Ik heb het 1 en ander al doorgespit maar heb eigenlijk nog steeds geen bevredigend antwoord op mijn vraag gehad.
Ik heb pas geleden het 1 en ander geupgrade en vond eigenlijk dat mijn systeem teveel herrie maakt.
Heb vervolgens het 1 en ander veranderd, andere schijven die stiller zijn andere koeler voor mijn grafische kaart en een andere cpu koeler en ook een silentium T2 kast.
Alles draait naar behoren op de cpu koeler na dan.
Die draait volgens mij constant op volle toeren, daar hij veel geluid maakt.
Het is een artic freezer 7pro.
Deze heeft een 4-pins connector die 4e zou dan moeten zijn om de snelheid aan te passen.
Dit doet mijn moederbord zelf.
De cpu is echt 40graden en draait zo'n 3000toeren.
Ik vind zelf dat ie best wat warmer mag zijn om zo het toerental en dus de geluidsoverlast te verlagen.
Nu heb ik dus niet de optie op mijn moederbord op de temp in te stellen.
En wil ik dit dus handmatig doen.
Mijn vraag is dus, zijn er kabeltjes van 4 naar 3pins zodat ik het op een fan controller kan aansluiten.
Of zijn er fancontrollers die zelf een 4pins aansluiting aan boord hebben.
Ik heb 1 fan controller gevonden die het heeft, maar daarvan kan je echter geen temperatuur van het display aflezen.
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=935
Het is een rheobus deze heeft dus wel kabels van 4 naar 3 pins kan ze echter nergens op pricewatch vinden.
Ik heb pas geleden het 1 en ander geupgrade en vond eigenlijk dat mijn systeem teveel herrie maakt.
Heb vervolgens het 1 en ander veranderd, andere schijven die stiller zijn andere koeler voor mijn grafische kaart en een andere cpu koeler en ook een silentium T2 kast.
Alles draait naar behoren op de cpu koeler na dan.
Die draait volgens mij constant op volle toeren, daar hij veel geluid maakt.
Het is een artic freezer 7pro.
Deze heeft een 4-pins connector die 4e zou dan moeten zijn om de snelheid aan te passen.
Dit doet mijn moederbord zelf.
De cpu is echt 40graden en draait zo'n 3000toeren.
Ik vind zelf dat ie best wat warmer mag zijn om zo het toerental en dus de geluidsoverlast te verlagen.
Nu heb ik dus niet de optie op mijn moederbord op de temp in te stellen.
En wil ik dit dus handmatig doen.
Mijn vraag is dus, zijn er kabeltjes van 4 naar 3pins zodat ik het op een fan controller kan aansluiten.
Of zijn er fancontrollers die zelf een 4pins aansluiting aan boord hebben.
Ik heb 1 fan controller gevonden die het heeft, maar daarvan kan je echter geen temperatuur van het display aflezen.
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=935
Het is een rheobus deze heeft dus wel kabels van 4 naar 3 pins kan ze echter nergens op pricewatch vinden.