GSM abo moeilijk aan te vragen!

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Disclaimer: Ik weet niet echt waar ik met telecom vragen terecht kan, dus ik plemp em hier maar.

Ik probeer al 3 weken een nieuw abonnement aan te vragen. Eerst bij 2call. Die mensen willen een kopie van mijn bankpasje. NP zou je denken, pasje gekopieerd en gefaxt, te donker. Een rabobankpasje btw. 10 peer geprobeert ofzo, geen mogelijkheid om het in orde te krijgen. Dan maar per post opsturen. Die brief is schijnbaar kwijt geraakt in de post. Ondertussen zelfde GSM+abo combo gezien voor 40 euri minder, dus daar maar aanvraag ingedient. Die moeten weer een kopie van mijn bankafschrift hebben! Aangezien ik al 3 jaar telebankier heb ik geen recente afschriftjes.

Wat ik probeer te zeggen: waarom moet ik voor een virtueel product (gsm abo) zoveel papieren (identificatie, bankpas+afschrift, ondertekent contract) versturen? We leven in 2006 verdomme! Een hypotheek kan je al via internet afsluiten! Ik ga maar eens een briefje naar de OPTA tikken...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

loop gewoon bij de locale telco shop binnen, (zo'n winkel waar ze ado's van alle nederlandsche providers verkopen) binnen en ga daar ff infoén, hef je niets per fax te doen, ik niets onduidelijk, kan je gewoon vragen wat je wil vragen.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ze moeten toch een bewijs hebben dat je een rekening hebt en dus de mogelijkheid hebt om je rekeningen te betalen. Lijkt me logisch.

Contact opnemen met de provider/aanbieder lijkt me ook geen slecht idee ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Ruzor op 02-07-2006 16:28 ]

[This is what you get when you mess with us]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 16:42
Bankafschriften krijg ik ook niet meer (uitvinkt bij Rabo), maar accepteren ze geen andere vorm van adresbevestiging, huurcontract van mijn part, of creditcardafschrift?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
_DH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:18:
Wat ik probeer te zeggen: waarom moet ik voor een virtueel product (gsm abo) zoveel papieren (identificatie, bankpas+afschrift, ondertekent contract) versturen? We leven in 2006 verdomme! .
Wellicht is er een aanzienlijk aantal klanten dat de rekeningen niet (tijdig) betaalt ?
Inderdaad bij een lokale shop binnenlopen en je identificeren met paspoort en bankpas.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 02-07-2006 20:26 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Petergr schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:26:
loop gewoon bij de locale telco shop binnen, (zo'n winkel waar ze ado's van alle nederlandsche providers verkopen) binnen en ga daar ff infoén, hef je niets per fax te doen, ik niets onduidelijk, kan je gewoon vragen wat je wil vragen.
Idd, het best is om een winkel binnen te stappen en dan zullen zei je moeiteloos door het gehele poces begeleiden. Binnen 10 minuten loop je de zaak uit met een nieuw toestel.

Het nadeel van het internet is inderdaad deze onduidelijkheid. Het heeft echter niks met de opta of wat dan ook te maken. De provider krijgt het contract namelijk nooit in handen, de gene bij wie je het contract afsluit heeft namelijk het contract voor hun bewaard. Dus als je ergens je klacht naar toe wilt sturen, is het naar 2call :)
DJSmiley schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:23:
Bankafschriften krijg ik ook niet meer (uitvinkt bij Rabo), maar accepteren ze geen andere vorm van adresbevestiging, huurcontract van mijn part, of creditcardafschrift?
Ja wel. 1 cent pinstrookje :)

[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 02-07-2006 20:29 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Petergr schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:26:
Is duurder ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DaannO
Niet als je goed zoekt ;)

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03

jurma

simply connecting...

_DH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:18:
Disclaimer: Ik weet niet echt waar ik met telecom vragen terecht kan, dus ik plemp em hier maar.

