Toon posts:

Laptop kapot? (bij opstarten morsecode)

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Sinds één jaar en één maand (weg garantie.) heb ik een laptop van HP uit de Pavillion-reeks. Prima ding verder. Niets mis mee...

... Tot vandaag. Toen ik hem wilde opstarten ging dat eigenlijk gewoon niet. Geen opstartscherm, alleen een morsecode; lang, kort, kort, kort, kort, lang, lang (1 x lang, 4 x kort, 2 x lang). Met andere woorden: de laptop probeert me iets duidelijk te maken. Omdat jullie daar meer verstand van hebben dan ik (gok ik zomaar), zou ik graag jullie hulp willen inroepen; wat is er mis met de laptop en valt dat probleem te verhelpen, of kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwe..?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 19:17 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat zegt het handboek of Google over die piepjes?

Overigens heb je twee jaar fabrieksgarantie (is wettelijk geregeld).

[ Voor 43% gewijzigd door pven op 02-07-2006 19:20 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:25

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ken helaas geen HP morse ;)
Maar misschien is het gewoon een toets die ingedrukt zit en zodoende stoort, een dell laptop gaf ook piepjes bij het starten als er een toets vastzat.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is prima te vinden wat die piepjes betekenen, als wij het kunnen vinden kan jij het ook.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
wat zijn de specificaties/ link met de specificaties van de laptop

hoe oud is je laptop, waar gebruikte je hem voor, wat heb je er laatst mee gedaan, deed hij soms al 'raar', heb je al bepaalde dingen zelf geprobeerd (zonder batterij alleen stroom of andersom, andere ramplankjes of andere hdd).

kortom: iets meer info want morse code is allang vervangen als standaard SOS oproep :+

Verwijderd

Topicstarter
'Ah. Weer zo'n sukkel die niet weet waar Google.com te vinden is'. Jongens, alsjeblieft hè. Ik ben niet zo achterrlijk dat ik hier eerst ga lopen huilen, voordat ik Google gechecked heb.

Google zegt vrij weinig. Dit voornamelijk. En daar kan ik mijn combinatie niet tussen vinden.

Dus :-)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:25:
'Ah. Weer zo'n sukkel die niet weet waar Google.com te vinden is'. Jongens, alsjeblieft hè. Ik ben niet zo achterrlijk dat ik hier eerst ga lopen huilen, voordat ik Google gechecked heb.

Google zegt vrij weinig. Dit voornamelijk. En daar kan ik mijn combinatie niet tussen vinden.

Dus :-)
Zet dat dan meteen in je startpost, is een stuk handiger.

Terugkomend op mijn eerste vraag: wat zegt het handboek erover?

En zoals de rest ook vraagt: geef eens wat meer specs.

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 02-07-2006 19:27 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is zoals gezegd gekocht in juni 2005, redelijk intensief gebruikt. Laatste keer dat 'ie werkte heb ik hem zoals het boekje het voorschrijft afgesloten, maar heb ik hem wel op een behoorlijk lange reis genomen (kan ergens tegenaan gebotst zijn, maar niets opvallends gemerkt).

Batterij/stroom-trucje al geprobeerd, ook een andere HDD geeft geen oplossing.

'Het handboek'?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 19:33 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:28:
Laptop is zoals gezegd gekocht in juni 2005, redelijk intensief gebruikt. Laatste keer dat 'ie werkte heb ik hem zoals het boekje het voorschrijft afgesloten, maar heb ik hem wel op een behoorlijk lange reis genomen (kan ergens tegenaan gebotst zijn, maar niets opvallends gemerkt).

Batterij/stroom-trucje al geprobeerd, ook een andere HDD geeft geen oplossing.

'Het handboek'?
En het type laptop? (pavillion zegt niet genoeg)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Kijk op deze site of ga wat rondneuzen op neoseeker.com, kan je genoeg over vinden.

Overigens moet je bij google zoeken op beep codes, weet niet waar je voorheen op hebt gezocht.
Pagina: 1