netwerkverbinding bevriest

Pagina: 1
Acties:

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 13:01
mensen ik zit met een raar probleem. heb gister mn nieuwe systeem in elkaar gezet en alles werkt perfect, alleen "bevriest" mn internet na een onbepaalde tijd. hij gaat vrolijk packets versturen/ontvangen, maar na X secondes of X packets gebeurt er niks meer. dit duurt tussen de 10secs/3mins. het ligt ook niet aan het aantal packets/bytes wat er wordt verzonden/ontvangen, het is iedere keer anders. het rare is dat zodra ik de PC opstart doetie het altijd! ik kan alleen niet checken of het aan de verbinding ligt van mn huisbaas, dit is de eerste keer dat ik hier gebruik van maak. bij collega's op een andere kamer doet dit probleem zich niet voor. ik zelf denk aan overheaten/vastlopen van mn netwerkchip oid, maar kast open zetten etc scheelt niks, het probleem blijft. Het betreft de ingebakken netwerkkaart van nVidia op mn ASUS bordje, A8N-VM CSM. ik leen binnekort een laptop van iemand anders om te kijken of het dus aan mn verbinding ligt, maar naar mijn gevoel is het echt de netwerkkaart. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd dus ook daar kan het niet aan liggen. of is hier iets raars aan de hand met mn netwerkinstellingen? ik krijg gewoon een intern ip aangewezen via een dhcp en hij doet het altijd aan het begin van mn windows-sessie. iemand die misschien een idee heeft?

nog ff snel mn specs:
asus a8n-vm csm
amd64 venice 1.8ghz
512mb corsair ddr400
windows xp (build 2600.xpsp.050928-1517 : Service Pack 2)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-04 08:29
Kan je de temps niet even meten met speedfan? En heb je de nvidia firewall geinstalleerd? (Die op de 2e NIC dus) die zorgt ook voor problemen soms :).

[ Voor 81% gewijzigd door MoiZie op 02-07-2006 18:01 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zo'n zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn Asus A8n SLI delux bordje... Die had ook spontaan zomaar ineens dat m'n verbinding weg viel, en die kwam ook spontaan weer terug, mijn obrd heeft twee Nics aanboord.. na een tijdje ergernis ben ik dus overgeschakeld naar de andere nic e ndie doet het wel goed... ik gebruik nu de nVida nic al maanden zonder problemen.
Ik weet du sverde rniet precies waar het aan licht, maar ik heb het idee dat die A8n borden van Asus niet zo super werken met hun nics :X

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• IceQb
nvidia firewall heb ik niet geinstalleerd, speedfan is een goed idee idd ga ik nu gelijk achteraan, merci

• IceQb
mn moederbord hangt op 36° en mn cpu komt niet boven de 50° uit dus ik denk niet dat daar het probleem ligt. maar klinkt voor mij dus naar een netwerkkaart erbij kopen?? ik koop dit mobo juist omdat ik dan niet hoef te kloten met extra pcikaarten etc... niet verwacht van asus ><. wie o wie heeft er nog een intelligente opmerking :D

• MoiZie
Probeer de andere netwerkkaart eens dan :)

• IceQb
ik heb er maar 1 op mn mobo zitten.. gisteravond hield hij het een uur vol! eigenlijk alleen maar een beetje gemsnt enzo.. toen wou ik een jpg attachment downloaden van gmail, pats ligtie er gelijk weer uit. ik opnieuw opstarten, valtie weer weg bij de jpg. ik snap er nu helemaal niks meer van...:P

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:54

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

IceQb schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:31:
ik heb er maar 1 op mn mobo zitten.. gisteravond hield hij het een uur vol! eigenlijk alleen maar een beetje gemsnt enzo.. toen wou ik een jpg attachment downloaden van gmail, pats ligtie er gelijk weer uit. ik opnieuw opstarten, valtie weer weg bij de jpg. ik snap er nu helemaal niks meer van...:P
Bij mij was het idd ook als hij ineens veel moest gaan doen.. als ik niks deed kon hij het wel ee ntijdje uithouden, maar als ik op GoT een topic openede met veel plaatsjes (ik display 250 berichten per pagina) dan vloog hij er stees uit :/
K zou als ik jou was gewoon een PCI nic kopen.. scheelt een hoop ellede :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• MoiZie
En uiteraard teruggaan naar de winkel, dit mag natuurlijk niet.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Moederbord is defect, ff alles uitsluiten andere kabeltje andere poort... anders ruilen

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
mangahuisman schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:22:
Moederbord is defect, ff alles uitsluiten andere kabeltje andere poort... anders ruilen
Hij geeft zelf aan dat het probleem zich niet voordoet bij een ander op de kamer, indien het mobo stuk zou zijn zou dat ook daar een probleem moeten geven.... lijkt mij eerder een probleem van de kabel of de poort op router/switch/hub.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Diabolical schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:30:
[...]

Hij geeft zelf aan dat het probleem zich niet voordoet bij een ander op de kamer, indien het mobo stuk zou zijn zou dat ook daar een probleem moeten geven.... lijkt mij eerder een probleem van de kabel of de poort op router/switch/hub.
Nee, hij bedoelt dat bij pc's van andere collega's op andere kamers dit probleem zich niet voordoet. Dan zou het dus moeten blijken dat het aan de pc zelf ligt of aan de netwerkaansluiting op de switch/hub

[ Voor 3% gewijzigd door Mishmash op 03-07-2006 17:38 ]

• IceQb
ik ga morgen even een nieuw netwerkkaartje halen dan zie ik vanzelf wel of het echt aan de ingebakken kaart ligt.. maar ik moet zeggen dat ik nu net iets te vaak heb gehoord dat die onboard kaartjes het niet goed doen dus ik ben bang dat daar het probleem ligt. iig bedankt voor de reacties so far!

• IceQb
nou kom net terug van de winkel en voor €6 een netwerkkaartje op de kop getikt en het probleem is verholpen. duidelijk een verrotte onboard netwerkchip, sorry hoor ASUS maar zo raak ik vertrouwen in jullie kwijt, bedankt voor zo'n prachtige 1Gbit onboard (klinkt mooi toch?) die vastloopt zodra er meer dan 10kb/s aan informatie overheen gaat.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

IceQb schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:42:
nou kom net terug van de winkel en voor €6 een netwerkkaartje op de kop getikt en het probleem is verholpen. duidelijk een verrotte onboard netwerkchip, sorry hoor ASUS maar zo raak ik vertrouwen in jullie kwijt, bedankt voor zo'n prachtige 1Gbit onboard (klinkt mooi toch?) die vastloopt zodra er meer dan 10kb/s aan informatie overheen gaat.
Dat laatste had er wat mij betreft niet bij gehoeven.
1 slecht functionerend onderdeeltje wil nog niet meteen zeggen dat het slecht spul is.
Ik ken namelijk eimand met dezelfde plank, maar die heeft nergens last van.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1