[FFX-2] Ineens niet meer door te komen

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb nu zo'n 15 uur in FFX-2 zitten en was toch wel blij verrast. Hij is niet zo slecht als voorgesteld in mijn mening, je moet alleen even door het zoete begin bijten.

A la, ik had nog nooit een game over scherm gezien en ik ben in chapter 3. Mijn characters zijn allemaal level 23.
Nu heb ik twee hotspots keuzes om naar toe te gaan (andere kleine missies met minder dan 4 sterren moeilijkheid heb ik al gedaan, alles met een missie is nu 4 sterren).
- De ene is met Wakka en Beclem die ruzie hebben in de Besaid tempel.
- De andere is met de Youth League in het bos die de New Yevon aanhangers opsluiten en waar je met de bomen overheen moet.

Bij beide kom ik een vijand tegen die me (met GEMAK) op game-over zette. Dark Valefor en Ironside. Een andere dark aeon bevecht je eerder, Dark Bahamut, en dat ging me prima af! Maar Ironside in dat boss is verdorie gewoon een RANDOM encouter ... hij is NERGENS gevoelig voor. Alle andere encounters in dat bos gaan prima, en ik weet niet waar ik anders moet levelen.

- Armour, mental, power en magic break werken niet
- Wat je ook doet, hij mept je health ALTIJD met een enkele klap naar 1
- Die Storm Cannon doet gewoon 1200 damage en pakt mijn groep sowieso in 1 keer (heel soms overleeft iemand het met protect en shell).

Wat heb ik geprobeerd (na een aantal scans)?

- Hij is niet gevoelig voor elements, holy of normal damage
- Geen enkele status change die ik kan inflicten werkt
- Ik kan hem alleen flinke damage (300+) doen als hij zn buikschild openklapt ... maar die tijd dat die openstaat is VEEL te klein.

Kan iemand me uitleggen waarom het ineens zo waanzinnig moeilijk is? Ook met haste, protect, shell en regen op mijn hele party kom ik er niet. Je doet gewoon -geen- damage. En de special dress spheres van Yuna en Rikku zijn ook onzinnig, die incasseren nog veel meer damage op die Storm Cannon.

Iemand die me kan helpen? Cheaten is geen optie. Super bedankt!

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nu dan maar een grote schop,

Ik heb nog eens 5 uur puur geleveld (steeds in kleine stukjes, hekel aan levelen). Maar die twee beesten zijn nog steeds NIET te doen. Snap er niets van. Heb FFVII, FFVIII, FFIX en FFX allemaal met heel veel plezier volledig gespeeld en voltooid. Maar dit is zo vreemd, het ging ook gewoon perfect de eerste 15 uur ... de meisjes hebben allemaal 2 klasses (totaal 6 verschillende zodat ik met veel situaties overweg akn) over de 40 procent van de skills en hun special forms zijn ook over de 40 procent. Maar die twee monsters, impossible!

marzzman in "Het Final Fantasy Topic - Deel 4 -" (Ook daar geen reactie).

Ik snap het niet, Final Fantasy is een enorm bekende spelserie en het spielerij forum hier op GoT is enorm actief. Toch hoor je er bijna niets over? Zelfde over Dragon Quest :/ . In mijn mening zeer vreemd, misschien tijd voor een herstart van dat topic met een goede topicstart? Aankomende FFXII en FFXIII (trailer gezien voor de PS3, wauw) zijn echt ongelovelijk :) .

Nou ja, ik hoor het wel. Bedankt.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Hmmm... ik heb FFX-2 ook gespeeld en kon mij niet herinneren dat er ergens iets was dat problemen gaf. In ieder geval niet de normale quests.
Ben jij niet bezig met de Dark Aeon sidequest, beetje vergelijkbaar met het killen van de WEAPONS in FF VII. Die 2 optionele WEAPONS, eentje in eht water en eentje in de dessert waren ook bijna niet te doen, zonder de correcte build.

Vwb Iron Side. Volgens mij werkt eject bij hem. Voor de rest healen, haste en shell gebruiken en alleen aanvallen als zijn schild open is. Na aanval moet je HP minstens 1150 zijn of de helft als je shell aan hebt.

Gelukkig verzin ik deze dingen niet allemaal zelf.
Check FF-X2 guides
Bij boss FAQ vind je de juiste strategie voor Valefor.

Zoals ik al eerder zei, ik kan me niet herinneren dat FFX2 ergens problemen gaf, behalve de ultimate vijanden.