Nieuwe allround/game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 13:57
Hallo iedereen.
Mijn eerste topic hier op GOT, dus er zal wel wat commentaar op komen.

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen, Het wordt mijn eerste eigen pc, nou zit ik nog met de rest van de familie op mun nek. :P
Ik ga de pc vooral gebruiken om te gamen en voor de normale dingen, school enz
Ben pas net16 jaar :P heb een budget van 1400 a 1500 euro het liefst gebruik ik eigenlijk minder heb er namelijk hard voor moeten werken. Maar goed.
edit: ik wil hem bestellen bij azerty

Had dit zelf in gedachten:

Moederbord:
Asus M2N-E Nforce 570Ultra €100,82

Processor:
AMD Athlon 64 X2, 4000+, Socket AM2, Boxed €317,25

Geheugen:
OCZ OCZ2P8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, €215,04

Videokaart:
Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 €304,13

HDD:
Geen id eigenlijk 250GB meer heb ik echt niet nodig, mar welk merk ? +- €90

Behuizing:
Antec sonata 2 €92,30
dan heb ik geen losse voeding nodig scheelt me weer 100 euro,

DVD speler
Asus dingetje €20,03

Totaal: ongeveer €1140

Ik zoek nog een goede behuizing het liefst een beetje een stille, die wel alles erg koel houdt,
Nou dacht ik dus zelf aan de antec sonata 2, dan heb ik dus geen losse voeding nodig dat zou wel erg in prijs schelen, Is dit een goede en erg belangrijk Koele kast. Ik ben er erg op gesteld dat alles koel blijft. Is de voeding van de kast wel goed genoeg, en past ie met dit mobo

Zou dit geheugen werken met de rest van het systeem is alles wel compatibel.

Ook twijfel ik een beetje over de videokaart miss is een Ati kaart beter, Ik heb zelf erg goede ervaringen met Nvidia, daarom ging ik voor de 7900GT miss kan i kbeter een x1800 x1900 kopen mar deze zijn wel duurder.

En is het miss slimmer te wachten op de conroe, Na s939 ben ik toch echt een voorstander voor amd geworden. Ook lijken de chipsets (Nforce) voor amd me een stuk beter dan van de mobos van Intel,

En ik zoek nog een monitor een TFT heb niet zo veel ruimte op mun kamer ik denk dat 17inch wel groot genoeg is, wat is een goede monitor om te gamen,
Dacht zelf hier aan:

Acer AL1751As, 17 inch, Zwart, zilver €233,20

Kom ik dus in totaal uit op € 1373
dvd brandertje heb ik nog, speakers ook, headset ook. Komt alleen nog wat bij voor muis en toetsenbordje, Maar daar kom ik wel uit.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
Vervang die athlon x2 4000+ maar voor een 4200+ x2, een x2 4000+ bestaat namelijk niet.

http://specs.tweak.to/16567

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:16
Ik heb zelf een Antec Performance One P180, ziet er heel cool uit en ik moet zeggen dat de temperaturen me heel erg meevallen. M'n hardeschijven worden rond de 40°C, CPU is 47°C, moederbord 47°C en videokaart 58°C. En dat terwijl het 32°C op m'n kamer is en alle fans op low of medium staan :) Er zit alleen geen voeding in, maar je krijgt er wel 3 fans bij die het best aardig doen.

Ook heb ik 2 Western Digital 250 GB hardeschijven, zijn lekker stil en koel (rond de 40°C zoals ik dus al zei).
skelleniels schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:51:
Vervang die athlon x2 4000+ maar voor een 4200+ x2, een x2 4000+ bestaat namelijk niet.
X2 4000+ AM2 bestaat weldegelijk.

The devil is in the details.

• dewil1990
bedankt voor jullie reacties

zal is kijke naar de antec p180 hij is wel een stukje duurder. Ik weet wel zeker dat ik iig niet ga besparen op een goede kast en zeker niet op een goede voeding de voeding is toch erg belanrijk
de x2 4000+ bestaat zeker weten wel, hij heeft meer cache dan de x2 4200+ volgens mij en ik kan hem wel een beetje overclocken,

ik zoek wel een niet al te zware grote kast, zal zelf nog even verder zoeken. Koelte is een verijstte, en de hdd ik dacht zelf miss aan deze
Seagate NL35, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 +- €88

Verwijderd

Antec P150 is een koele, stille kast met een uitstekende voeding. Ik vind m zelf makkelijker om in te werken dan de sonata's en volgens mij is hij iets voordeliger geprijsd dan de P180.

