waar kan ik 1/2" onderdelen halen?

Pagina: 1
Acties:

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hoi,

ik heb onlangs een cm aquagate gekocht, grote fout want hij blijft maar oververhitten, bij aquagate geven ze mij ook niet egt goeie tips dus geef ik hem aan mijn broertje en ga ik zelf een nieuwe bouwen.

wat ik wil is een radiator met plek voor 2 120mm fans, de pomp zorg ik zelf wel voor(een laing pomp), een 500ml(of 250ml) reservoir, natuurlijk een 1/2" slang van ik weet niet hoe lang(kbestel wel veel), een paar wormclamps/anti-lek plugs. dit allemaal moet natuurlijk wel 1/2" zijn. ik heb al op freezinghardware gezocht en kon alleen maar de pomp van 1/2" vinden, ik weet verder geen enkele site waar ik spullen kan halen.

voor ik het vergeet: ik heb een NZXT Nemisis case(als het ertoe doet)

ik wil graag de waterkoeling achter of op de kast hebben. ik weet niet hoe dit moet, dus alle hulp is welkom, zelfs een foto van je eigen rig met zo'n setup kan mij helpen

ik hoop dat jullie alwetende tweakers een watercooling noob kunnen helpen _/-\o_

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 17:49
YoghurtO_o schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:43:
hoi,

ik heb onlangs een cm aquagate gekocht, grote fout want hij blijft maar oververhitten, bij aquagate geven ze mij ook niet egt goeie tips dus geef ik hem aan mijn broertje en ga ik zelf een nieuwe bouwen.

wat ik wil is een radiator met plek voor 2 120mm fans, de pomp zorg ik zelf wel voor(een laing pomp), een 500ml(of 250ml) reservoir, natuurlijk een 1/2" slang van ik weet niet hoe lang(kbestel wel veel), een paar wormclamps/anti-lek plugs. dit allemaal moet natuurlijk wel 1/2" zijn. ik heb al op freezinghardware gezocht en kon alleen maar de pomp van 1/2" vinden, ik weet verder geen enkele site waar ik spullen kan halen.

voor ik het vergeet: ik heb een NZXT Nemisis case(als het ertoe doet)

ik wil graag de waterkoeling achter of op de kast hebben. ik weet niet hoe dit moet, dus alle hulp is welkom, zelfs een foto van je eigen rig met zo'n setup kan mij helpen

ik hoop dat jullie alwetende tweakers een watercooling noob kunnen helpen _/-\o_
Kijk eens op http://www.freezinghardware.nl. Volgensmij hebben ze daar wel 1/2 aansluitingen.

• YoghurtO_o
ik heb ze echt niet kunnen vinden, alleen maar 1/4 aansluitingen of 1/8 naar 1/4 aansluitinkjes...andere sites?

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-02 07:57
bij azerty hebben ze ook veel 1/2'' spullen heb ik mijn setje ook gehaalt met alles erop en eraan!

• YoghurtO_o
heel erg bedankt willy, zo te zien zijn er op azerty heel veel 1/2" spullen te vinden :)

edit: geen reservoirs met 1/2" gevonden :'(

[ Voor 25% gewijzigd door YoghurtO_o op 02-07-2006 21:27 ]

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
je bent een tweaker of je bent het niet, maak een 5.25 inch bay na in plexiglas en schroef er zelf 1/2" verbindingen in? het is al vele keren voor jou gedaan?

• YoghurtO_o
ik heb ten eerste niet zoveel kennis over waterkoeling, kben er sinds 3 dage pas mee bezig(de aquagate dan :P ) ik heb geen flauw idee hoe ik die fittings waterdicht moet maken als ik de bay in elkaar heb geknutseld. ik weet niet eens waar ik die fittings moet halen...dat word zoeken :*)

Verwijderd

Ik zelf bestel bij OC-shop en Xtreme computers
http://www.oc-shop.nl
http://www.xcsystems.nl/

Ze hebben bijna alles wel in 1/2" uitvoering

• YoghurtO_o
ok, nu ik alle onderdelen heb ben ik nog steeds een beetje verdwaald. hoe moet ik een waterkoeling setup opzetten? ik denk eraan de radiator bovenop mijn case te plaatsen, maar ik weet niet hoe de rest moet. bijv van radiator-->block-->pomp-->reservoir-->radiator...is dit een goede setup?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De volgorde maakt niet erg veel uit, maar het is wel makkelijk om het reservoir als hoogste punt te hebben. Zo voorkom je dat er lucht in het systeem blijft hangen, bijvoorbeeld luchtbellen in de radiator.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1