Toon posts:

PC kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

(Ik weet dat het een lang bericht is maar neem er alsjeblieft ff de tijd voor)
Ik ben van plan deze week een PC te gaan kopen en dan natuurlijk het liefst al morgen. Het wordt een PC op maat gemaakt dus geen kant en klare PC. Mijn budget hiervoor is 900,- waar ik misschien nog een beetje boven kan zitten. Ik wil deze PC gebruiken voor gamen (Hierbij denkende aan Battlefield 2, Half Life 2, Oblivion enz) en ook voor schoolwerk. Ik heb al een toetsenbord en muis en een oud beeldscherm die ik eerst ga gebruiken totdat ik genoeg geld heb voor een tft scherm. Alleen luidsprekers heb ik nog niet tot mijn beschikking maar deze koop ik waarschijnlijk ergens anders.

Nu woon ik in Groningen en daar heb ik 3 winkels bezocht om een offerte voor me te laten maken van een PC waarvan zij denken dat die aan mijn eisen zullen voldoen. De 3 offertes komen wel bij elkaar in de buurt maar omdat ik zelf niet het zo heel erg veel verstand heb op dit gebied, zoals verstand van moederborden, wilde ik ook graag een mening van iemand anders dan het winkelpersoneel daar. Daarom wilde ik jullie mening vragen over bij welke winkel ik hem het beste kan kopen en waarom. Andere suggesties zijn ook welkom maar zoals gezegd weet ik er ook niet alles van en zou ik dus bijvoorbeeld niet zelf 1 op internet kunnen bestellen.

Mijn budget is dus 900,- en mijn wensen zijn om er mee te kunnen gamen en ook ermee schoolwerk te kunnen doen.

Dit zijn de 3 offertes:

Norrod(inclusief BTW):
Behuizing norrod midi ATX zwart 35,00
Fortron 400 watt ATX voeding 65,00
Asrock MBI AM2NF4G-SATA2 72,50
AMD Athlon64 3500+ AM2 135,00
DDRAM 512Mb DDR2 PC5300 667Mhz (2X) 85,00
HDD 160Gb 7200rpm SATA2 8Mb 72,50
NEC 3570 DVD +/- Rewr 16x zwart 39,50
VGA 7600GT 256Mb PCI-E 189,00
Systeemassemblage 45,00
MS Windows XP Home NL (norrod) 99,50
Mc Afee Antivirus 2006 norrod 17,50
Installatie van OS software 20,00

Totaal bedrag: 875,50

Funprice(exclusief BTW):
Behuizing Aopen QF50 Midi zwart 46,18
Asus MB A8N-E AMD S939 97,83
AMD Athlon64 3700+ S939 189,00
DDRAM 512MB PC3200 400Mhz (2X) 75,63
NEC 3570 DVD +/- Rewr 16x zwart 33,19
DVD ROM 16x Speler BCK 18,91
HDD 250GB 7200rpm Sata2 8mb 73,95
VGA 7600GS 256Mb PCI-E 105,04
Kosten Assemblage 37,82
MS Windows XP Home NL resller 83,19

Totaalbedrag: 760,74
Inclusief BTW (zelf berekend) 905,28

Computerland(inclusief BTW):

Computerland V54B Case Zwart 350 Watt 39,50
Gigabyte GA-K8N-SLI S939 nF4 PCIe GB 92,50
AMD Athlon64 3800+ Socket-939 + Cooler 155,00
512MB Kingston DDR400 PC3200 Dimm (2X) 98,00
Maxtor 200GB 8MB SATA2 7200rpm 82,50
Asus EN 7600GT 256Mb DDR3 PCI-e 209,00
NEC ND3550 DVD+/-R/RW Dual Layer OEM Zwart 33,00
Windows XP Home NL 99,00
Panda Titanium Antivirus 2006 OEM 9,00

Totaalbedrag: 818,50

Alleen bij computerland stonden geen assemblagekosten dus die komen er nog bovenop.

Als ik zou moeten kiezen dan is dit mijn top 3:
1. Norrod; Hij is misschien wel de duurste (berekening Funprice klopt namelijk niet helemaal volgens mij) maar voor mijn gevoel wel de proffesioneelste.
2. Computerland; Iets minder proffesioneel als Norrod maar voor de rest klinkt het erg goed.
3. Funprice; De prijzen zijn beetje vaag en ik heb het gevoel dat ze het minst proffesioneel zijn.

Ik heb gekozen om geen floppy er bij te doen want die gebruik ik wss toch niet.
Ik had ook nog een paar vragen.
1. Wat is het verschil tussen de 7600GS en 7600GT behalve de prijs?
2. Zoals je zag in de offerte raadde Norrod mij een 400 Watt voeding er apart bij aan omdat de stroom dan beter verdeeld wordt voornamelijk i.v.m. de videokaart, is hij ook echt nodig die voeding (sinds de rest dit niet doet)?
3. Ik heb toch geen extra DVD speler nodig (zoals Funprice in de offerte deed)
als ik al een DVD brander heb? Met die brander kan ik immers toch ook spellen spelen die op DVD's staan evenals spellen op CD-Rom?
4. Zijn er nog andere moederborden aan te raden? Stel ik ga hem bij Norrod kopen zou ik dan bijvoorbeeld een ander moederbord beter kunnen doen of maakt dat niks uit?

