[€ 800]Conroe game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
ik wil dus een niewe pc kopen, heb dus het volgende systeem bij azerty samengesteld. ik wil graag commentaar:

1 512MB x 2 (1GB) PC4200 DDR2 CL3 (OCZ, OCZ... € 104,01
1 Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 88,60
1 ASRock ConroeXFire-Esata2, 945P (ATX, PCI-e,... € 78,54
1 Hitachi Deskstar 7K250, 160GB (7200rpm, SATA,... € 56,50
1 Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 1,86GHz, 1066M... € 185,52
1 NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) € 34,49
1 Sparkle GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e,... € 163,-

Totaal € 710,66
nu heb ik vragen over het volgende:

Antec Sonata II, Zwart
gaat de voeding in deze kast wel samen met dit mobo? want met dat Asrock 939 bordje werkte deze voeding niet.

Asrock 775XFIRE-eSATA2+, Retail
dit is wel een goedkoop mobo maar hoe zit het eigenlijk met overclocken? verder zou hij ook Hdmi support hebben maar ik snap niet hoe dat werkt (zit geen aansluiting op)

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6300, Socket 775, Boxed
is het verstandig om deze te nemen? of kan ik beter de 6400 nemen?

Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
ik weet niet of het mobo geheugen om 667 mhz aankan? ik wil niet voor sneller geheugen betalen waar ik niets aan heb..

NEC ND-4570, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
iemand betere alternatieven?

en over dat diskettestation:
ik heb hem nodig voor school er bestaat een of andere wazige regel dat ik geen usb sticks mag gebruiken... (ook geen cd''s )

*ik hou het maar op de boxed cooler kijk wel of die stil/goed is zoniet dan maar die artic erbij.
*geheugen vervangen op duncans advies
*totaal prijs veranderd
* bouw hem zelf wel
*lijst aangepast

[ Voor 52% gewijzigd door lasharor op 05-07-2006 08:56 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ziet er goed uit, 2 dingen alleen,
de cpu-fan zou je misschien eerst kunnen proberen met de boxed cooler, geen idee of het was is, maar misschien dat intel is een keer een stille fan levert :D (zou dan wel voor het eerst zijn).

Het geheugen zou ik vervangen met: OCZ OCZ2P8001GK, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x 112 euro bij azerty. is pc6400 en CL4. is maar 12 euro duurder.

Of als je het te duur vind OCZ OCZ28001024ELDCGE, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
104 euro bij azerty. is pc6400 en CL5.

[ Voor 18% gewijzigd door Dnc1n op 02-07-2006 15:02 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
volgens mij ondersteund dit bord maar tot 533mhz geheugen.

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
lasharor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:00:
Als je wilt overclocken moet je dit bord iig niet nemen.. ik heb hele slechte ervaringen met ASrock en overclocken.. en zoals duncan zei zou ik dan ook gelijk nieuw geheugen erbij kopen..

• Dnc1n
hmm dat zou heel goed kunnen dat ie alleen maar tot 667mhz hapt, of hij moet 800mhz als 667mhz pakken, je kunt iig wel de boel asynchroom laten lopen als het goed is.

Maar dan zou ik zowiezo nog tussen de overklock modules kijken bij azerty, zijn net zo duur als de corsair valueselect maar vaak met lagere latency.

edit:
misschien kun je de manual ff bekijken vanaf de asrock site, misschien staat daar info over het geheheugen in

[ Voor 12% gewijzigd door Dnc1n op 02-07-2006 15:10 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Ik zou eerder -iets- met een enkele core nemen gezien je gaat gamen, maar da's mijn mening :)

• Dnc1n
Yapser schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:10:
Ik zou eerder -iets- met een enkele core nemen gezien je gaat gamen, maar da's mijn mening :)
mjah maar dual core is niet per definitie slechter voor gamen, het rendement wat je eruit haalt met dezelfde kloksnelheid als een singlecore x2 is niet groter.

Maar als je benchmarks bekijkt wat de conroe kan met games is dat niet mis, je kunt een e6300 dus op 4000+ niveau rekenen ongeveer.
Dan is dat extratje dualcore alleen maar plezierig voor tijdens het gamen.

games benchmark met e6400:
http://www.digit-life.com/articles2/video/conroe.html

[ Voor 27% gewijzigd door Dnc1n op 02-07-2006 15:18 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In totaal besteed je +/- 400 euro aan dingen die niet echt de performance beinvloeden van spelletjes (geheugen, kast, mobo, voeding, montage, cooler, HD etc).

