TerraTec Aureon 7.1 PCI: SP/DIF coaxiaal?

Pagina: 1
Acties:

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik zit me een beetje te verdiepen in geluidskaarten met Dolby Live! certificering, omdat ik mn PC op mijn home cinema set wil aansluiten.
Nu kan ik echter nergens duidelijk vinden als de Aureon 7.1 ook een digitale coaxiale uitgang heeft, of een SP/DIF uitgang waarin een jackplug( voorbeeld ) moet.
TerraTec geeft er zelf op eigen pagina geen duidelijkheid over, alleen dat er wél optische uitgangen zijn, maar daar heb ik niks aan. Zie: Specs Aureon op TerraTec site.

Als deze kaart wel coaxiaal SP/DIF ondersteund, zou ik dat graag horen, omdat deze kaart dan de uitkomst voor mij is ivm surround sound in games. :)

@bartvl: Mijn home cinema beschikt alleen over een digitale coaxiale ingang :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 02-07-2006 16:24 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het is dan wel geen antwoord op je vraag, maar heeft je home cinema set geen optische ingang?

Antwoord op de vraag: Zover ik het kan zien, en die site zo bekijk, lijkt het erop dat het alleen optisch digitaal is. Lijkt me wel vreemd overigens, maar niks wijst erop dat het ook coaxiaal kan.

[ Voor 52% gewijzigd door bartvl op 02-07-2006 16:29 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Volgens mij zijn die specs vrij eenduidig: geen coaxiaal spdif.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
John_Glenn schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:28:
Volgens mij zijn die specs vrij eenduidig: geen coaxiaal spdif.
Dat dacht ik dus ook, totdat ik hier keek: http://www.alternate.nl/h...e&artno=KK%23T43&#tecData
Uitgangen
6 x Line-Out
2 x Digital-Out (optisch)
1 x Digital-Out (coaxiaal)
Ik dacht dus, dat dat een aansluiting waarmee je een coax kabel kon aansluiten via een hulpstuk (zie ook het voorbeeld in TS) :
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/147.jpg