Ik hoop dat ik hulp kan krijgen van jullie ik weet dat dit bericht heel erg lang is enzovoort maar jullie hulp zou ik heel erg op prijs stellen want zo'n aankoop doe je niet 1,2,3. Welke winkel en welke samenstelling raden jullie mij aan voor mijn 900,- budget en waarom. Andere suggesties zijn welkom.
Bij voorbaat alvast dank.

MVG,
Ruben

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb nog niet alles gelezen.. maar ga zo verder :)

Ik zou zelf de 3e optie, die van computerland kiezen .. De hardware die erin zit lijkt mij kwalitatief beter dan die in de andere twee systemen.

Verder zou ik dan wel ipv 512 een gig geheugen nemen. Werkt net iets sneller, vooral met oblivion dat spel is erg zwaar. Meer dan 1 gig is denk niet nodig, dat is nog weinig merkbaar.

Straks lees ik de rest ff :P

"It's about time you showed up Fox!"

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36

lasharor

7 december 2004

z-merk voeding ofzo?
heb er nog nooit van gehoord...

Verwijderd

de 2e, van funprices vind ik erg duur, de processor is exclusief btw al 89 euro dan bij azerty, dusdaar zou ik niet gaan shoppen ;)
verder is het veruit het zwakste systeem

het verschil tussen de GS en de GT is 40% lagere clock en DDR2 voor de GS ipv GDDR3 geheugen voor de GT, de GS is echt het minimum, de GT echt mid end, maar je had ook even de tweakers videokaarten BBG kunnen lezen op de FP.

een aparte voeding kan aan te raden zijn, want bij computerland weet je bv niet wat voor voeding het is, qua kwaliteit.

dat van die DVD brander, die kan idd alles lezen.

en dat moederbord bij norrod, ik vind asrock een prima merk, maar ze kunnen soms kleine problemen geven, zou toch voor de AM2 versie van de A8N-e gaan, weet niet hoe die heet zo gauw.

als je dat moederbord aanpast is die van norrod veruit de beste keus, vooral omdat de prijzen redelijk zijn.

maar je zou ook zelf kunnen kijken bij azerty of salland enzo.

ps1: mooie startpost
ps2: btw doe je door het bedrag x 1.19 te doen ;)

@speek, er staat toch x2 achter het geheugen

@lasharor, volgens mij is die voeding prima, en anders is dat een probleem voor de computerzaak :)(garantie)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 16:31 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08
Ik wil deze PC gebruiken voor gamen (Hierbij denkende aan Battlefield 2, Half Life 2, Oblivion enz)...
Met het gamen in gedachte zou ik nog wachten tenzij je echt een nieuwe computer moet (: oude kapot). Aan het einde van de maand komt namelijk de Conroe (Core 2 Duo) processor van Intel uit en deze is superieur aan elke huidige processor. Kun je wachten, wacht dan daarop en stel een systeem samen met die processor.

Met betrekking tot het geheugen zou ik ook voor 1 gigabyte gaan.
De Geforce 7 7800GS presteerd iets minder dan de GT als ik me niet vergis.

Anti-virus zou ik weglaten; er zijn genoeg gratis online virusscanners op het internet te vinden die net zo goed zijn. Met een firewall en gezond verstand kun je zelfs zonder virusscanner. (Je email adres niet overal laten slingeren, geen mail van onbekenden openen en niet op wazige links klikken of wazige sites bezoeken zijn goede manieren om virussen tegen te gaan.)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

NitroX infinity schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:32:
[...]
Met het gamen in gedachte zou ik nog wachten tenzij je echt een nieuwe computer moet (: oude kapot). Aan het einde van de maand komt namelijk de Conroe (Core 2 Duo) processor van Intel uit en deze is superieur aan elke huidige processor. Kun je wachten, wacht dan daarop en stel een systeem samen met die processor.

Met betrekking tot het geheugen zou ik ook voor 1 gigabyte gaan.
De Geforce 7 7800GS presteerd iets minder dan de GT als ik me niet vergis.

Anti-virus zou ik weglaten; er zijn genoeg gratis online virusscanners op het internet te vinden die net zo goed zijn. Met een firewall en gezond verstand kun je zelfs zonder virusscanner. (Je email adres niet overal laten slingeren, geen mail van onbekenden openen en niet op wazige links klikken of wazige sites bezoeken zijn goede manieren om virussen tegen te gaan.)
dat neemt niet weg dat een 3500+ WEL krachtig genoeg is
daarbij verkrijgbaarheid, tot het einde van dit jaar is intel nog steeds van plan voornamelijk netbursts te verkopen.

het gaat over de 7600 niet 7800 :) de GS versie van 7800 is namelijk om high end AGP te geven ;)

hij heeft al 1 gig geheugen.

anti virus heb je wel gelijk in ;)

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:15
lasharor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:27:

z-merk voeding ofzo?
Schijnen wel goede voedingen te zijn

edit: Welke volgens mij ook gebruikt worden in A-Open kasten

[ Voor 15% gewijzigd door HeldereM op 02-07-2006 16:40 ]

Verwijderd

Inderdaad even wachten met aankopen doen, want de conroe komt eraan en dus een prijzen oorlog in de processorwereld.

