Toon posts:

Alternatief voor rsync met "retry" mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

rsync is een prima tool, echter, als je een brakke internetverbinding hebt, dan faalt het keihard. Op dit moment draai ik een rsync-server om backups op te slaan van verschillende machines. Sommige backups komen van het LAN, andere via het internet.
Eisen die ik stel:
- ongeveer net zo "slim" als rsync: geen onnodige data oversturen
- auto-retry bij verbindingserror tijdens oversturen data, waarbij het natuurlijk de bedoeling is dat er verder gegaan wordt in de filelist waar het proces was voor het wegvallen van de verbinding. Het zou helemaal mooi zijn als er midden in een bestand verder gegaan wordt, zodat verbindingsproblemen bij het oversturen van een 2GB-bestand niet het herversturen van 1GB tot gevolg hebben.

Heeft iemand enig idee of er zo'n tool bestaat?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

shell scriptje maken met een incrementele tarball?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je toch alsnog een probleem als rsync er halverwege mee stopt? Bovendien zou ik het liefst iets platform-onafhankelijks zien, omdat ik ook Windows-clients heb.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:06:
shell scriptje maken met een incrementele tarball?
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:11:
Dan heb je toch alsnog een probleem als rsync er halverwege mee stopt? Bovendien zou ik het liefst iets platform-onafhankelijks zien, omdat ik ook Windows-clients heb.
Webserver met acl support Apache+.htaccess cq ftp :) ? wget zie ook cURL en command line /scriptable win32 FTP client die PASV support? kan resumen, en is er ook voor win32.

[ Voor 21% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 02-07-2006 16:28 . Reden: postsize++ ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Zowel het draaien van een webserver als het gebruik van wget lijkt me geen oplossing: het is onmogelijk om op die manier efficient de wijzigingen van meerdere gewijzigde bestanden over te sturen.

Ik ben wel zojuist tegen "unison" aangelopen (http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/), heeft iemand daar ervaring mee? Unison heeft (in tegenstelling tot rsync) in ieder geval wel een optie "-retry" en er is een native Windows-versie van beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 16:39 ]

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Als je nou je rsync commando in een loop zet die controleert op de exit codes van rsync en als die niet bevallen (volgens mij als die 10, 11 of 23 zijn, check man) dan laat je hem opnieuw het commando uitvoeren net zolang totdat die stop met een exit code anders dan jij wilt zien.

Mistakes are proof that you are trying...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48

BCC

Dat wou ik ook net voorstellen, Seth :) Er is trouwens ook een prima windows versie van Rsync

[ Voor 41% gewijzigd door BCC op 03-07-2006 17:47 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Seth4Chaos schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:33:
Als je nou je rsync commando in een loop zet die controleert op de exit codes van rsync en als die niet bevallen (volgens mij als die 10, 11 of 23 zijn, check man) dan laat je hem opnieuw het commando uitvoeren net zolang totdat die stop met een exit code anders dan jij wilt zien.
Gecombineerd met de rsync optie "--partial" zodat ie een half gedownloadde file niet verwijdert maar gewoon verder gaat met downloaden waar ie gebleven was.
Pagina: 1