Toon posts:

't wil maar niet lukken :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allen :)

Sinds kort ben ik in het bezit van een Duron 700 met een MSI K7T pro2 bordje.Ik heb heel veel op Tweakers (en andere oc sites)zitten lezen hoe ik ding over zou kunnen clocken en het was me helemaal duidelijk.Dus ik de multiplier met zilververf geunlocked :)
(Tussendoor trouwens ook nog 192MB 133mhz geheugen gekocht)
Nou kan ik de multiplier niet verder verhogen dan 8 :( Al ik 'm op 8,5 of 9 zet dan springt ie weer terug op 7.
Op 800mhz draait ie retestabiel maar ik dacht dat dit ding toch wel sneller kon.
Ik heb al vanalles geprobeerd,voltage omhoog,FSB omhoog (gaat tot 106*8 maar dan loopt ie niet meer stabiel.

Wat doe ik verkeerd???:?
btw er zit een Super Orb op de proc.

Verwijderd

Je hebt dan ook een MSI K7T pro in plaats van de pro 2.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,het is wel een pro 2
Heb het ff veranderd :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Je hebt de streepjes niet goed genoeg verbonden..

nog een keer!

Verwijderd

Probeer opnieuw in te kleuren, en deze keer met een (weggombaar) potlood. Want nu kan je niet met een onschuldig gezicht komen aankloppen bij de pc-zaak.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom kan ie dan wel van 7 naar 8??

btw ze zijn niet met potlood maar met zilververf gedaan.(dat spul voor achterruiten)

Verwijderd

Sommige MSI bordjes willen gewoon niet mee. Het is hier al een paar keer gepasseerd.

Verwijderd

Topicstarter
dus daar moet ik het mee doen?? :?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 22:42
niet correct geunlocked. (punt)

Retry please...

waarschijnlijk ben je iets te grof te werk gegaan...

Verwijderd

Topicstarter
Dan begin ik maar weer opnieuw :(
Is het dan het beste om die ouwe muk er eerst af te halen?
En zoja met wat??

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 22:42
belangrijk is dat je echt losse lijntjes maakt, dus als het nu niet werkt moet je eerst zeker weten dat dat potlood tussen de onderlinge L1 bruggen weg is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb alles opnieuw gedaan.
Hij heeft even op 9*100 gelopen en helemaal door naar Windhoos maar na een reboot begon het mobo te piepen :(

Nu loopt ie op 8*109 best stabiel.
Maae ik kan de multiplier nog steeds niet op halve waarden zetten :?

Verwijderd

je hebt ze gewoon niet goed verbonden, kijk maar eens op athlonoc.com daar hebben ze dat ook gehad! Dat met die halve multipliers dus!

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
The King,
Kun je in de BIOS wel of niet kiezen voor halve waarden, zoals 8,5?
Als je dit niet kunt, is er iets met het bios of mobo aan de hand. Oplossing is dan bios flashen en kijken of het werkt en zo niet mobo ruilen. Als je dit wel kunt, maar hij wil dan niet starten, dan is of de processor niet goed ge-unlocked of hij kan gewoon niet harder dan 8x. De mijne doet 8,5x en zodra ik hem op 9x zet gaat het de ene keer wel goed en de andere keer kan ik het bios resetten, omdat de pc niet meer opstart. Dit ligt aan het exemplaar, want er zijn anderen die wel hoger kunnen gaan.

Verwijderd

Verkeerd verbonden....haal die troep er maar af als dat nog lukt (thinner!!!!!) en dan gewoon met een potloodje strepen (HB of 2B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de waarden in de BIOS wel op halve zetten ja.
Ik denk dat ik die rommel er maar weer afhaal en gewoon weer opnieuw ga beginnen met een potloodje :)

Bedankt ;)

Verwijderd

op tomshardware staat toch dat je de L3 tm L7 ook moet kleuren om ze "hardware-matig" op te klokken? Er staat een grote tabel
Pagina: 1