Het AM2 systeem zou ik alleen nemen als je er DDR2-800 in laat zetten anders kan je net zo goed de oude s939 pakken met ddr-400 dat is namelijk sneller.

Verder is het aan te raden om alles te bestellen bij een webshop ben je toch goedkoper uit, moet je alleen wel kennis hebben van assemblage.
Al hoewel webshops dit ook voor je kunnen doen.

Verder als ik van de drie moet kiezen dan zou ik voor die van computerland gaan.
Enne met dit warme weer misschien even naar de cpu koeler kijken je hebt al hele goede voor 15 euries.

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 11:38
@ts. Ik vind het systeem van computerland er wel het beste uitzien. Funprice komt met een vele mindere videokaart.

Een kanttekening voor alle systemen is dat je bij alle zaken zo'n 5% (+/-) studentenkorting krijgt op zo goed als alle onderdelen vergeet dat niet! Mocht je geen student zijn moet je er maar even ééntje zoeken, moet toch niet moeilijk zijn in onze gezellige stad ;)

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

Verwijderd

Topicstarter
Reuze bedankt voor jullie hulp!

Of ik moet wachten op die conroe processor dat weet ik niet want ik zit namelijk dan nog steeds met mijn budget want ik weet wel zeker dat die heel wat duurder worden dan de AMD processoren. En ik hoorde dat AMD op gaming gebied beter is dan Intel, of zal deze conroe dat overtreffen?
Verder weet ik met azerty niet bij de dingen die ik bestel, of ze dan niet met elkaar in conflict zullen komen. Anti virus kan ik misschien inderdaad ook wel weglaten maar dat zie ik dan wel. Maar als ik bijvoorbeeld een 3800+ AMD processor neem, wordt de conroe dan beter en goedkoper als ik mijn budget niet wil overschrijden. En 2x 512mb is beter als 1x 1gig is mij verteld dus dan doe ik liever dat.
En @DracoplasM64 bedankt voor de tip als ik naar de winkel ga dan neem ik idd ff een student mee ;) (ben zelf 16). Voor de rest heel erg bedankt voor de tips enz en ik kijk dan ook nog ff op azerty.nl maar ik vraag me dus af of ik daar er uit kom :P

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Ok, ga aub niet voor die van norrod, ze geven wel ondersteuning, het duurt alleen 4 weken en ze komen hun afspraken niet na.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08
AMD levert in games nu nog betere prestaties maar Conroe brengt daar zeer zeker verschil in. Over de prijzen hoef je je geen zorgen te maken: nieuws: Introductie Conroe en prijsverlagingen op 23 juli

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Je hebt idd al een Core 2 Duo voor maar liefst € 185,54, terwijl de goedkoopste dualcore van AMD op dit moment € 191,69 kost (zonder verzendkosten). Daarnaast is de C2D Intel's AMD-killer (weliswaar met een 500-euro kostende variant, maar het topmodel van AMD kost maar liefst bijna 1000 euro!). Als je kunt wachten is het zeker de moeite waard, daarnaast is het nog maar ongeveer 20 dagen voor de release. Ben er btw net ook achter gekomen dat een E6300 er een 4000+ uit trekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een beter systeem aan overhou, dan kan ik zeker nog wel ff 20 dagen er op wachten :D. nu heb ik bij Azerty geprobeerd wat samen te stellen. Zou dit dan een goed systeem zijn (en dan de AMD vervangen door een intel conroe)?

Azerty:
Sweex Prescott Pluto zwart 36,68
EnerMax Liberty 400 Watt 67,16
AMD Athlon64 3800+ Socket AM2 Boxed 140,04
Twinmos Memory 512MB DDR2 PC5300 667Mhz (2X) 74,48
Maxtor Diamondmax 10 250GB 7200rpm 16MB Serial ATA300 73,53
Asus M2NPV-VM 82,48
NEC ND-3550 ATAPI/E-IDE Zwart OEM 32,48
Club3D GeForce 7600GT 256Mb DDR3 PCI express x16 173,31
Windows XP home edition NL OEM 84,68
Systeemassemblage + installatie windows 1 jaar garantie 49,99
optioneel: Kaspersky Antivirus Personal 6.0 NL 16,02

Totaalbedrag (antivirus programma inbegrepen): 830,85

Hoe zit het eigenlijk met de service bij azerty? Iemand die ervaring heeft met deze winkel? En zijn er nog andere winkels aan te raden? Als ik dit in ieder geval bekijk dan bestel ik hem wel liever online dan bij een winkel.

