Geluids problemen met: a8n-sli SE

Pagina: 1
Acties:

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
CPU : AMD Athlon 64 X2 4200+ (*2)
CPU PSN : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
CPU EXT : MMX (+) 3DNow! (+) SSE SSE2 SSE3 x86-64
CPU Cache : L1 : 64/64 KB - L2 : 512 KB
Core : Manchester (90 nm) / 0xFB1 / BH-E4
Freq : 2420.37 MHz (220.03 * 11)
----------------------------------
MB Brand : ASUSTeK Computer INC.
MB Model : A8N-SLI SE
NB : nVidia nForce4 rev A3
SB : nVidia nForce4 MCP rev A3
RAM Size : 2048 MB
RAM Freq : 220 MHz
RAM Type : DDR-SDRAM Dual Channel
RAM Ratio : CPU/11
RAM Timings : 3-3-3-8
Slot 1 : 1024MB (PC3200)
Slot 1 Manufacturer : Corsair
Slot 2 : 1024MB (PC3200)
Slot 2 Manufacturer : Corsair

Voor de rest draai ik 2 BFG 7600 GT OC kaarten in sli config.

Ik heb op dit forum gekeken en voor 2 uur gegoogled maar wat ik ook
probeer ik kan geen oplossing vinden!

Op 1 of andere manier wil mijn mobo mijn speakers niet vinden.

Ik heb een headset geprobeerd: geen resultaat
ik heb mijn speakerset geprobeerd: geen resultaat
ik heb mijn stereoset (aux) geprobeerd: geen resultaat

Alle drivers werken en zijn geinstalleerd maar hij vertikt het gewoon om
mijn speakers of wat dan ook te vinden.

Ik ben nu echt ten einde raad.

Macbook Pro 15" 

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Oftewel je hoort niks door je speakers? Toevallig in het configuratiescherm niks op mute staan? Stekker in het goede gaatje gedaan? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Clementine
_the_crow_ schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:21:
Oftewel je hoort niks door je speakers? Toevallig in het configuratiescherm niks op mute staan? Stekker in het goede gaatje gedaan? :)
Alles staat op volume 100 en alle stekker gaatjes al geprobeerd

Macbook Pro 15" 

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

remcokatz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:35:
Alles staat op volume 100 en alle stekker gaatjes al geprobeerd
Ja, je volume kan wel op 100 staan, maar als in 'Control panel'->'Sounds and Audio Devices'->Tab 'Volume' een vinkje voor Mute staat, hoor je vrij weinig. En hoe ben je er zo zeker van dat de drivers 'werken'? Wat versta je überhaupt onder 'werken' als je geen geluid hoort? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Clementine
Nou even foto's erbij dan :) misschien helpt t

Foto 1
Foto 2

Daar heb ik ze dus allemaal geprobeerd

en nog een foto van waarom ik denk dat de drivers werken

Afbeeldingslocatie: http://www.kboem.nl/3.bmp

[ Voor 39% gewijzigd door Clementine op 02-07-2006 17:47 ]

Macbook Pro 15" 

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51

DataGhost

iPL dev

je pc 'vindt' normaliter geen speakers, er wordt gewoon geluid door de geluidskaart uitgestuurd. Ik weet niet precies wat je doet, maar je wacht kennelijk op een melding van 'nieuwe speakers gevonden'? Die zal je niet krijgen. Verder moet je dus even goed nakijken of het volume wel open staat, of er niks op mute staat, of de stekker van je speakers wel in t stopcontact zit, of je speakers op een andere computer / mp3speler oid wel werken, je muziekspeler wel geluid uitstuurt naar je geluidskaart en niet naar een null device... etc etc

edit: ah je plaatje werkt zie ik... (*kuch*geen bmp gebruiken, hint*kuch 8)7 kuch*)
als je op de knop 'Volume' drukt krijg je een nieuw venster. Daar staan de schuifjes (een eind) omhoog? Er staat nergens 'Mute' of 'Dempen' aangevinkt?