Ik probeer al 3 weken een nieuw abonnement aan te vragen. Eerst bij 2call. Die mensen willen een kopie van mijn bankpasje. NP zou je denken, pasje gekopieerd en gefaxt, te donker. Een rabobankpasje btw. 10 peer geprobeert ofzo, geen mogelijkheid om het in orde te krijgen. Dan maar per post opsturen. Die brief is schijnbaar kwijt geraakt in de post. Ondertussen zelfde GSM+abo combo gezien voor 40 euri minder, dus daar maar aanvraag ingedient. Die moeten weer een kopie van mijn bankafschrift hebben! Aangezien ik al 3 jaar telebankier heb ik geen recente afschriftjes.

Wat ik probeer te zeggen: waarom moet ik voor een virtueel product (gsm abo) zoveel papieren (identificatie, bankpas+afschrift, ondertekent contract) versturen? We leven in 2006 verdomme! Een hypotheek kan je al via internet afsluiten! Ik ga maar eens een briefje naar de OPTA tikken...
Ik zelf werk bij een internet telecom winkel. En wij zien dat we wel eens contracten moeten toesturen naar de desbetreffende provider. Dan moeten alle gegevens kloppen. Wij moeten ook in opdracht van de providers die informatie vragen. Voor een bankafschrift om te kijken of je ook echt op het adres woont wat overkomt met de legitimatiebewijs. Daardoor komen er minder problemen van mensen die abonnementen aanvragen op fictieve adresgegevens.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• DaannO
jurma schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:30:
[...]
Ik zelf werk bij een internet telecom winkel. En wij zien dat we wel eens contracten moeten toesturen naar de desbetreffende provider. Dan moeten alle gegevens kloppen. Wij moeten ook in opdracht van de providers die informatie vragen. Voor een bankafschrift om te kijken of je ook echt op het adres woont wat overkomt met de legitimatiebewijs. Daardoor komen er minder problemen van mensen die abonnementen aanvragen op fictieve adresgegevens.
Even ter verduidelijking: jullie zijn de contreleurs, niet de providers :)

Verwijderd

Ruzor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:27:
Ze moeten toch een bewijs hebben dat je een rekening hebt en dus de mogelijkheid hebt om je rekeningen te betalen. Lijkt me logisch.
Ik heb ook juist een abo afgesloten voor mijn GSM, moest een kopie'tje van mijn pasport laten nemen en mijn beroep opgeven.
Ik ben student, dus je zou er kunnen van uit gaan dat ik niet echt een serieus budget ter beschikking heb, maar toch heb ik zonder enig probleem (en ook zonder controleren van mobistar) een sim met abo meegekregen, waarmee ik 5minuten later al kon bellen. Dus ondertussen kunnen ze niets gecontroleerd hebben. Meer zelfs, ik kan met 3 knopjes in te duwen andere mobistar klanten hun prepaid kaarten gewoon herladen, dus het kan aardig oplopen per maand!

Lijkt me vreemd, indien mijn provider rekeninguittreksels zou vragen kunnen ze me morgen van hun klantenlijst schrappen, dan zoek ik wel een ander netwerk. Trouwens, zoiets bewijst toch niets, dat je op een bepaald moment geld op die rekening had? Ik heb zo vaak serieus wat geld op een rekening, maar het grootste deel van het jaar zijn die jammer genoeg leeg. En verder gebruik ik niet altijd dezelfde rekening voor te betalen, hangt er beetje vanaf waar er geld staat :+

edit: studentenfinanciering bestaat niet in België, wij verbrossen spenderen O-) enkel geld van onze ouders

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 20:51 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
Volgens mij gaat het niet om hoeveel geld er op je rekening staat maar of je een geldig rekeningnummer opgeeft en of je adres daarbij ook nog eens klopt. Dan kunnen ze je achterna met deurwaarders mocht je niet betalen :P

Daarnaast zijn studenten van ouder dan 18 geen echt slechte betalers want ze krijgen immers stufi.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Dit hoor je wel vaker, dat kopieën onduidelijk zijn oid. Meestal is het geen probleem, maar jij hebt net pech gehad. Ik kopieer het altijd en stuur het per post op, nog nooit problemen mee gehad. En na 25+ aanvragen in 3.5 jaar moet dat wel iets zeggen denk ik :)

En doorgaans is het via internet goedkoper, puur omdat internetwinkels geen fysieke winkel hoeven te betalen.

