Toon posts:

5.1 Versterker + Sub Woofer Op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He allemaal ik zit hiet met een echt ***** probleem, ik heb nu een dolby set gekocht ( 5 Boxen Rechtsvoor, linksvoor, midden, rechtsachter, linksachter ) En hierbij ook nog een versterker met 5.1 suround ondersteuning en een 500 watt subwoofer. ik heb het nu als volg aangesloten zoals mij was verteld in de winkel

Afbeeldingslocatie: http://www.torrentpassion.org/covers/w7hy356484r5745856h.JPG

Volgens mij klopt dit voor geen meter. m,n linksvoor doet het nu niet eens en de rest doet het wel alleen niet als dolby wat dus wel de bedoeling was. ik weet me er hier nu geen raad meer mee, PLEASE HELP !!!!

Gr Antalus

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 20:31 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
wat voor boxen systeem heb je en hoe heb je ze aangesloten op wat voor een receiver?

1337

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:28:
wat voor boxen systeem heb je en hoe heb je ze aangesloten op wat voor een receiver?
Ik heb een 5.1 dolbyset van Bots en deze zitten op een HiFi Digital Karaoke Amplifier AV-698.

Gr Antalus

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
je heb dus een zeer erg budget setje gekocht en denkt dat dat op die manier werkt.. hmmm....

Pc ---> Receiver --> Analoog (mini-jack naar 2 X tulp ) en dat dan 3 X
Boxen --> Receiver met Tulp of Draad
Subwoofer --> Digitale Subwoofer ingang van je reiceiver als die dat heeft.

En dat 500 watt is niet echt waar.... is 50 echte watt

1337

• Murcielago
  • Laatst online: 17-02 18:37
En via wat voor een kabeltje sluit je dit geheel aan?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:38:
je heb dus een zeer erg budget setje gekocht en denkt dat dat op die manier werkt.. hmmm....

Pc ---> Receiver --> Analoog (mini-jack naar 2 X tulp ) en dat dan 3 X
Boxen --> Receiver met Tulp of Draad
Subwoofer --> Digitale Subwoofer ingang van je reiceiver als die dat heeft.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Ik heb even gezocht op je versterker en uit wat ik kon vinden concludeer ik dat het een pro-logic systeem is. Met stereo input dus. Echt 5.1 geluid zul je er niet uit krijgen, want je mist 4 kanalen.
Waarom je speaker linksvoor niet werkt weet ik ook niet, wellicht een probleem met de draad? Aan de aansluiting kan het niet liggen als linksachter wel werkt.

Als volgt dus:

PC --> Versterker via mini-jack naar dubbel tulp
PC --> actieve sub via subwoofer uitgang geluidskaart.

Dan heb je de meeste informatie. Beste is om te gaan voor een echte 5.1 versterker, dus met 6 ingangskanalen, of een optische/electrische digitale verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door ACID-dude op 03-07-2006 02:40 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op maandag 03 juli 2006 @ 02:39:
Ik heb even gezocht op je versterker en uit wat ik kon vinden concludeer ik dat het een pro-logic systeem is. Met stereo input dus. Echt 5.1 geluid zul je er niet uit krijgen, want je mist 4 kanalen.
Waarom je speaker linksvoor niet werkt weet ik ook niet, wellicht een probleem met de draad? Aan de aansluiting kan het niet liggen als linksachter wel werkt.

Als volgt dus:

PC --> Versterker via mini-jack naar dubbel tulp
PC --> actieve sub via subwoofer uitgang geluidskaart.

Dan heb je de meeste informatie. Beste is om te gaan voor een echte 5.1 versterker, dus met 6 ingangskanalen, of een optische/electrische digitale verbinding.
ik ga dit wel eens eve probeeren maar je zegt dat ik 4 uitgangen heb maar als ik ze ga tellen heb ik achter 2 keer voor 2 keer en midden dus 5 in totaal :-). en hoe moet ik me kaart in m,n oc zetten gewoon op 2.1 of 5.1 ?

Gr Antalus

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb btw ook maar 1 kabel ik denk dat er wel meer tussen moeten maar ik zou niet weten welke :-/

Gr Antalus

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Je moet zowieso de pc in 5.1 zetten, anders krijg je 2.1 geluid wat door de versterker wordt verspreid over 5 kanalen.

offtopic
Volgens mij heb je in het schema rechts en links omgedraaid

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:45:
[...]

ik ga dit wel eens eve probeeren maar je zegt dat ik 4 uitgangen heb maar als ik ze ga tellen heb ik achter 2 keer voor 2 keer en midden dus 5 in totaal :-). en hoe moet ik me kaart in m,n oc zetten gewoon op 2.1 of 5.1 ?

