Hallo iedereen.
Mijn eerste topic hier op GOT, dus er zal wel wat commentaar op komen.
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen, Het wordt mijn eerste eigen pc, nou zit ik nog met de rest van de familie op mun nek.
Ik ga de pc vooral gebruiken om te gamen en voor de normale dingen, school enz
Ben pas net16 jaar
heb een budget van 1400 a 1500 euro het liefst gebruik ik eigenlijk minder heb er namelijk hard voor moeten werken. Maar goed.
edit: ik wil hem bestellen bij azerty
Had dit zelf in gedachten:
Moederbord:
Asus M2N-E Nforce 570Ultra €100,82
Processor:
AMD Athlon 64 X2, 4000+, Socket AM2, Boxed €317,25
Geheugen:
OCZ OCZ2P8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, €215,04
Videokaart:
Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 €304,13
HDD:
Geen id eigenlijk 250GB meer heb ik echt niet nodig, mar welk merk ? +- €90
Behuizing:
Antec sonata 2 €92,30
dan heb ik geen losse voeding nodig scheelt me weer 100 euro,
DVD speler
Asus dingetje €20,03
Totaal: ongeveer €1140
Ik zoek nog een goede behuizing het liefst een beetje een stille, die wel alles erg koel houdt,
Nou dacht ik dus zelf aan de antec sonata 2, dan heb ik dus geen losse voeding nodig dat zou wel erg in prijs schelen, Is dit een goede en erg belangrijk Koele kast. Ik ben er erg op gesteld dat alles koel blijft. Is de voeding van de kast wel goed genoeg, en past ie met dit mobo
Zou dit geheugen werken met de rest van het systeem is alles wel compatibel.
Ook twijfel ik een beetje over de videokaart miss is een Ati kaart beter, Ik heb zelf erg goede ervaringen met Nvidia, daarom ging ik voor de 7900GT miss kan i kbeter een x1800 x1900 kopen mar deze zijn wel duurder.
En is het miss slimmer te wachten op de conroe, Na s939 ben ik toch echt een voorstander voor amd geworden. Ook lijken de chipsets (Nforce) voor amd me een stuk beter dan van de mobos van Intel,
En ik zoek nog een monitor een TFT heb niet zo veel ruimte op mun kamer ik denk dat 17inch wel groot genoeg is, wat is een goede monitor om te gamen,
Dacht zelf hier aan:
Acer AL1751As, 17 inch, Zwart, zilver €233,20
Kom ik dus in totaal uit op € 1373
dvd brandertje heb ik nog, speakers ook, headset ook. Komt alleen nog wat bij voor muis en toetsenbordje, Maar daar kom ik wel uit.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Mijn eerste topic hier op GOT, dus er zal wel wat commentaar op komen.
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen, Het wordt mijn eerste eigen pc, nou zit ik nog met de rest van de familie op mun nek.
Ik ga de pc vooral gebruiken om te gamen en voor de normale dingen, school enz
Ben pas net16 jaar
edit: ik wil hem bestellen bij azerty
Had dit zelf in gedachten:
Moederbord:
Asus M2N-E Nforce 570Ultra €100,82
Processor:
AMD Athlon 64 X2, 4000+, Socket AM2, Boxed €317,25
Geheugen:
OCZ OCZ2P8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, €215,04
Videokaart:
Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 €304,13
HDD:
Geen id eigenlijk 250GB meer heb ik echt niet nodig, mar welk merk ? +- €90
Behuizing:
Antec sonata 2 €92,30
dan heb ik geen losse voeding nodig scheelt me weer 100 euro,
DVD speler
Asus dingetje €20,03
Totaal: ongeveer €1140
Ik zoek nog een goede behuizing het liefst een beetje een stille, die wel alles erg koel houdt,
Nou dacht ik dus zelf aan de antec sonata 2, dan heb ik dus geen losse voeding nodig dat zou wel erg in prijs schelen, Is dit een goede en erg belangrijk Koele kast. Ik ben er erg op gesteld dat alles koel blijft. Is de voeding van de kast wel goed genoeg, en past ie met dit mobo
Zou dit geheugen werken met de rest van het systeem is alles wel compatibel.
Ook twijfel ik een beetje over de videokaart miss is een Ati kaart beter, Ik heb zelf erg goede ervaringen met Nvidia, daarom ging ik voor de 7900GT miss kan i kbeter een x1800 x1900 kopen mar deze zijn wel duurder.
En is het miss slimmer te wachten op de conroe, Na s939 ben ik toch echt een voorstander voor amd geworden. Ook lijken de chipsets (Nforce) voor amd me een stuk beter dan van de mobos van Intel,
En ik zoek nog een monitor een TFT heb niet zo veel ruimte op mun kamer ik denk dat 17inch wel groot genoeg is, wat is een goede monitor om te gamen,
Dacht zelf hier aan:
Acer AL1751As, 17 inch, Zwart, zilver €233,20
Kom ik dus in totaal uit op € 1373
dvd brandertje heb ik nog, speakers ook, headset ook. Komt alleen nog wat bij voor muis en toetsenbordje, Maar daar kom ik wel uit.
Alvast bedankt voor jullie reacties,