PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Nee, zo niet beter...
Ik gaf in je vorige topic het volgende aan:
Voeding:
Je geeft geen info over *wat voor* bord je eraan gehangen hebt. Een Celeron 2.4 (C? D?) is een redelijke energieslurper, als er een zuiniger CPU op dat ander bord zit zegt dit nog niets. Daarbij heb je daar een prima kans gehad om de voltages te meten. Die geef je niet aan
Verder ook geen woord over de 12V stekker, aarding van de voeding en of wat dit systeem doet met een andere PSU. Het feit dat een fan aanspringt zegt weinig aangezien een 12V fan prima gaat draaien met 3V tot 21V - dat geldt niet bepaald voor de electronica 
Temperatuur:
"lijkt me ook in orde" - zegt niets. Je zou minimaal de heatsink er direct na een bootpoging af kunnen halen en met de vinger oordelen of het boven of onder de pijngrens (+-55C) zat. Bovendien vraag ik me af waar je naar keek als je het bij een Celeron CPU met heatspreader hebt over afbrokkelen...
Moederbord:
Er is echt nog genoeg dat je zelf kunt doen, ik ga je handje niet vasthouden, gebruik de middelen die je hebt gewoon een keertje
Ik gaf in je vorige topic het volgende aan:
Je geeft nog steeds zo goed als geen specs (nu is Dell daar zelf niet scheutig mee, maar dat betekent dat je dus zelf even op onderzoek uit moet gaan) en wat betreft de troubleshooter:Mocht je er niet uitkomen, dan mag je een topic starten, maar doe dat dan met volledige specs en uitgebreid verslag van wat je op basis van de troubleshooter geprobeerd hebt - we hebben hier namelijk geen glazen bol
Voeding:
Je geeft geen info over *wat voor* bord je eraan gehangen hebt. Een Celeron 2.4 (C? D?) is een redelijke energieslurper, als er een zuiniger CPU op dat ander bord zit zegt dit nog niets. Daarbij heb je daar een prima kans gehad om de voltages te meten. Die geef je niet aan
Temperatuur:
"lijkt me ook in orde" - zegt niets. Je zou minimaal de heatsink er direct na een bootpoging af kunnen halen en met de vinger oordelen of het boven of onder de pijngrens (+-55C) zat. Bovendien vraag ik me af waar je naar keek als je het bij een Celeron CPU met heatspreader hebt over afbrokkelen...
Moederbord:
etc.. etc..# Maakt het moederbord geen kortsluiting met de paneel van de kast? Leg anders alle hardware apart op een houten plankje en test het even. Gebruik beslist geen antistatische zakken, want deze zijn stroomgeleidend.
# Haal alle kaarten eruit, test ze één voor één uit en probeer verschillende combinaties en volgorde in de slots.
Er is echt nog genoeg dat je zelf kunt doen, ik ga je handje niet vasthouden, gebruik de middelen die je hebt gewoon een keertje
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()