Je besteed de overige 370 euro aan performance (CPU + videokaart).

Zou je dan niet iets meer in de CPU + videokaart stoppen? Een Conroe E6600 + 7900 GT misschien. Ja dit kost veel meer, maar je geeft toch al 400 euro uit aan de andere dingen.

Eigenlijk is de vraag: Hoe lang wil je doorgaan met het systeem? Ben je van plan te gaan upgraden?Wat voor spelletjes speel je?

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
TweakerNummer schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:13:
In totaal besteed je +/- 400 euro aan dingen die niet echt de performance beinvloeden van spelletjes (geheugen, kast, mobo, voeding, montage, cooler, HD etc).

Zou je dan niet iets meer in de CPU + videokaart stoppen? Een Conroe E6600 + 7900 GT misschien. Ja dit kost veel meer, maar je geeft toch al 400 euro uit aan de andere dingen.

Eigenlijk is de vraag: Hoe lang wil je doorgaan met het systeem? Ben je van plan te gaan upgraden?Wat voor spelletjes speel je?
geef me dan andere alternatieven voor "dingen die niet performance beinvloeden van spelletjes" (ben ik het niet mee eens geheugen en hd beinvloeden spelletjes wel degelijk"

dit systeem moet 3 jaar mee gaan. messchien dat ik na 2 jaar de graka update.

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-01 10:50
Dit moederbord ondersteund 667/533mhz geheugen (http://www.asrock.com/product/ConRoeXFire-eSATA2.htm)

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 14:53
lasharor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:37:
i
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6300, Socket 775, Boxed € 190,16
het kan dat ik het verkeerd heb....maar is de E6300 niet de Allendale? De E6600 en hoger is toch pas de Conroe (die hebben 4MB cache enz)

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• Dnc1n
is ook een conroe de e6300 en presteert erg lekker ook voor het geld zeker,
de e6400 haalt in gamen met gemak een 4000+ eruit.

http://www.digit-life.com/articles2/video/conroe.html

[ Voor 31% gewijzigd door Dnc1n op 02-07-2006 15:23 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
FRidh schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:20:
[...]

het kan dat ik het verkeerd heb....maar is de E6300 niet de Allendale? De E6600 en hoger is toch pas de Conroe (die hebben 4MB cache enz)
The Conroe processors are expected to be labeled as the "E6x00" Core 2 Duo models, with the E6300 clocked at 1.86 GHz, the E6400 clocked at 2.13 GHz, the E6600 clocked at 2.4 GHz, and the E6700 clocked at 2.67 GHz. The E6300 and E6400 are expected to come with 2 MB of shared L2 cache, while all other models will have 4 MB. The family has a 1066 MT/s front side bus and 65 Watts TDP.

Conroe models will be priced between $183 and $530 upon launch.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Benches van een E6300 en E6400 en FX-60 op http://www.pconline.com.c...e/cpu/0605/791941_15.html btw.

Overigens heeft iemand al dual-core game benchmarks gevonden?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TweakerNummer schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:13:

• Geheugen: Hoe sneller het geheugen, hoe sneller het spul aan de processor kan geven, ook is 1024 gewoon een MUST, en is dit geheugen goed om over te klokken > extra snelheid voor noppes te krijgen.
  • Kast: Een kast moet gewoon degelijk zijn en een goede airflow hebben. Deze kast is helemaal niet duur, en toch goed. Ook zul je je hardware er goed mee kunnen koelen > betere OC resltaten kunnen behalen
  • Moederbord: Dit moederbord is zelfs niet goed genoeg om lekker mee te OC'en. Een a8n-SLi bijvoorbeeld zou beter zijn. Onthoud wel dat bij je moederbord alle componenten bij elkaar komen, en het dus wel degelijk van belang is, het is immers zonde om een moederbord te kopen dat een s939 heeft bijvoorbeeld 8)7
  • Voeding: Nee, je hebt gelijk. Hang er maar een 450Watt Q-tec in :X Je voeding moet toch wel betrouwbaar zijn en al je componenten goed en genoeg stroom kunnen geven, je kunt het onbelangrijk vinden, maar dat is niet echt een slimme zet IMHO.
  • Montage Nee, lekker alles in de doos laten zitten zeker? Zelf bouwen is prima te doen, maar als diegene het echt niet durft/kan, is het denk ik toch beter om het te laten doen..
  • Koeler: Ik zie geen koeler in de lijst :?
  • HDD: Eem snelle HDD is toch wel lekker bij het gamen, en dit is nog niet eens een echt snelle. Extreem groot is 'ie ook niet, en hij is relatief goedkoop. Het lijkt mij een beetje vaag om op deze nog meer te gaan besparen.. :X
Even voor de duidelijkheid: Je kunt dus niet zonder al deze spullen, en sommigen leveren dus wél performance-winst op. Een Q-Tec zou een optie zijn, maar geen slimme, en een goedkoper moederbord die dit alles ondersteunt zul je niet snel vinden denk ik.