Verwijderd

Sweex Prescott Pluto zwart 36,68
Zeg dat nooit meer! Eerst ff rondkijken voordat je sweex-spul en ander vergelijkbare troep wilt aanschaffen. Voor een tientje meer heb je een beter (dus betrouwbaarder) merk.

Verder zou je nog eens 50 euro kunnen besparen op de assemblage, als je iemand kent die zelf wel eens een systeem in elkaar heeft gezet. Goede voorzorgsmaatregelen nemen en er kan vrij weinig mis gaan (behalve bij mij dan 8)7 ), ook handig als je later nog eens een systeem samen wilt stellen, zodat je niet elke keer 50 euro kwijt bent aan assemblagekosten.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik zou even de shop surveys van de bedrijven bekijken.

Mijn eigen ervaring:
Norrod: niet goedkoop maar ook niet duur, soms vlotte service (direct omruilen) vaak slechte service (weken gezeur)
Funprice: duur, en slechte service, maar is aantal jaren geleden dus kan veranderd zijn.
Computerland: geen ervaring mee.

Ik ben het eens met wat van de bovenstaande posters.
Kijk op de site van azerty en stel daar een systeem samen. De service is goed, en de prijzen zijn laag.
Het enige nadeel is dat je voor garantie naar raalte moet (of opsturen).
Je zou hier ook een offerte aan kunnen vragen.

Verder kun je wel gaan wachten op de conroe omdat die over een maand uit komt, maar reken er maar niet op dat je dan binnen 3 maanden ook een systeem hebt met zo'n processor.
Waarschijnlijk zal hij eerst allen bij dell & co verkrijgbaar zijn.

EDIT:
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://aqua.tweakdsl.nl/voorbeeld_systeem.png

Heb je een mooi snel socket 939 systeem dat ook nog eens mooi en stil is.
Maak er 930 euro van en je hebt een 7900 ipv een 7600

[ Voor 12% gewijzigd door FireAge op 02-07-2006 19:59 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:00
Speek schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:23:
Ik heb nog niet alles gelezen.. maar ga zo verder :)

Ik zou zelf de 3e optie, die van computerland kiezen .. De hardware die erin zit lijkt mij kwalitatief beter dan die in de andere twee systemen.

Verder zou ik dan wel ipv 512 een gig geheugen nemen. Werkt net iets sneller, vooral met oblivion dat spel is erg zwaar. Meer dan 1 gig is denk niet nodig, dat is nog weinig merkbaar.

Straks lees ik de rest ff :P
mee eens ik zou ook voor de derde optie gaaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:39:
[...]

Zeg dat nooit meer! Eerst ff rondkijken voordat je sweex-spul en ander vergelijkbare troep wilt aanschaffen. Voor een tientje meer heb je een beter (dus betrouwbaarder) merk.
Is die sweex niet gewoon ze kast? Kan me niet voorstellen dat je daar echt slechte merken in hebt (wel kwalitatief mindere natuurlijk, zijn slapper enzo maar voldoen wel)

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 07:10
Microsoft Windows XP Home Edition, NL, OEM € 84,68
Arctic Silentium T2, Zilver € 78,31 € 78,31
AMD Athlon 64 Venice, 3800+, Socket 939, Boxed € 138,87
TwinMos Memory, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x € 84,00
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 79,72
GigaByte GA-K8N Pro-SLI € 95,41
Asus EN7600GT SILENT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 198,17
NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,48
Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee € 35,00
Totaal € 827,24 bij Azerty

Heb je een betere kast en 50GB meer HD

Verwijderd

Hé, een leeftijdsgenoot die ook een nieuw systeem wil.. Ik wacht zelf ook nog drie weekjes tot de Conroe, is het zeker waard!

Ik had dit samengesteld; (Ik had voor een E6600 gekozen omdat ik al HDD, WXP en DVD brander al heb)

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/3186/sys19rq.png

Ik zou echt proberen zelf te assembleren, het is leuk en je krijgt het gevoel dat je echt wat gedaan hebt :). Hier is een stap-voor-stap handleiding.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 20:12 ]

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 21:24
Ik zou bij geen van die winkels een nieuwe PC kopen.
Zoekend bij online shops kom ik altijd het beste uit bij Komplett.
( http://www.komplett.nl/k/cl.asp?bn=10310 )
Je kunt hier met de PC builder zelf je PC samenstellen.
Daar krijg je ook nog eens standaard 3 jaar garantie op je systeem.
Ga in ieder geval voor 1Gig geheugen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:52:
[...]