Probeer het eens via de post... 2call is een prima winkel en willen je echt wel helpen :).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 20:54 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 15:08
Gaat meer om de echtheid van die papieren dan de bedragen ofzo. Als je een kopie van die online bankafschriften stuurt vinden ze het meestal ook goed. En bankafschrift 8) ... ach ik heb ook net een abo verlengt terwijl op de kopie van het bankafschrift het 10-voudige was afgeschreven van wat er bij was gekomen die maand, zowaar bijna in de min en ook dat was geen probleem. Nou weet ik niet of ze kunnen checken bij verlenging of er in de historie problemen zijn geweest. Hoe dan ook, je bent de eerste die ik tegenkom waarbij ze gegevens niet accepteren :/

En goed zoeken in telco zaken, jaja, ga maar eens goed zoeken op internet, dan kom je pas rare (lees: goedkope) aanbiedingen tegen ;) Nergens is het zo goedkoop als op internet eigenlijk, tenzij je een speciale persoonlijke aanbieding krijgt natuurlijk. Een echte dan :+ niet zo'n verkoop praatje dan heh waar velen helaas altijd intrappen :P

[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 02-07-2006 20:55 ]

pepernooot

• DaannO
Ramon de Jesus schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:46:
Volgens mij gaat het niet om hoeveel geld er op je rekening staat maar of je een geldig rekeningnummer opgeeft en of je adres daarbij ook nog eens klopt. Dan kunnen ze je achterna met deurwaarders mocht je niet betalen :P

Daarnaast zijn studenten van ouder dan 18 geen echt slechte betalers want ze krijgen immers stufi.
Idd, je hoeft geen rode cent op je rekening te hebben om goed gekeurd te worden. Het is alleen maar om al je gevens te hebben om hun geld te krijgen.

Verwijderd

dinkelover schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:53:
Gaat meer om de echtheid van die papieren dan de bedragen ofzo. Als je een kopie van die online bankafschrigten stuurt vinden ze het meestal ook goed. En bankafschrift 8) ... ach ik heb ook net een abo verlengt terwijl op dat bankafschrift zo'n het 10-voudige was afgeschreven van wat er bij was gekomen die maand, zowaar bijna in de min en ook dat was geen probleem. Nou weet ik niet of ze kunnen checken bij verlenging of er in de historie problemen zijn geweest. Hoe dan ook, je bent de eerste die ik tegenkom warbij ze gegevens niet accepteren :/

En goed zoeken in telco zaken, jaja, ga maar eens goed zoeken op internet, dan kom je pas rare (lees: goedkope) aanbiedingen tegen ;) Nergens is het zo goedkoop als op internet eigenlijk, tenzij je een speciale persoonlijke aanbieding krijgt natuurlijk. Een echte dan :+ niet zo'n verkoop praatje dan heh :P
Hij is niet geweigerd vanwege zijn gegevens, puur omdat het niet te lezen is.

Het rekeningafschrift wordt puur gebruikt om te kijken of je er echt woont. De bedragen zou je ook door mogen strepen, daar kijken ze echt niet naar.

Niet geaccepteerd worden is niet zo moeilijk hoor... Vraag maar eens iets teveel abo's aan ;) Kom je vanzelf bij Experian terecht :X

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:55:
[...]

Hij is niet geweigerd vanwege zijn gegevens, puur omdat het niet te lezen is.

Het rekeningafschrift wordt puur gebruikt om te kijken of je er echt woont. De bedragen zou je ook door mogen strepen, daar kijken ze echt niet naar.

Niet geaccepteerd worden is niet zo moeilijk hoor... Vraag maar eens iets teveel abo's aan ;) Kom je vanzelf bij Experian terecht :X
Theoretisch mag je zoveel contracten als je wilt, als je maar betaald. Heb er zelf een stuk of 4 lopen, en heb collega`s die er meer hebben. Dus dat wil niks zeggen. Het is idd wel zo dat je bij experian op het lijstje komt :)

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:58:
[...]

