBIOS compatible transport protocol geinstalleerd
Computer Browser service is gestart op beide computers.
Guest account op beide PC is uitgeschakeld.
Ik ben op beide PC's administrator met hetzelfde wachtwoord.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem 3

Vanaf de Laptop (Wireless) kan ik sites met een beveiligde verbinding (https) niet bereiken.
Ook inlog pagina's van andere sites worden bijna niet geopend.

Wat heb ik er aan gedaan:
Laatste firmware van de router geinstalleerd,
Ander kanaal gekozen op de Router (advies van Linksys) kanaal 6.
MTU waarde op 1430 gezet.

Ook hier geldt, vanaf PC of laptop met kabel verbinding, geen problemen)
Helaas pindakaas.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zoals je ziet heb ik vrij intensief van alles geprobeerd, ik kom er helaas niet uit.
Ik heb de router een week geleden bij Mediamarkt gekocht en heb dus nog een week
tijd om hem terug te doen.
Ik hoop eigenlijk dat op het forum zoveel ervaring zit dat dit niet nodig is ;)

Doei!
Hannah

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 20:03 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Probleem 2 is duidelijke een windows probleem, van de overigen problemen weet ik het zo niet.

Wat gebeurt er als je laptop/pc met een kabel aansluit?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de laptop met een kabel rechtstreeks op de PC aansluit, kan ik zonder problemen de laptop benaderen en de gedeelde mappen openen.
het is dus echt een Wireless probleem....lijkt me

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 20:42 ]

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-03 21:32
Beste hannah77,

Probleem 1 en 2 zijn denk ik op te lossen door opnieuw de firmware te upgraden van je WAG200G.

Ik zou de firmware er opnieuw upgraden met de tool TFTP van linksys.
Als hij niet wil upgraden dan zou ik eerst je instellingen bewaren, omdat je met downgraden je instellingen verliest, en dan de firmware downgraden.
Na het upgraden of downgraden niet vergeten om je router even uit het stroom te halen en hem er weer in te steken. anders kan hij wel een niet alle instellingen terugzetten.

Als het goed is moet het dan opgelost zijn.

TFTP: ftp://ftp.linksys.com/pub/network/tftp.exe
1.00.7: http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper
Firmware 1.00.07
- Resolves PPPoA issue where using PPPoA wan type connection, the user could
not access certain web sites.
Als je nog problemen voor 1 en 2 ondervind dan zou ik terug bellen naar linksys, en even het probleem uitleggen wat je al gedaan hebt. Dan zullen ze het probleem normaal gaan onderzoeken omdat dit nog een nieuw product is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar, ik heb firmware 1.00.07 allang geinstalleerd, staat ook wel bij de specs.... :>

• sn33ky
sn33ky schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:04:
.................. lossen door opnieuw de firmware te upgraden van je WAG200G. ..........
Ik vermoed namelijk dat er iets is mis gegaan met het upgraden van de firmware. Mischien heeft hij alleen de firmware naam meegekregen. Of iet anders dat mis is gegaan. Heb je na het upgraden van de firmware wel de stroom eraf gehad en er weer opgestoken?

Want die 2 problemen zijn namelijk typisch voor de orginele 1.00.4 firmware.

Verwijderd

Topicstarter
In dat tftp programmaatje moet ik een server invullen.
Aangezien ik hier een werkgroep heb, heb ik geen server.
Ik heb dus het ip adres van de router/gateway ingevuld.
Maar op deze manier krijg ik geen verbinding........
Doe ik iets niet goed ?

• sn33ky
voor server moet je dus 192.168.1.1 invullen of het ip van je router. je moet wel eerst even controleren of je hem eerst kunt pingen. start _> run "cmd" [OK] "ping 192.168.1.1"

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de router prima pingen...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de drivers van de wireless kaart van de laptop up to date gebracht en vrij uitgebreide support gehad van Linksys. Helaas werkt het nog steeds niet goed.
Het is een draadloos iets, maar wat ?
Ik zou zo'n beetje niet mee weten wat ik nog meer kan doen.

Iemand nog suggesties ?

Help :'(

• sn33ky
wat je nog kan doen om in iedergeval de computer als boosdoener er uit te halen is de wireless kaart proberen met een clean windows XP install. en niets anders doen dan de wireless drivers installeren via device manager.

kijken of hij dan nog steeds hetzelfde heefd. indien ja. raad ik aan linkys te bellen en te vragen of ze de apparatuur willen omruilen tegen een modem die het wel fatsoenlijk doet zoals de WAG354G

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik helemaal cleane install gedaan van m'n laptop. Windows er opnieuw op gezet, zonder visruscan firewall etc.
Het werkt nog steeds niet.

Ik heb van een kennis een los modem kunnen lenen en een wireless router: Linksys WRT54G v5.

Ook daar heb ik de firmware up to date van gebracht, maar ook hier hetzelfde probleem.
Met kabel lukt alles, zonder kabel niet.

Ik begin nu toch echt te denken dat het aan m'n wireless adapter ligt.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een wireless adapter van Linksys in m'n laptop gepropt en ik kan nu probleemloos mail versturen en op alle sites komen waar ik op komen wil.

Die Intel kaart die ik er nu in heb is dus gewoon brak.

Zijn er michien nog mee mensen die hier slechte ervaringen mee hebben ?

Morgen maar eens met Toshiba bellen.
'k Heb de laptop nog maar een paar weken, me ducht, dan mag zo'n adapter het nog wel doen.

Verwijderd

Heb een soortgelijk probleem gehad met Toshiba L100. Uiteindelijk heeft bij mij een BIOS-update geholpen. http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/download_bios.jsp

Suc6 :-)

Verwijderd

Topicstarter
Hé bedankt !!
Ik ga dat zeker uitproberen !!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt !!
Heb een BIOS update gedaan en m'n wireless verbinding gaat als een tiet !

Allemaal bedankt voor de moeite !
Ik ben superblij ! _/-\o_

Verwijderd

hey mensen ik heb sinds gister ook de WAG200G aangesloten op mn adsl verbinding via bbned.

nu heb ik een paar problemen, die ik met het andere modem (copperjet 816) NIET had! heb verder geen andere instellingen gedaan of wat dan ook!:S

heb er 4 clients op aangesloten.
- 2 kunnen ineens niet meer op msn, de andere 2 wel
- de 2 pc's welke niet op msn komen kunnen wel mail ontvangen, de 2 die op msn kunnen niet!

ik heb de nieuwste firmware erin gezet, maar wil niet helpen!
Hebben jullie nog een oplossing?

Verwijderd

Thomazz dit probleem heb ik ook maar dan met vista
Me XP machines werken wel fijnloos echter als ik me vista machine aansluit doet msn het niet.

Echter al ik me netwerk kaart op 10mbit full duplex zet doet hij het wel.
Volgens linksys is dit een probleem van vista.
Maar dat betwijfel ik op me wrt54g werkte het wel zonder problemen.
Want als ik me pc reboot en xp vanaf dualboot start werkt het wel op 100mbit full duplex

is het bij jou opgelost?
Pagina: 1