Is die sweex niet gewoon ze kast? Kan me niet voorstellen dat je daar echt slechte merken in hebt (wel kwalitatief mindere natuurlijk, zijn slapper enzo maar voldoen wel)
Voor honderd euro kun je een betere kast incl. voeding vinden hoor.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp allemaal! :D wss koop ik hem wel gewoon in de winkel want dan kan ik er ook zo mee terug als er iets mis is. Ik ben een beetje een leek op dit gebied en dus is een computer uit de winkel wat makkelijker want op internet kun je minder makkelijk met je vragen terecht en dit is persoonlijker. Misschien wacht ik nog wel ff tot de intel conroe, maar heel erg bedankt voor de tips in ieder geval! :D

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Voor prestatieanalyse kun je het beste even benchmarks bekijken. Dan kun zelf zien welk onderdeel het beste zal presteren :)
Zie daarvoor o.a. de Tom's Hardware VGA en CPU charts.
In de VGA Charts staan helaas niet alle videokaarten. Voor diegene die er niet tussen staan moet je even op zoek naar andere reviews of benchmarks. Bekijk daarvoor bv. Tweakers.net - Reviews waarin Tweakers.net Videokaarten Best Buy Guide: editie juni 2006. en Testlog april/mei 2006: Videokaarten & harde schijven staan.

Ook zal Google je verder kunnen helpen. De voorgenoemde link zal zoeken naar '7600 GS versus 7600 GT'. Daar zie ik direct al een interessante link bij staan. Namelijk deze: NVIDIA GeForce 7600 GS Performance Preview :)

Naast reviews/benchmarks van videokaarten en processoren zijn er ook reviews van moederborden. Ik denk dat je deze inmiddels zelf wel kunt vinden met zoekopdrachten zoals deze

Vergeet uiteraard ook de Tweakers.net Productsurvey niet. Daarop staan ervaringen van de mensen hier op GoT zelf :)
Verder zijn er ook topics op GoT te vinden m.b.v. de search. Een goed topic is bv. Welke voeding heb ik nodig? Deel 15. Daarin kun je informatie vinden over voedingen en eventueel ook je vragen kwijt over bepaalde voedingen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

lasharor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:27:

z-merk voeding ofzo?
Fortron Source. Amerikaans product, kwalitatief erg goede voeding. Ook erg stabiel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:08:
Reuze bedankt voor jullie hulp!

Of ik moet wachten op die conroe processor dat weet ik niet want ik zit namelijk dan nog steeds met mijn budget want ik weet wel zeker dat die heel wat duurder worden dan de AMD processoren. En ik hoorde dat AMD op gaming gebied beter is dan Intel, of zal deze conroe dat overtreffen?
Verder weet ik met azerty niet bij de dingen die ik bestel, of ze dan niet met elkaar in conflict zullen komen. Anti virus kan ik misschien inderdaad ook wel weglaten maar dat zie ik dan wel. Maar als ik bijvoorbeeld een 3800+ AMD processor neem, wordt de conroe dan beter en goedkoper als ik mijn budget niet wil overschrijden. En 2x 512mb is beter als 1x 1gig is mij verteld dus dan doe ik liever dat.
En @DracoplasM64 bedankt voor de tip als ik naar de winkel ga dan neem ik idd ff een student mee ;) (ben zelf 16). Voor de rest heel erg bedankt voor de tips enz en ik kijk dan ook nog ff op azerty.nl maar ik vraag me dus af of ik daar er uit kom :P
Die 2x 512mb klopt wel als het een pair is. Dan zijn ze aan elkaar gekoppeld als 't ware.
Voor de rest, ik zou idd. ook naar Azerty of Salland gaan. Veel goedkoper en als je er zelf niet uitkomt. Ze willen ongetwijfeld de klant graag helpen, dus contacteer ze eens via de mail!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 16:06

Taygeta

KTM 790 Adventure

Ik lees dat je geen diskettestation erbij neemt?
Volgens mij moet je zowieso een diskette drive hebben i.v.m. je SATA hardeschrijf...de drivers kunnen alleen vanaf diskette gelezen worden... of heb ik het nou mis?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch tot een ander besluit gekomen qua het kopen van een pc en dat is dat ik een medion ga kopen via de aldi. Deze computers zijn meestal erg goed en ik hou nog genoeg geld overr om hem te upgraden of wat dan ook als hij niet aan mijn wensen voldoet (medion comp is meestal 450,-, dus met budget van 900,- genoeg mogelijkheden) bovendien vind ik internet bestellingen beetje moeilijk ik ga er liever eerst nog meer over leren wat de beste samenstellingen zijn enz en dan kan ik over een jaar of 2-3 altijd nog een andewre comp kopen die perfect aan mijn eisen voldoet en waar ik alles mee kan. Ik vind dan een medion computer wel een goed begin hiervoor. Tis namelijk me eerste eigen comp ooit. Nogmaals wel heel erg bedankt voor jullie hulp en meedenken ik kon het namelijk goed gebruiken :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:56:
Ik ben toch tot een ander besluit gekomen qua het kopen van een pc en dat is dat ik een medion ga kopen via de aldi. Deze computers zijn meestal erg goed en ik hou nog genoeg geld overr om hem te upgraden of wat dan ook als hij niet aan mijn wensen voldoet (medion comp is meestal 450,-, dus met budget van 900,- genoeg mogelijkheden) bovendien vind ik internet bestellingen beetje moeilijk ik ga er liever eerst nog meer over leren wat de beste samenstellingen zijn enz en dan kan ik over een jaar of 2-3 altijd nog een andewre comp kopen die perfect aan mijn eisen voldoet en waar ik alles mee kan. Ik vind dan een medion computer wel een goed begin hiervoor. Tis namelijk me eerste eigen comp ooit. Nogmaals wel heel erg bedankt voor jullie hulp en meedenken ik kon het namelijk goed gebruiken :).
Alsjeblieft doe dat niet! Heb et ruim 3 jaar geleden ook gedaan. Maar overclocken en upgraden kun je allemaal vergeten. Zit veel Medion spul in en de grafische kaart is een gedowngrade. Bovendien krijg je er een heleboel spul bij waar je niet op zit te wachtten / niet zult gebruiken. Eigen samenstelling en dan via een internetshop is de goedkoopste oplossing en mijns inziens ook de beste!
Bovendien heb je voor 450 eu geen medion van de aldi, die zijn daar altijd veel duurder. En als je dan elders een van 450 euro haalt kun je er wel donder opzeggen dat je alles moet verbouwen in de kast om em aan jouw wensen te laten voldoen!

