Ik heb hier een oud 56k modem maar het duurt ongeveer 30 seconden voordat deze ingebeld is. Nou vroeg ik me af of deze tijd afhankelijk is van het soort modem wat je hebt. Ik dacht dat inbellen binnen 10 seconden mogelijk was. (heb al 2 verschillende providers geprobeerd).
Paar jaar geleden hadden wij ook nog een inbelverbinding (Dynalink extern 56k naar KPN DirectInternet) en daar duurde het ook ongeveer 'n halve minuut, vrij normaal dus.Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:53:
Ik heb hier een oud 56k modem maar het duurt ongeveer 30 seconden voordat deze ingebeld is. Nou vroeg ik me af of deze tijd afhankelijk is van het soort modem wat je hebt. Ik dacht dat inbellen binnen 10 seconden mogelijk was. (heb al 2 verschillende providers geprobeerd).
ISDN is idd sneller, die is binnen 5 seconden al verbonden
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Verwijderd
Hangt af van hoe "ruisvrij" je telefoonsignaal is. Probeer verlengkabels of verdeelstekkers te vermijden, die storen de draaggolf waardoor het langer duurt om een verbinding tot stand te brengen. Eventueel ook onnodige instellingen (beveiligingsprotocollen) uitschakelen.
30seconden klopt aardig.
Ik bel nog steeds wel eens in als ik bij opa en oma zit.
ISDN is idd. binnen 5 seconden klaar.
Kortom, helemaal geen probleem.
Ik bel nog steeds wel eens in als ik bij opa en oma zit.
ISDN is idd. binnen 5 seconden klaar.
Kortom, helemaal geen probleem.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Verwijderd
Ook hier duurde het vroeger altijd rond de 30 seconden. Hetzelfde bij de buren e.d. waar ik modems heb geinstalleerd.
Vergeet niet dat je verschillende protocollen 56k6 hebt. Het kan zijn dat het modem eerst A probeert, en daarna terugvalt op B, en de inbelbank anders.
Ik zou je INIT-Strings even nakijken
Ik zou je INIT-Strings even nakijken
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Pagina: 1