Netwerk supersloom

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb nu een netwerk tussen 2 computers, maar als ik het netwerk aansluit dan doet het netwerk het heel sloom.

Zelfs al wil ik door mijn eigen computer bladeren.

Wat is er hier aan de hand??

Het zijn 2 verschillende netwerk kaartjes,
1 3COM
1 Ovislink 10 Mbit dingetje.

Ik heb ook een andere Ovislink kaartje (100 MBit) maar die doet het helemaal niet goed.

Die 3 Com doet het gewoon goed, dat kan het probleem niet zijn.

Wat is heb probleem??

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zit er nog een HUB tussen?
Is het COAX of UTP?

COAX: niet doen! Gooi er dan gewoon een crosscable tussen. Als je dit al hebt zou ik hem eens doormeten om te kijken of ie wel 100% functioneert.

HUB: Is dat ding wel 100mbit?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

ik heb een 10mbit hub en alle verkeer op het netwerk gaat supersnel.
Maak er een utp netwerk van, coax zuigt.

Verwijderd

en wat voor besturingssyteem gebruik je? In win2k moet je een reg key deleten voordat de boel een beetje snel gaat

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een UTP netwerk en ik heb geen Hub omdat ik maar 2 computers op het netwerk heb zitten, maar het is al opgelost. Als ik met die andere computer op mijn computer kom gaat het gewoon goede snelheid.

Verwijderd

Geplaatst door Flipmo2K - zondag 08 oktober 2000 20:03

--------------------------------------------------------------------------------
Voor degenen die nog steeds met het snelheidsprobleem kampt, ik heb EINDELIJK de oplossing gevonden.
Straks werkte m'n hele netwerk ineens niet meer en toen heb ik maar wat proggie's gezocht: http://www.skylam.com/
-SkyLam Intelli-Dial-UP 2.5, dit programma versnelt de gegevensdoorvoer over een LAN. Dit verhielp bij mij het probleem.
LinkView Classic Network Analyzer, dit programma analyseert je LAN (snelheid, errors). Wel een aardig proggie, maar niet per se nodig. ( http://www.linkview.com/ )

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Dit bericht wer al eerder gepost.......MM *D
Pagina: 1