Qua videokaart zou ik een x1900xt verkiezen boven een 7900GT , wel iets duurder, maar ik denk dat Ati betere keuzes heeft gemaakt in het ontwerp van de chips en dat je dat in de toekomst in shader intensieve games hard gaat merken.

AMD of Intel maakt volgens mij niet zoveel uit. Je hebt nu natuurlijk wel meer keuze uit moederborden voor AMD64 cpu's dan voor Core 2 Duo cpu's maar aan de andere kant lijkt intel wel meer bang for your buck te leveren. Ik weet alleen niet hoe het met de beschikbaarheid van de nieuwe intel spullen is gesteld.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik zou zelf gaan voor de Seagate Barracuda 7200.10 van 320 GB, omdat deze schijf de snelste 7200 RPM HDD met 16 MB cache van dit moment is. Bovendien zijn Seagates stil en krijg je standaard vijf jaar fabrieksgarantie.

De videokaart zou ik vervangen door de Connect3D Radeon X1800 XT. Deze is iets goedkoper, maar volgens mij ook iets sneller, vooral met AA en AF aan.

Verder is het een mooi systeem, maar misschien is het verstandig om nog even op wat reviews van de Conroe te wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door AntonH op 02-07-2006 17:36 ]

• TetsuoShima
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

AMD gaat alle 1MB/core processoren schrappen (behalve de fx), dus als je er zo een wil, zul je mogen opschieten denk ik.

De NL Seagate is een enterprise model, die steek je beter niet in een non-raid systeem omdat ze daarop een soort TLER (time limited error recovery) gebruiken, voor een raid systeem (niet raid 0) is dat perfect, voor een normale desktop is dat minder interessant. Je kan trouwen beter een te grote hdd kopen dan een te kleine en vermits de 320GB ongeveer even duur is in euro/gb zou ik een 320 GB model aanraden. Heb zelf goede ervaringen met Seagate trouwens. WD is ook in orde.

Cache is trouwens voor veel programma's minder belangrijk dat kloksnelheid (binnen de athlon architectuur), dus misschien is die 4200+ geen slecht idee. Kan je meteen nog wachten tot eind van deze maand wanneer alle athlon serieus in prijs zullen dalen.

Misschien een ander leuk idee, is een zalman grafische kaart koeler, die standaard dingen op de 7900gt en 7600gt zijn niks waard en maken veel kabaal als de kaart gestressed wordt.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Koelte is een verijstte
Erg toepasselijke/leuke schrijffout. Dat moet natuurlijk 'vereiste' zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 17:41 ]

• dewil1990
ok bedankt.

Ik kan opzich nog wel even wachten met de aanschaf van een nieuwe pc, dus ik zal eerst eens even wat revieuws afwachten van de conroe, en verder natuurlijk ook de prijsdaling van amd,

die 320gb van seagate is opzich wel een goed id ze zijn niet zo heel veel duurder en extra ruimte is nooit verkeerd.

de antec p150 vindt ik niet echt een mooie behuizing, ik vondt er pas een van silverstone is dat een goed merk deze was wel redelijk duur en zonder voeding,

over de videokaart, de x1800xt misschien geen slecht id weet iemand hier meer van ik zal dalik even naar bechmarks zoeken. of een 1900xt ze zijn wel een stukje duurder, mar idd de shaders zal wel veel schelen in nieuwere games denk ik.

(en sorrie voor de spelfout :P:P)

Verwijderd

Ik heb zelf een Connect3d x1800xt 256mb en hij bevalt prima. Alle games draaien als een zonnetje en ik heb eerlijk gezegd niets te klagen...

Enige nadeel is de fan (net als bij de genoemde Nvidia kaarten) Standaard staat deze fan vrij 'losjes' ingesteld waardoor de kaart stressed wel 85C kan halen. (pas bij 105C gaat hij op 100% snelheid draaien!) Ik heb deze fanspeeds echter aangepast en nu blijft hij netjes rond de 70C stressed.

