Toon posts:

Molex haaks op videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Shuttle XPC barebone-kast en daar wil ik een ASUS N6800XT in doen. Probleem is dat de molex-connector voor de stroomtoevoer uitsteekt, waardoor de kast niet meer dicht kan.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sqd/2006/07/molex-probleem.jpg

Nu heb ik op Inkoopacties.net een tussenstukje gezien waardoor de molex-stekker niet meer haaks op de kaart hoeft te staan. Foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sqd/2006/07/molex-haaks.jpg

Ik heb goede hoop dat het hiermee wel gaat passen, maar nu kan ik dit ding nergens vinden. De inkoopactie is al een tijd geleden afgelopen, op de Ceintuurbaan in Amsterdam (zeven computerwinkels en een elektronicawinkel) hebben ze 'm niet en ook op internet zie ik geen Nederlandse winkels die 'm verkopen.

Heeft iemand een idee hoe ik hieraan zou kunnen komen? Of misschien een andere oplossing, of ervaring met dit soort videokaarten in barebones? Ik ga liever niet aan m'n videokaart of kabels solderen.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13
conrad al geprobeert?

lokale electrnoica boer kan je ook vast wel helpen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Conrad vind ik niks als ik op 'molex' zoek, maar ik zal ze komende week bellen. Dank voor de tip.

De lokaalste elektronicaboer had het dus ook niet, maar ik ga ook nog verder rondbellen in de stad.

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 11:26
Als je toch gaat solderen... Waarom zet je de molex dan niet aan de andere kant van de print?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55

Verwijderd

Mr.Wop schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:03:
Als je toch gaat solderen... Waarom zet je de molex dan niet aan de andere kant van de print?
vergeet hem dan ook niet nog eens te draaien, gewoon aan de andere kant ga je je 12 en5v lijn omwisselen. Goed op letten dus!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 17:05 ]

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:23:
.. Ik ga liever niet aan m'n videokaart of kabels solderen.
Mr.Wop schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:03:
Hij zegt tog dat hij liever NIET soldeert?

[ Voor 12% gewijzigd door Thierry88 op 02-07-2006 19:54 ]

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Thierry88 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:52:
[...]

[...]

Hij zegt togCH dat hij liever NIET soldeert?
Ja, maar met zo'n molexstekker als in de SP moet je wel solderen. Of je moet een (haakse) molex verloopconnector vinden.

[This is what you get when you mess with us]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Heb ik ook, is gewoon een molex aansluiting voor n print :)
Bij Coditronix Eindhoven n jaar geleden gekocht.

Het is helemaal geen haakse stekker maar dus zo'n zelfde connector als op de print van je harddisk gesoldeerd zit, je kan hem soms misbruiken voor dit soort dingen, maar het zijn dus geen verloopjes.

@foto: pwned :9

[ Voor 5% gewijzigd door DarthPlastic op 02-07-2006 20:08 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Misschien zoek je wel zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hofma659/tweakers/molex_haaks.jpg

Deze aparte molex komt van een oude Delta Electronics ATX-voeding. Misschien kan iemand je helpen hoe je aan zoiets kunt komen.

Verwijderd

Misschien kijk ik niet goed hoor,

Maar krijgt zowiezo je videokaart-koeler geen last van chronisch lucht tekort ?
De fan zit dan toch tegen de (dichte) zijkant van de behuizing.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 20:19 . Reden: type-o ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
anton121 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:17:

[afbeelding]

Deze aparte molex komt van een oude Delta Electronics ATX-voeding. Misschien kan iemand je helpen hoe je aan zoiets kunt komen.
Volgens mij win je op die manier 1mm, ofwel vrijwel niks.

Bij mijn videokaart zit de extra voedingaansluiting trouwens aan de zijkant, ik heb het nog niet eerder aan de bovenkant/onderkant (ligt eraan hoe je het bekijkt) gezien en het lijkt me ook niet altijd wenselijk, zoals nu ook blijkt.

The devil is in the details.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
nl.farnell.com

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

SA007

Moderator Tweaking
@joca als gewone consument kan je daar niet bestellen.

Koelingsprobleem lijkt me niet, volgens mij zit er een rooster in de zijkant.

Enigste manier lijkt mij solderen, dan een haakse stekker erop, of de connector aan de andere kant plaatsen...

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 09:17
Ben even aan 't googlen geweest. Ace-Modding zou ze moeten hebben, maar van die website werkt de php/mysql momenteel niet mee: http://www.ace-modding.nl/ Ik heb verder nog wel een static page op die server gevonden en ik denk dat jij dit zoekt: http://www.ace-systems.nl...xFemale/L-MolexFemale.htm

[edit] ik zie net dat ik twee verschillende websites doorelkaar heb gehaald 8)7 > maar misschien toch hetzelfde bedrijf... Alleen die geeft ook een foutmelding |:(

[ Voor 21% gewijzigd door The Collector op 03-07-2006 14:40 ]

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Als je nog een oude harde schijf hebt liggen kan je er daar mischien ook nog wel een dergelijke connector af soolderen. Die conectoren liggen meestal ook plat op de printplaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle tips! Zelf solderen ga ik in ieder geval niet doen. Afgezien van het feit dat we vast geen soldeerbouten thuis hebben, heb ik er 0 ervaring mee en lijkt het me dus geen goed idee als ik dat aan een dure videokaart doe. Misschien kan ik wel vragen of ze dat bij een computerwinkel kunnen doen.
anton121 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:17:

[afbeelding]

Als dat zou werken, zou het ideaal zijn. De totale connector vanaf de kaart (hoe noem je dat?) zou zo'n drie centimeter uit kunnen steken, dus misschien past het net. Lijkt me in ieder geval het proberen waard, als er dan niet gesoldeert hoeft te worden.
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:19:
Misschien kijk ik niet goed hoor,

Maar krijgt zowiezo je videokaart-koeler geen last van chronisch lucht tekort ?
De fan zit dan toch tegen de (dichte) zijkant van de behuizing.
Er zit aan die kant een rooster in de behuizing, alleen zit die een stuk lager dan de fan. Maar ik denk toch dat we er wel vanuit kunnen gaan dat Shuttle hierover nagedacht heeft, voor een game-pc? Anders zou ik die behuizing helemaal kunnen vergeten...
Pagina: 1