PHP - Server 2 Server pagina trigger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website met webshop gebouwd in php en ben nu met de implementatie van de betalingsdienst van TripleDeal bezig. Dit gaat allemaal voorspoedig. Alleen loop ik tegen een probleem aan waar ik maar niet uitkom.

Na het doorlopen van het orderproces, en dus het invullen van de betalingsgegevens, dienen wij en de klant een bevestigingsemail te krijgen dat de betaling rond is.
Dit werkt als volgt: na een statusverandering van de betaling triggert de server van TripleDeal een door mij aangegeven php pagina en geeft de ID van de betaling mee in de querystring.

vb: www.mijnsite.com/shop/betalingen.php?orderid=123456789

Op deze pagina zoek ik aan de hand van de meegegeven 'orderid' de order op en prop deze data in een mail naar ons en de klant, simpel. Dit werkt perfect als ikzelf deze pagina opvraag en een 'orderid' meegeef. 2 mailtjes worden verstuurd, naar ons en naar de klant, met alle gegevens uit deze recordsets erin.

Als de TripleDeal server deze pagina echter triggert, wordt de mail ook netjes verstuurd, alleen ontbreekt alle data die erin hoort de staan. Terwijl de record wel bestaat.

Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik een email template via ob_start() bufferde. Het mailobject staat echter in dezelfde pagina: 'betalingen.php' en ik heb diverse record-variabelen direct geprobeerd mee te geven. Resultaat: lege emails.

Hebben jullie hier een verklaring voor?

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gokje: je gebruikt ergens post-waarden terwijl dat get moet zijn. Veel anders dan gokken kan ik overigens niet zonder relevante (relevante, niet alle) code. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maak je misschien ook ergens gebruik van gegevens die in de sessie staan (winkelwagentje ed)?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost... evengoed bedankt voor de input. Het had met timing van response en insert te maken, die viel nl net na de response. dus nog geen record. Ongelooflijk dat ik dit nog niet eerder heb opgemerkt. Ben hier uren mee bezig geweest.