Het nadeel aan deze aangepaste fanspeeds is de geluidsproductie... Hij maakt stressed nu vrij veel herrie. (idle is daarentegen wel goed te 'trekken' en niet buitensporig luid o.i.d.) Ikzelf heb er niet zo'n problemen mee, en anders kun je er natuurlijk altijd een andere (stillere) koeling op bouwen :)

Voor de rest ben ik erg tevreden. Ik raad hem zeker aan!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 20:29 ]

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Als je wilt gamen zou ik toch zeker voor een 19" scherm gaan, zonde om met zo een pc op een kleiner scherm te werken.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Die monitor; een AL1916WS widescreen 19inch is 220 bij pcmegastore, heb hem zelf ook; kan er heerlijk op gamen. Dus voor het geld hoef je het niet te laten :)

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
@hierboven: deze monitor is er ook al voor 195 euro hoor :D

@TS: ik zou in plaats van die DVD speler van 20 euro voor een dvd brander gaan voor +/- 30 euro. Het is niet veel duurder maar toch meer gemak. Je kan er dvd's en cd's mee lezen (wat met de dvd lezer ook kan) maar je kunt dan ook cd's en dvd's branden. Bijvoorbeeld een backup.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• dewil1990
ik had zelf ook al voor 19inch gekeken vriend van mij heeft er een mar deze koste wel €300+
Ik kom zo wel steeds een stukje hoger boven mijn budget :P:P:P ochjah moet nou toch weer werken in de vakantie margoed, ik wil mun geld ook nog aan andere dingen besteden,

een dvd brander heb ik nog liggen dus die doe ik er zoiezo 1 in mar die hoef ik dus niet aan te schaffen.

Verwijderd

Kan die DVD brander ook niet lezen dan?
Kun je die DVD speler net zo goed laten zitten... een brander leest vaak net zo snel als een enkele speler :9

Maar als je vaak 'direct' kopieert is aparte speler natuurlijk wel makkelijk...

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
whiplash1990 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:38:
ik had zelf ook al voor 19inch gekeken vriend van mij heeft er een mar deze koste wel €300+
Ik kom zo wel steeds een stukje hoger boven mijn budget :P:P:P ochjah moet nou toch weer werken in de vakantie margoed, ik wil mun geld ook nog aan andere dingen besteden,

een dvd brander heb ik nog liggen dus die doe ik er zoiezo 1 in mar die hoef ik dus niet aan te schaffen.
Is een Acer AL1916Ws niet iets voor je? Een widescreen 19 inch, voor maar €200,- Het scherm biedt goede allround prestaties.

edit:

Iets te laat met mijn reactie...

[ Voor 5% gewijzigd door moviehouse op 04-07-2006 21:30 ]

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
@hierboven: lees ff een paar posts naar boven :D

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Verwijderd

Ik krijg zelf morge de HIS X1800GTO, die makkelijk te unlocken is naar X1800 XL, scheelt je ongeveer €100, de kaart is standaard 20Mhz overgeclockt (Na unlocke is ie weer normaal geclockt...) , en er zit een goede en stille koeler op.....Losse heatsinks voor het geheugen...;)

Nadeel: Hij neemt 2 slots in gebruik, maar voordeel daarvan is dat de warme lucht meteen de pc uitgeblazen wordt...

Hier een video review: http://www.3dgameman.com/content/view/1709/47/

Zal morge posten hoe die bevalt :)

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Dennist4 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:52:
@hierboven: lees ff een paar posts naar boven :D
Edit ;)

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Tank80

Cyanide&&Happiness

Heb 2-3 weken geleden het systeem uit m'n sig gekocht voor 1450 euri's totaal incl. brandertje/spelertje, audigy, windows, assemblage en nog wat kleine dingetjes (ook bij azerty gekocht btw). Moet eerlijk zeggen dat hij draait als een zonnetje ;) Misschien ook wat voor jou als ik je eisen zo lees ?

proc:
Je kan straks eind juli goedkoop een X2 4400 op de kop tikken met de aankomende prijsverlagingen, of net als ik nu een "goedkope" 3800 halen en over een jaartje ofzo upgraden naar een K8L. Als je nl. nu niet veel multitaskt vindt ik een X2 z'n geld niet waard, tegen de tijd dat de software het echt ondersteund (dus in de games/ proggies die jij gebruikt) kan je altijd nog upgraden (en heb je waarschijnlijk meer voor je geld dan nu een X2 kopen).

mobo:
iedereen neemt asus joh en meestal voor de merknaam. De msi uit m'n sig is misschien een goed alternatief voor je (zijn ook erg goede bordjes en heb je wel 2 x lan, firewire en nog wat dingetjes wat die asus niet heeft)

Geheugen:
Om geld te besparen kan je ook PC5300/5400 geheugen nemen, als je deze benchmarks een beetje creatief leest zul je zien dat het niet zo heel veel uitmaakt. Neem wel eerst ff goed de compatibiteitslijst door van de mobofabrikant !