Gr Antalus
In mijn post staat nergens dat je 4 uitgangen hebt hoor ;). Je hebt, zoals je zegt, inderdaad 5 speakeruitgangen. Je hebt echter alleen stereoingangen. Dat zijn dus 2 kanalen.
Uit die 2 kanalen wordt informatie voor 5 kanalen gehaald. (zie Dolby Pro-Logic) Bij echt 5.1 gaan er 6 kanalen vanaf je geluidskaart naar de versterker.

In deze maakt het dus niet uit of je geluidskaart in 2.1 of in 5.1 staat, omdat je toch enkel het stereosignaal gebruikt (en eventueel de .1 voor je sub).

Geluidskaart (stereouitgang, vaak groen) --> versterker, via

Afbeeldingslocatie: http://www.adl.it/DB_Images/listino/BKF8V3013EF1_5M_260_260.jpg

Geluidskaart (subuitgang, vaak zwart) --> subwoofer, via

Afbeeldingslocatie: http://www.adl.it/DB_Images/listino/BKF8V3013EF1_5M_260_260.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door ACID-dude op 03-07-2006 15:35 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Er is totaal geen verband tussen piekvermogen (PMPO) en continu vermogen (RMS). Dat je gaat roepen dat 500W piek gelijk staat aan 50W RMS is dan ook onzin.

Maar even ontopic. Heeft die amp niet gewoon een S/PDIF ingang? Coaxiaal of optisch. Als ie dat heeft en je PC heeft zo'n uitgang, dan ben je met 1 kabeltje klaar.

Verder heb je op je schema (waar ik echt geen nuttige informatie uit kan halen, sorry) inderdaad links en rechts omgekeerd. Overigens zouden je voorste speakers prima moeten werken, check je aansluitingen eens. Heb je + en - misschien verkeerd om zitten?

En dan nog een laatste tip. Als ik eerlijk ben denk ik dat je te weinig kennis hebt van dit soort spullen. Ik zou je dan ook willen adviseren om éérst uit te zoeken wat je nodig hebt en het dan te kopen. Je verhaal komt op mij over als een impulsieve aankoop, waarbij je je vooraf totaal niet hebt ingelezen. Je hebt geluisterd naar de verkoper, wat ook niet altijd even betrouwbaar is (zij willen tenslotte verkopen, €€€).

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:38:
[...]

Er is totaal geen verband tussen piekvermogen (PMPO) en continu vermogen (RMS). Dat je gaat roepen dat 500W piek gelijk staat aan 50W RMS is dan ook onzin.

Maar even ontopic. Heeft die amp niet gewoon een S/PDIF ingang? Coaxiaal of optisch. Als ie dat heeft en je PC heeft zo'n uitgang, dan ben je met 1 kabeltje klaar.

Verder heb je op je schema (waar ik echt geen nuttige informatie uit kan halen, sorry) inderdaad links en rechts omgekeerd. Overigens zouden je voorste speakers prima moeten werken, check je aansluitingen eens. Heb je + en - misschien verkeerd om zitten?

En dan nog een laatste tip. Als ik eerlijk ben denk ik dat je te weinig kennis hebt van dit soort spullen. Ik zou je dan ook willen adviseren om éérst uit te zoeken wat je nodig hebt en het dan te kopen. Je verhaal komt op mij over als een impulsieve aankoop, waarbij je je vooraf totaal niet hebt ingelezen. Je hebt geluisterd naar de verkoper, wat ook niet altijd even betrouwbaar is (zij willen tenslotte verkopen, €€€).
Mijn is dus gezecht dat deze versterken WEL 5.1 had en dus gewoon 6 kanalen moet hebben. dit is dus niet zo en ga ik gewoon terug naar de winkel. het van mij wel op aan de versterker dan de AUX1 en AUX2 heeft aan de achterkan terwijl je aan de voorkant de versterker maar op 1 AUX kan zetten. dus dat je AUX en 2 tegelijk kan gebruiken. ik heb dit nog niet geprobeerd omdat dit nog maar 4 ingangen zijn.

Gr Antalus

Verwijderd

Topicstarter
he gozer erg bedankt voor de hulp jullie zijn toppie maar ik kwam er nog steeds niet uit en was het dus zo zat dat ik gewoon een bots 5.1 6 kanalen versterken ben wezen halen en nu wel alles het doet. en dit is dus wel fucking mooie dolby suround >:) _/-\o_ :) ;)

Gr Antalus
Pagina: 1