Toen ik gister thuiskwam bleek dat mijn computer alles wat wit is nou als geel weergeeft. Aangezien dit zowel op mijn monitor als op mijn beamer het geval is denk ik dat het aan mijn videokaart ligt. Mijn videokaart is een Geforce 6610 XL. Ik vroeg mij af of iemand een idee heeft wat precies mijn probleem is. Zou het mogelijk zijn met één of ander kleurenbeheer programma om het geel weer in wit terug te veranderen?
Welkom op GoT,
Als dat gisteren gebeurd is, doe je toch eventjes Systeem herstel naar 1a 2 dag(en) terug? Mits je XP hebt dan.
Als dat gisteren gebeurd is, doe je toch eventjes Systeem herstel naar 1a 2 dag(en) terug? Mits je XP hebt dan.
Ey!! Macarena \o/
in de nvidia opties kan je kleurcorrectie uitvoeren mischien dat je daar weer mee kan herstellen
Maak eens een print screen? Misschien zit het wel in je kabels of wat dan ook? EN om uit te sluiten dat het in je instellingen of videokaart zit... Even de printscreen hier posten
Systeemherstel heeft helaas niks uitgehaald. Ik heb al een beetje zitten pielen met nvidia kleurcorrectie. Wat me hier opvalt is dat veranderingen van rood en groen met gamma, contrast en dergelijke wel een verandering aan de kleuren geven terwijl er bij blauw hier mee niks gebeurd.
Zie http://www.fleshy.nl/temp/geel.jpg voor een screenshot.
Zie http://www.fleshy.nl/temp/geel.jpg voor een screenshot.
Het lijkt vanaf het screenshot in orde, denk dat er dus misschien een analoog probleempje is. Je zei dat blauw regelen niks deed, kun je wel ergens blauw zien? Want rood en groen licht maakt samen geel, wit is rood, groen en blauw samen. 3 - 1 = 2...
Jammer dat beamer en monitor het allebei hebben. Kijk eens of het ook in het BIOS te zien is, zo ja, probeer garantie te claimen, of koop een nieuwe videokaart.
Jammer dat beamer en monitor het allebei hebben. Kijk eens of het ook in het BIOS te zien is, zo ja, probeer garantie te claimen, of koop een nieuwe videokaart.
Niets geels aan..
Dus aan een windows instelling ligt het niet.
Het zal dus aan je kaart liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 02-07-2006 16:08 ]
Juist niet, de videokaart geeft een wit beeld door (zoals wij kunnen zien op het screenshot). Dus dan ligt het ergens aan de kabels lijkt mij.job schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:08:
Niets geels aan..
Stel het zou in je ramdac zitten, daarvan maakt windows geen screenshot meer hoor.
Probeer anders eens via DVI aan te sluiten als je die mogelijkheid hebt.
Probeer anders eens via DVI aan te sluiten als je die mogelijkheid hebt.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Kijk anders eens of een van je pinnetjes van de VGA kabel niet is omgebogen. Heb ik namelijk wel eens gehad
Precies wat ik net gedaan heb. Een gebogen pinnetje heeft een gaatje net onder de ingang voor het pinnetje op m'n videokaart gemaakt waardoor het pinnetje te ver naar onder erin zat en er plastic in het gaatje zat. Heb toenet met een speld dit plastic eruit gepulkt en de pinnetjes teruggebogen. Het pinnetje maakt weer contact en ik heb weer gewoon wit beeld! Bedankt voor de suggesties allemaal!MariahCareyLover schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:16:
Kijk anders eens of een van je pinnetjes van de VGA kabel niet is omgebogen. Heb ik namelijk wel eens gehad
Wat zou computerend Nederland toch zonder GoT moeten he
.
MarcoC schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:25:
Wat zou computerend Nederland toch zonder GoT moeten he.
offtopic:
duh, overlopen naar techzine
duh, overlopen naar techzine
Pagina: 1