Toon posts:

Microfoon ruist

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee,
ik heb vanochtend een MXL 990 condensatormicrofoon met een ESI Maya44 PCI geluidskaart gekregen, met 48 volt fantoomvoeding. Ik heb een XLR kabel naar stereo jack ertussen zitten. Als ik iets opneem met de micorfoon, hoor ik een enorme ruis. Ik kan nergens vinden waar ik de geludiskaart *zachter* kan zetten, in de software van de Maya44 kan ik het wel wat dimmen, maar de ruis blijft. Hoe kan dit? Ik neem op met gewoon windows geluids recorder..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 16:25 ]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Je zou kunnen kijken bij de geluidsinstellingen van je kaart. Dus via configuratiescherm, of het icoontje rechtsonderin mist je die hebt.

Bij het volume van de mic in windows staat soms namelijk ook de optie om de mic te boosten (kun je geloof ik aanvinken). Dan klinkt ie net iets harder, maar vaak (zoals bij mij ook) veel ruis.

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/4241/aah0db.jpg

Hier zie de instellingen zoals ze nu staan, als ik niks zeg.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vermoed inderdaad dat ue te hard staat. Dat zou je toch moeten kunnen regelen met de versterking van 0 tot +24 dB, en anders met dat schuifje daaronder.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:55:
Ik vermoed inderdaad dat ue te hard staat. Dat zou je toch moeten kunnen regelen met de versterking van 0 tot +24 dB, en anders met dat schuifje daaronder.
Als ik hem naar beneden schuif wordt de zoem iets minder, maar mijn stem ook. In vergelijking blijft het gelijk. Als ikde 48 volt uitzet, kan ik nog net even iets zeggen voor hij uitgaat, en dat gaat wel zonder ruis..

Verwijderd

Dan is je 48V fantoom voeding dus brak... garantie?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

He, wacht even... Eerst heb je het over ruis, en nu opeens over zoem? Dat zijn twee totaal verschillemde dingen!

Misschien kun je ff een mp3tje online zetten met een opname, zodat we duidelijk kunnen horen wat het nu is.

Ruis is wel normaal als je de pre helemaal open hebt staan. Gevoeligheid van de pre is dat erg hoog natuurlijk, dat heb ik ook met mijn edirol UA-15. Echter gaat het signaal dan ook snel clippen. Het is dus ook belangrijk ff de wav te bekijken van je opname.

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt een zoem. Zonder micrfoon, en ik zet de micrfoonvolume open, met fantoomvoeding aan, hoor ik echt een zeer, zeer harde hmmmmmmmm. Als ik de microfoon erin steek, wordt hij wat zachter, maar nog steeds hoorbaar.Als hij erin zit, en het volume op ongeveer de helft staat, krijg je dit:

www.goedkoopnaar.nl/mp3.wav

Als ik de mic ontkoppel, los haal, is de ruis verdwenen..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 23:23 ]

Verwijderd

Aardlus?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Oke, groundloop dus... Wat heb je verder nog aan je PC aangesloten? TV kaart misschien? Probeer het eens met een hoofdtelefoon i.p.v de kaart aan de versterker te hangen.

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 03-07-2006 09:51 ]

Pagina: 1