Toon posts:

Probleem met DNS-Server? Internet doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteravond krijg ik geen verbinding meer met internet. Ik heb ADSL van HetNet en Windows XP. Ik heb wel een LAN-verbinding en er staan waarden bij 'ontvangen' en 'verstuurd', maar bij de Internet-gateway blijft er staan dat de verbinding verbroken is, hoe vaak ik ook probeer verbinding te maken.

Als ik probeer te internetten (via Firefox), krijg ik de volgende foutmelding:

Het adres (URL) komt niet overeen met een bekende site en kon niet geladen worden. Dit kan komen door een typfout in het adres of doordat de site niet bestaat. Als u weet dat het een geldig adres is of dit probleeem komt voor bij vele sites kan het een probleem zijn met uw proxyserver (als u er een gebruikt) of de DNS-server. In dat geval moet u uw systeemdocumentatie, systeembeheerder of uw internetprovider raadplegen voor verdere assistentie.

Als ik via Internet Explorer wil internetten, staat er dat de pagina niet kan worden weergegeven.

Als ik probeer in te loggen op MSN, werkt dit niet. Als ik vervolgens op 'Probleem oplossen' klik, staat er dat het een DNS-server fout is.

Ook heb ik Uitvoeren, Command, ipconfig /all, /release en /renew geprobeerd, maar het werkt niet. Er staan bij ipconfig /all gewoon overal waarden, ook bij DNS-server.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Misschien gewoon een storing bij HetNet? (De computer waar ik nu op werk is van de buren en die hebben ook HetNet, maar zij hebben dus geen problemen) Als jullie meer informatie nodig hebben, zal ik die geven.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 20:29
Probeer eens een extern IP adres te pingen.

ping 66.249.91.99

Dat is bijv. het IP adres van google.

edit: post ook even de output van ipconfig /all en branden alle lampjes goed op het modem?

[ Voor 33% gewijzigd door Bart op 02-07-2006 17:04 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
Het @ teken op het modem was rood. Na het modem gereset te hebben, was het weer groen en alles doet het weer. Dom van mij dat ik niet gelijk daarnaar heb gekeken. Bedankt voor de reactie.