Tja, je zou kunnen zeggen dat je €400,- hiervoor uitgeeft, en €370,- voor performance daadwerkelijk, maar maak jij daar maar eens €300,- tegenover €470,- van (zonder enorme performance-verlies etc.), dat gaat je nooit lukken, en al helemaal niet als je ook nog wil OC'en :Y)

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:36:
[...]

[list]
Geheugen: Hoe sneller het geheugen, hoe sneller het spul aan de processor kan geven, ook is 1024 gewoon een MUST, en is dit geheugen goed om over te klokken > extra snelheid voor noppes te krijgen.
Kast: Een kast moet gewoon degelijk zijn en een goede airflow hebben. Deze kast is helemaal niet duur, en toch goed. Ook zul je je hardware er goed mee kunnen koelen > betere OC resltaten kunnen behalen
Moederbord: Dit moederbord is zelfs niet goed genoeg om lekker mee te OC'en. Een a8n-SLi bijvoorbeeld zou beter zijn. Onthoud wel dat bij je moederbord alle componenten bij elkaar komen, en het dus wel degelijk van belang is, het is immers zonde om een moederbord te kopen dat een s939 heeft bijvoorbeeld 8)7
alleen dit moederbord past echt in mijn budget. als die nieuwe intel 946PL bordjes(volgens mij was dat het nummer) nog deze maand uikomen kan ik die nog pakken...
Voeding: Nee, je hebt gelijk. Hang er maar een 450Watt Q-tec in :X Je voeding moet toch wel betrouwbaar zijn en al je componenten goed en genoeg stroom kunnen geven, je kunt het onbelangrijk vinden, maar dat is niet echt een slimme zet IMHO.
als je het nu tegen mij hebt,
ik vraag helemaal niet om een vervangen van deze voeding. gewoon of hij wel complicabel is met mijn mobo
Montage Nee, lekker alles in de doos laten zitten zeker? Zelf bouwen is prima te doen, maar als diegene het echt niet durft/kan, is het denk ik toch beter om het te laten doen..
ik kan hem wel zelf in elkaar gaan zetten. maar het probleem is dat dit nog redelijk onbekende hardware is. dus als ik dan een probleem krijg zit ik wel met een systeem waar ik niets mee kan.
ik wil geen risico nemen..
Koeler: Ik zie geen koeler in de lijst :?
eerst de boxed cooler uitproberen. is die slecht dan koop ik er een artic bij.
HDD: Eem snelle HDD is toch wel lekker bij het gamen, en dit is nog niet eens een echt snelle. Extreem groot is 'ie ook niet, en hij is relatief goedkoop. Het lijkt mij een beetje vaag om op deze nog meer te gaan besparen.. :X
[/list]

Even voor de duidelijkheid: Je kunt dus niet zonder al deze spullen, en sommigen leveren dus wél performance-winst op. Een Q-Tec zou een optie zijn, maar geen slimme, en een goedkoper moederbord die dit alles ondersteunt zul je niet snel vinden denk ik.

Tja, je zou kunnen zeggen dat je €400,- hiervoor uitgeeft, en €370,- voor performance daadwerkelijk, maar maak jij daar maar eens €300,- tegenover €470,- van (zonder enorme performance-verlies etc.), dat gaat je nooit lukken, en al helemaal niet als je ook nog wil OC'en :Y)