Ik heb mijn mening / hulp erover gegeven. Kijk maar wat je gaat doen, het is en blijft toch je eigen keuze :) Als je het niet aandurft en je meer wilt verdiepen in de hele computerhandel dan moet je dat echt doen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb besloten de knoop eens door te gaan hakken in mijn zoektocht naar een PC.
Ik heb nu een systeem samengesteld bij Azerty ook met hulp van een medewerker van Azerty.
Ik ga waarschijnlijk nu voor dit systeem. Ik heb bewust niet gekozen voor een conroe omdat tegen de tijd dat deze in een systeem kan verwerkt worden we alweer 3 maanden verder zijn en zolang wil ik niet wachten. Bovendien kan ik met de eisen voor deze computer wel genoegen nemen met wat ik als huidig systeem gekozen heb.
Ik wil dit systeem dus waarschijnlijk bestellen maar ik wil toch nog 1 keer jullie hulp vragen bij deze keuze.
- Mijn eerste vraag is of deze koeler wel kan in combinatie met de rest en welke koeler jullie mij anders aan kunnen raden. ik heb een budget van 900 euro dus ik mag nog boven deze 850 euro komen.
- Mijn tweede vraag is of de kast die ik gekozen heb wel aan te raden is en of ik geen aparte voeding bij nodig heb.
- Derde vraag: kan ik nou beter 2x 512mb geheugen nemen of 1x 1024mb. Dit ook met het oog op uitbreidingen in de toekomst van het geheugen.
- Laatste vraag is of alles in totaal dan wel bij elkaar past en of er nog alternatieven zijn die ik beter kan nemen (zolang dit maar in mijn budget past).

Nog 1 keer mijn eisen ervoor: Ik zoek een computer waarop ik goed kan gamen (battlefield 2, oblivion, half life 2, toekomstige spellen als crysis) en waarmee ik een tijd vooruit kan. Mijn budget is dus 900 euro en liever kom ik daar niet boven.

De samenstelling:
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/5212/azertysamenstelling03uo3.jpg

Ik zou de hulp heel erg op prijs stellen want ik ben dus een beetje een leek op dit gebied en het is een erg moeilijke aankoop een computer omdat het zoveel geld kost dus mijn beslissing moet goed zijn. Ik hoop dat ik hulp kan krijgen.

bvd
Ruben

Verwijderd

Mijn eerste vraag is of deze koeler wel kan in combinatie met de rest en welke koeler jullie mij anders aan kunnen raden. ik heb een budget van 900 euro dus ik mag nog boven deze 850 euro komen.
Ik kan het niet zo goed lezen, maar is dit geen socket A koeler? Iemand die dit kan bevestigen? Eventueel kan je natuurlijk overwegen om de boxed versie van de processor te nemen... :)
- Mijn tweede vraag is of de kast die ik gekozen heb wel aan te raden is en of ik geen aparte voeding bij nodig heb.
Antec maakt goede voedingen/kasten, dus dat is zeker geen slechte keuze. :)
- Derde vraag: kan ik nou beter 2x 512mb geheugen nemen of 1x 1024mb. Dit ook met het oog op uitbreidingen in de toekomst van het geheugen.
Voor de snelheid kan je beter 2*512 nemen. Zo kan je het geheugen dual channel laten draaien, maar met het oog op uitbreidingen is 1*1024 slimmer natuurlijk. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 18:02 ]

• akzr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 15:51
Norrod of Funprice maakt niet veel uit, Funprice is van Norrod....