[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 02-07-2006 18:31 ]

• Clementine
DataGhost schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:29:
je pc 'vindt' normaliter geen speakers, er wordt gewoon geluid door de geluidskaart uitgestuurd. Ik weet niet precies wat je doet, maar je wacht kennelijk op een melding van 'nieuwe speakers gevonden'? Die zal je niet krijgen. Verder moet je dus even goed nakijken of het volume wel open staat, of er niks op mute staat, of de stekker van je speakers wel in t stopcontact zit, of je speakers op een andere computer / mp3speler oid wel werken, je muziekspeler wel geluid uitstuurt naar je geluidskaart en niet naar een null device... etc etc

edit: ah je plaatje werkt zie ik... (*kuch*geen bmp gebruiken, hint*kuch 8)7 kuch*)
als je op de knop 'Volume' drukt krijg je een nieuw venster. Daar staan de schuifjes (een eind) omhoog? Er staat nergens 'Mute' of 'Dempen' aangevinkt?
alle instellingen zijn goed

Macbook Pro 15" 

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:48
Hoe heb je die front aansluitingen van je geluid op je mobo aangesloten ? Als je die frontaansluitingen fout hebt aangesloten werkt er namelijk niks van je geluid (staat mij bij van m'n vorige pc :P).

Als je je frontgeluid uitgangen niet op je mobo hebt aangeloten moet er dus een jumpertje staan op die 8 pinnetjes ofzo :/ weet niet precies hoeveel het er zijn.

• Clementine
Pilske schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:58:
Hoe heb je die front aansluitingen van je geluid op je mobo aangesloten ? Als je die frontaansluitingen fout hebt aangesloten werkt er namelijk niks van je geluid (staat mij bij van m'n vorige pc :P).

Als je je frontgeluid uitgangen niet op je mobo hebt aangeloten moet er dus een jumpertje staan op die 8 pinnetjes ofzo :/ weet niet precies hoeveel het er zijn.
Is er een mogelijkheid tot een foto? zou ik erg op prijs stellen

Macbook Pro 15" 

• Clementine
Hartstikke bedankt dit was inderdaad het probleem!

Sluit de topic maar :)
Modbreak:GoT is geen helpdesk met tickets die gesloten worden, maar een forum voor discussie (die niet noodzakelijkerwijs afloopt als een vraag van een topicstarter beantwoord wordt). Daarom gaan topics die 'opgelost' zijn ook niet dicht :o

In de paar dagen dat je hier op GoT rondloopt heb je helaas al meermaals te kennen gegeven de registratievoorwaarden die je bij aanmelden te lezen kreeg niet begrepen te hebben, onder meer door te crossposten, vragen te stellen zonder onderbouwing of (zichtbare) eigen inzet en nu dit. Ik zou je dus willen aanraden die voorwaarden nog eens door te lezen voor je de plank weer misslaat.

[ Voor 83% gewijzigd door dion_b op 03-07-2006 16:35 ]

Macbook Pro 15" 

• Clementine
remcokatz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:23:
Hartstikke bedankt dit was inderdaad het probleem!

Sluit de topic maar :)
Modbreak:GoT is geen helpdesk met tickets die gesloten worden, maar een forum voor discussie (die niet noodzakelijkerwijs afloopt als een vraag van een topicstarter beantwoord wordt). Daarom gaan topics die 'opgelost' zijn ook niet dicht :o

In de paar dagen dat je hier op GoT rondloopt heb je helaas al meermaals te kennen gegeven de registratievoorwaarden die je bij aanmelden te lezen kreeg niet begrepen te hebben, onder meer door te crossposten, vragen te stellen zonder onderbouwing of (zichtbare) eigen inzet en nu dit. Ik zou je dus willen aanraden die voorwaarden nog eens door te lezen voor je de plank weer misslaat.
Goed volgens mij heb ik het ondertussen door en zal ik alles: eerst zoeken, zelf prutsen
dan hulp vragen met goed onderbouwde vragen etc. :)

Macbook Pro 15" 

Pagina: 1