Videokaart:
7900GT : helemaal top, of je er een 1800/1900 induwt moet je zelf weten, ze zijn allemaal goed, maar de 7900 is het goedkoopste dus reken maar uit.

HDD
Seagate Barracuda 7200.10 !!!

Kast
Hou zelf niet zo van deurtjes dus die sonata viel voor mij af, verder wel een goeie kast, maar blijft persoonlijk natuurlijk. Kies je een andere kast dan een voeding van Seasonic/Tagan erin.

Als monitor kan ik je de BenQ FP91G+ ook van harte aanbevelen: voor 220 euro heb je een erg deftige 19" 8 ms monitor

[ Voor 12% gewijzigd door Tank80 op 05-07-2006 00:07 ]

Je imiteert me mateloos.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Zo te zien een schitterend systeempje alleen die monitor kan echt beter. Ik heb goede ervaringen met Samsung o.a. de SyncMaster 173P, 940BF (2ms), 970P. Ik zou gaan voor de 940BF en zeker niet meer voor een 17"

Die BenQ FP91G+ die Tank80 voorstelt zal waarschijnlijk ook prima voldoen en gaat je minder geld kosten :)

[ Voor 22% gewijzigd door et36s op 05-07-2006 00:16 ]

• dewil1990
bedankt voor de reacties alweer, jah moet ook werke dus late reactie voor een tft scherm waar moet ik dan vooral op letten, een snelle reactie tijd maar wat met helderheid en contrast ?? Ik weet hier niet echt veel van.

• dewil1990
Ik vond deze kast ook nog Silverstone SST-TJ05S

link
http://www.silverstonetek.com/products-tj05.htm

vind hem alleen een beetje lomp, niet super mooi, Maar het lijkt me wel een goede kast ook kwa koeling wat denken jullie ? iemand mischien ervaringen met silverstone kasten?

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Tank80

Cyanide&&Happiness

whiplash1990 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:54:
bedankt voor de reacties alweer, jah moet ook werke dus late reactie voor een tft scherm waar moet ik dan vooral op letten, een snelle reactie tijd maar wat met helderheid en contrast ?? Ik weet hier niet echt veel van.
Heb hier zelf dus de FP91G+ van Benq en kan hem vergelijken met verschillende NEC's, Eizo's en Neovo's op m'n werk. Vindt hem voor z'n geld een uitmuntende prestatie leveren; beeld is echt mooi en naar mijn inziens erg natuurgetrouw (hiermee bedoel ik voor de normale gebruiker; de grafische experts zullen daar iets anders over denken maar die vergelijken dan met monitoren die 3x zoveel kosten). Wel even tweaken natuurlijk, maar ook uit de doos geeft hij al een zeer acceptabel beeld.
Verder zal ik je om die helderheid en contrast niet al te druk maken; bij mij staat m'n helderheid op 50% en contrast op 60%, dus tenzij ik een denkfout maak is een nog hogere helderheid en contrast (de 91G+ heeft een helderheid van 250 cd/m2 en een contrast van 550:1, niet echt heel veel dus), een beetje onzin als je hem daarna weer halveert. Qua snelheid heb je aan 8 ms genoeg, deze benq laat bij mij geen ghosting zien.
Zie trouwens dat hij nu zels maar 217 euri's kost, als je het over "bang for the buck" hebt dan is dit een schoolvoorbeeld :7 (ben ik nog vergeten te zeggen dat hij nog DVI heeft ook :X)

Zo genoeg reclame gemaakt voor de benq. Zoals hierboven gezegt wordt is de samsung ook een erge goede keuze (maar dan moet je wel nog ff wat meer euri's aftikken).
Laatste tip : Lees de grote 17"/19"/20" topics eens door op videoplanken en beeldkanonnen ;)

Je imiteert me mateloos.

Pagina: 1