Verwijderd

Topicstarter
@ Misterjonge

Bedankt voor de antwoorden. Ik doe de OEM versie van de processor omdat dat ongeveer 100 euro scheelt dan de boxed maar inderdaad is het A socket en ik dacht al dat het fout was maar ik kon op de site geen AM2 socket koelers vinden dus daarom wist ik ook niet of deze goed was. Gelukkig heb ik in ieder geval goeie kast gekozen ;) en ik kan er natuurlijk ook over denken 2x 1024mb te nemen maar ik ben iig bang met 2x 512 dat ik bij uitbreidingen ze weg moet pleuren en dus geld verspild heb.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn advies: Neem een andere koeler. Als ik het goed zie is die koeler een Nexus AXP3200. Dat betekent dat het geschikt is voor een Athlon XP 3200+. Het is niet geschikt voor een A64. Kijk even op http://tweakers.net/price...at2=488&Query=am2&x=0&y=0 . Die zijn wel geschikt voor dat socket. Ook kan je een Boxed versie van de processor nemen. Daar zit 3 jaar garantie op (ipv 1 jaar bij de OEM) en daar zit een koeler bij.

Trouwens de conroe oftwel de Core 2 Duo komt als ik het goed heb 23 juli uit. Dus dat is over 6 dagen. Ik zou echt daar voor wachten.

[ Voor 66% gewijzigd door tdn135 op 17-07-2006 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ nljagfan

Bedankt voor de tip over de koelers. Ik neem dan de Zalman CNPS9500 AM2 (Socket 754/939/940/AM2) sinds dat de enige is die azerty aanbied. Dan is het totaal rond de 195 euro terwijl de boxed versie 290 euro is dus ben ik alsnog veel goedkoper uit.

Wat de conroe betreft. Hij komt volgens mij idd ook dan al uit maar omdat er zo'n grote vraag naar is zal het wel een maandje of 3 duren voordat ik hem in een compleet systeem kan krijgen.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:39
http://www.azerty.nl/prod...ooler-master-susurro.html
De Cooler Master Susurro. Dit geeft de site niet goed aan, maar in de beschrijving staat wel dat het een AM2-koeler is.

Verwijderd

Topicstarter
@ powerup

bedankt voor de tip :*) . deze is iig een stuk goedkoper dan de ander.

Verwijderd

Topicstarter
Dit wordt hem waarschijnlijk dan.
Ik ga vanavond de offerte versturen. Als jullie nog suggesties voor mij hebben dan zijn die welkom kan ze zeker waarderen en anders dan wordt het deze computer.

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/705/nieuwecomptp3.jpg

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 12:34
Ik zou eventjes een week, of misschien zelfs 2 weken wachten in verband met dit nieuwsbericht. De processorprijzen gaan dus omlaag, wellicht kunje dan voor hetzelfde geld een veel snellere processor regelen...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Keuze 3 bij computerland bied je een leuke samenstelling, en idd is zelfbouw niet echt moeilijk met een beetje hulp en het spaart je net die spindel CDRtjes kwa prijs :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:28:
Dit wordt hem waarschijnlijk dan.
Ik ga vanavond de offerte versturen. Als jullie nog suggesties voor mij hebben dan zijn die welkom kan ze zeker waarderen en anders dan wordt het deze computer.

[afbeelding]
voor 75 euro meer heb je over twee weken een X2 5000 vanwegen AMD's prijsverlaging 8)

Ik zou je daarom aaraden, en zelfs dwingen :p om daarop te wachten.. De X2 3800 gaat ook in prijs omlaag

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Daarop kan ik nog wel wachten idd. Harstikke bedankt voor de tip! :*)

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
theodouma schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:56:
[...]
voor 75 euro meer heb je over twee weken een X2 5000 vanwegen AMD's prijsverlaging
Dan kom je op 225 euro voor de processor. Voor dat geld heb je straks ook de Intel Core 2 Duo E6400. Het lijkt me dat die dan interessanter is dan de X2 5000.

• RobertJ
That is, als die Core Duo een beetje leverbaar wordt, mijn gevoel zegt dat het pas begin september gaat worden voor de gemiddelde consument...

Verwijderd

Topicstarter
Dat gevoel heb ik ook en daar wil ik niet op wachten. Bovendien lijken die twee mij nog wel vergelijkbaar qua power enz of zit ik nu fout?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:54:
Hey tweakers,

Ik heb besloten de knoop eens door te gaan hakken in mijn zoektocht naar een PC.
Ik heb nu een systeem samengesteld bij Azerty ook met hulp van een medewerker van Azerty.
Ik ga waarschijnlijk nu voor dit systeem. Ik heb bewust niet gekozen voor een conroe omdat tegen de tijd dat deze in een systeem kan verwerkt worden we alweer 3 maanden verder zijn en zolang wil ik niet wachten. Bovendien kan ik met de eisen voor deze computer wel genoegen nemen met wat ik als huidig systeem gekozen heb.
Ik wil dit systeem dus waarschijnlijk bestellen maar ik wil toch nog 1 keer jullie hulp vragen bij deze keuze.
- Mijn eerste vraag is of deze koeler wel kan in combinatie met de rest en welke koeler jullie mij anders aan kunnen raden. ik heb een budget van 900 euro dus ik mag nog boven deze 850 euro komen.
- Laatste vraag is of alles in totaal dan wel bij elkaar past en of er nog alternatieven zijn die ik beter kan nemen (zolang dit maar in mijn budget past).