Theoretisch mag je zoveel contracten als je wilt, als je maar betaald. Heb er zelf een stuk of 4 lopen, en heb collega`s die er meer hebben. Dus dat wil niks zeggen. Het is idd wel zo dat je bij experian op het lijstje komt :)
Ik heb er 8... Bij geen enkele provider zal het je lukken om legaal meer dan 3 abo's te hebben, het is mij iig nog nooit gelukt. Theoretisch gezien mag je wel veel contracten hebben, als er maar genoeg providers zijn :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:00:
[...]

Ik heb er 8... Bij geen enkele provider zal het je lukken om legaal meer dan 3 abo's te hebben, het is mij iig nog nooit gelukt. Theoretisch gezien mag je wel veel contracten hebben, als er maar genoeg providers zijn :)
gewoon interesse, wat heb je in godsnaam aan 8 providers? Ik heb er een tijdje 2 gehad, eentje voor binnenlands gebruik en eentje om mee naar Frankrijk te bellen, maar zelfs daar ben ik vanaf gestapt omdat het irritant werd in gebruik. Maar 8 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:03:
[...]

gewoon interesse, wat heb je in godsnaam aan 8 providers? Ik heb er een tijdje 2 gehad, eentje voor binnenlands gebruik en eentje om mee naar Frankrijk te bellen, maar zelfs daar ben ik vanaf gestapt omdat het irritant werd in gebruik. Maar 8 8)7
Ach, krijg je nog eens post :)

Ik ga niet in detail treden, maar het komt er op neer dat bellen en telefoons niet duur hoeft te zijn... Op internet zijn leuke aanbiedingen te vinden met goedkope telefoons, tv's, etc. etc. Aangezien mijn naam in mijn profiel staat (achternaam in MSN), ga ik niet teveel vertellen :)

Maar dit is ook off-topic trouwens :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 21:05 ]

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:04:
[...]

Ach, krijg je nog eens post :)

Ik ga niet in detail treden, maar het komt er op neer dat bellen en telefoons niet duur hoeft te zijn... Op internet zijn leuke aanbiedingen te vinden met goedkope telefoons, tv's, etc. etc. Aangezien mijn naam in mijn profiel staat (achternaam in MSN), ga ik niet teveel vertellen :)

Maar dit is ook off-topic trouwens :o
Het leuke van je 8 contracten is dat het eigenlijk allemaal op afbetaling is. Zoals je dit zelf aangeeft :)
Je krijgt `gratis` een product er bij, maar uiteindelijk betaal je hier zelf voor. Product plus abbonomenten zijn niet alles..

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:08:
[...]

Het leuke van je 8 contracten is dat het eigenlijk allemaal op afbetaling is. Zoals je dit zelf aangeeft :)
Je krijgt `gratis` een product er bij, maar uiteindelijk betaal je hier zelf voor. Product plus abbonomenten zijn niet alles..
Fout gedacht... That's all, maar je hebt geen gelijk :) Ik heb het over netto kosten...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 21:09 ]

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:09:
[...]

Fout gedacht... That's all, maar je hebt geen gelijk :) Ik heb het over netto kosten...
Idd, het is ook een ander verhaal over inkoop kosten en marge etc etc.
En het scheelt ook wel als je het zakelijk aanvraagt enz.

Uiteindelijk ben jij de verliezende partij :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:39:
[...]

Er waren ooit orange 30 1-jaar abo's met een cashback van 360 euri (=12x30 ;) ) na 6 maanden kon je verlagen naar 20e, netto resultaat is een winst van 60 euri, plus 360 minuten beltegoed :) wel optijd opzeggen natuurlijk, en je abo omzetten naar prepaid, neem je ook nog je 360 euri mee.

[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 02-07-2006 21:59 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• DaannO
_DH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Er waren ooit orange 30 1-jaar abo's met een cashback van 360 euri (=12x30 ;) ) na 6 maanden kon je verlagen naar 20e, netto resultaat is een winst van 60 euri, plus 360 minuten beltegoed :)
Idd, zo heeft belcompany nu een actie voor de samsung e900 met een orange 30 1 jaar actie. Je betaald dus 275 voor een toestel van 400 euro als je het slim aanpakt. Maar dit zijn van die one time acties. Over het algemeen is dit niet meer zo.

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:39:
[...]

Goed, dan geloof je het niet...
Pagina: 1