Nog 1 keer mijn eisen ervoor: Ik zoek een computer waarop ik goed kan gamen (battlefield 2, oblivion, half life 2, toekomstige spellen als crysis) en waarmee ik een tijd vooruit kan. Mijn budget is dus 900 euro en liever kom ik daar niet boven.

De samenstelling:
[afbeelding]

Ik zou de hulp heel erg op prijs stellen want ik ben dus een beetje een leek op dit gebied en het is een erg moeilijke aankoop een computer omdat het zoveel geld kost dus mijn beslissing moet goed zijn. Ik hoop dat ik hulp kan krijgen.

bvd
Ruben
Is je al opgevallen dat je een witte dvd brander hebt in een zwarte kast??

Verwijderd

Wat dacht je van deze config? Lijkt me een mooi systeempje :), je kunt toch wel een FDD uit een oudere computer halen?

Verwijderd

Topicstarter
De omschrijving zegt dat ie zwart is maar op het plaatje zie je een witte ik weet ook niet wat het nou moet zijn :S.

en @ daniel
bedankt voor de config maar ik weet niet of ik nog lang wil wachten op een conroe (ivm de grote vraag ernaar zal het vast lang duren voor die beschikbaar is). Ik heb volgens mij ook geen zwarte kast thuis staan waar een FDD in zit en volgens mij zijn ze allemaal verrot die we nu hebben :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu netjes gewacht op de prijsverlaging en nu heb ik dit samengesteld. Is het wat of niet?

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/9530/finalecompet1.jpg

Nog een vraag:

Bij de samenstelling heb ik gevraagd of ze windows willen installeren voor mij, maar ik bestel er geen windows bij, moet dat wel?

• RobertJ
Hoe moeten ze het anders voor je installeren? Of stelde je een retorische vraag? :p

+ Waarom doe je er 4 repen van 256Mb in? Waarom niet 2x 512? Of lees ik nu verkeerd?

[ Voor 35% gewijzigd door RobertJ op 24-07-2006 15:47 ]

Verwijderd

RobertJ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:46:
Hoe moeten ze het anders voor je installeren? Of stelde je een retorische vraag? :p

+ Waarom doe je er 4 repen van 256Mb in? Waarom niet 2x 512? Of lees ik nu verkeerd?
2x512 staat daar hoor...

OT:

Ik denk dat de SLI niet zo nodig is, en ik denk dat je gewoon voor 1 goede high-end card moet sparen, kom je goedkoper uit en meer prestatie, 2 x 7600 is niet zo super.

• RobertJ
Als je de moeite had gedaan om de website te bekijken waarop hij die pc heeft geassembleerd had je het volgende gevonden:
* Merk
* Kingston
* Capaciteit
* 512 MB
* Type geheugen
* DDR2, PC4200
* Geheugen kloksnelheid
* 533 MHz
* Cas
* 4
* ECC
* non-ECC
* Aantal pins
* 240 pins
* Heat spreader
* Nee
* Aantal modules
* 2 x
* Capaciteit per module
* 256 MB
Dit betekent dus wel degelijk dat zo'n setje uit 2x 256 Mb bestaat, en hij dus nu eigenlijk 2x zo'n setje besteld (dus effectief heeft hij 4x256Mb)... Dan kan hij echt beter 2x 512 Mb doen, die hebben ze ook wel in een (dualchannel) setje liggen.

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je hebt voor de assemblage gekozen inclusief installatie van Windows, terwijl je geen Windows erbij koopt? Dat kan niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat van die windows was dat mijn pa ergens een keer een comp besteld had zonder windows maar het er wel op had kunnen laten zetten maar dacht idd al dat het moest.

Wat betreft het geheugen is dit een betere keuze?:

* Merk
* Kingston
* Capaciteit
* 512 MB
* Type geheugen
* DDR2, PC4200
* Geheugen kloksnelheid
* 533 MHz
* Cas
* 4
* ECC
* non-ECC
* Aantal pins
* 240 pins
* Heat spreader
* Nee
* Aantal modules
* 1 x
* Capaciteit per module
* 512 MB

en die dan 2x.

en welk moederbord is er dan anders aan te raden als ik niet voor de SLI wil gaan?
En een 7600 kaart lijkt me toch nog best goed?

Verwijderd

Als er geen assemblagekosten vermeld staan bij een offerte van Computerland dan hoef je er ook niet voor te betalen.
Het is namelijk aan de verkoper of hij wel of niet rekent voor het assembleren binnen Computerland.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Dit topic verzandt een beetje in de 'wat moet ik kopen'-vragen.
Of je wel/geen ander geheugen kunt kopen, of die processor koeler SoAM2 past (reeds beantwoord) en welk moederbord je nodig hebt kun je best zelf vinden.
Over de videokaart, waarom zoek je geen benchmarks?

Dit topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.