• TheZeroorez
  • Niet online
lasharor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:45:
als je het nu tegen mij hebt,
ik vraag helemaal niet om een vervangen van deze voeding. gewoon of hij wel complicabel is met mijn mobo
Nee, vervang hem ook zeker niet! Het was overigens allemaal tegen TweakNummer, daarom quotte ik hem ook :)
ik kan hem wel zelf in elkaar gaan zetten. maar het probleem is dat dit nog redelijk onbekende hardware is. dus als ik dan een probleem krijg zit ik wel met een systeem waar ik niets mee kan.
ik wil geen risico nemen..
Het bouwen van een AMD Athlon met 6600GT is echt niet zo verschillend van dat van een Conroe met 7900GT bijvoorbeeld. Ik zou het gewoon lekekr zelf doen, zolang je je hoofd erbij houdt en niets doms doet (afstandsbusjes vergeten, flatcables verkeerd om aansluiten, processor er verkeerd om in) kan er eigenlijk weinig fout gaan. Als het als je klaar bent niet werkt heb je altijd nog wel een famillielid/vriend die er iets vanaf weet, niet?
eerst de boxed cooler uitproberen. is die slecht dan koop ik er een artic bij.
Een boxed koeler is nooit slecht, het kan alleen zijn dat hij niet stil genoeg is, of dat hij de boel niet koel genoeg kan houden als jouw processor lekker overklokt en aardig gevoltmod-wordt..[/quote]

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
[semi-ontopic]
Kan eigenlijk niets anders melden dan:

Kijk hier eens: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/34935

Voor je gaat flamen of wat dan ook. Denk eens na over wat er aangeboden wordt in de advertentie, wat de staat er van is (nieuwstaat dus) en de vraagprijs. Het is meer dan redelijk.
[semi-ontopic]

[ontopic]
Mocht je echt willen gaan voor een dergelijke configuratie; Asrock is voor zover ik in het verleden heb kunnen waarnemen in mijn tijd als technische dienst medewerker over het algemeen een product dat niet zo stabiel is als Gigabyte, Asus, DFI, etc.

Sneller geheugen is in principe altijd goed, ook al is het sneller dan het moederbord aan kan. Mocht je willen overclocken kun je de FSB omhoog zetten en geheugen langzamer instellen. Stabiel en toch snel is meestal het resultaat.
[ontopic]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
ik heb nog ongeveer 50 euro over.

dus wat zou ik het beste kunnen verbetern/ veranderen
Consiglieri schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:19:
[semi-ontopic]
Kan eigenlijk niets anders melden dan:

Kijk hier eens: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/34935

Voor je gaat flamen of wat dan ook. Denk eens na over wat er aangeboden wordt in de advertentie, wat de staat er van is (nieuwstaat dus) en de vraagprijs. Het is meer dan redelijk.
[semi-ontopic]
met 167 mensen die dit al hebben gezien op marktplaats zal hij nu wel verkocht zijn :+
[ontopic]
Mocht je echt willen gaan voor een dergelijke configuratie; Asrock is voor zover ik in het verleden heb kunnen waarnemen in mijn tijd als technische dienst medewerker over het algemeen een product dat niet zo stabiel is als Gigabyte, Asus, DFI, etc.
ja dat weet ik maar het probleem is dat die moederborden al tegen de 200 euro aanlopen
Sneller geheugen is in principe altijd goed, ook al is het sneller dan het moederbord aan kan. Mocht je willen overclocken kun je de FSB omhoog zetten en geheugen langzamer instellen. Stabiel en toch snel is meestal het resultaat.
[ontopic]

[ Voor 87% gewijzigd door lasharor op 02-07-2006 16:24 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
lasharor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:19:
met 167 mensen die dit al hebben gezien op marktplaats zal hij nu wel verkocht zijn :+
Oja, hij zou zomaar vergeten dat z'n eigen systeem al verkocht is 8)7

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
oeps wist niet dat dat zijn systeem was...

nja nu heb ik daar helemaal geen intresse in wie bied nou z'n systeem aan in iemand anders zijn topic...

• TheZeroorez
  • Niet online
Iemand die zijn (behoorlijk goedkope) systeem kwijt wil, en tegelijkertijd ook iemand anders wil helpen met z'n keuzes?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Over die boxed koeler: was het niet zo dat de conroe (tot 2.13 ghz dacht ik??) passief gekoeld kon worden? Dan lijkt me dat zeker geen probleem als je zorgt voor goede airflow.

http://specs.tweak.to/16567

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
iemand nog aan of opmerkingen?

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan zou die persoon ze wel posten?

Kom op zeg, wat is dit voor een lame kick 8)7

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05-2025

ambi

IGN: EvulKlowne

lasharor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:37:
Asrock 775XFIRE-eSATA2+, Retail € 70,31
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6300, Socket 775, Boxed € 190,16
Dat bord ondersteunt max. FSB 800Mhz processors, maar die E6300 is een FSB 1066 processor. Die CPU gaat dus niet tot zijn recht kunnen komen op dit bord. Dan neem je beter de E4200 (FSB 800) of een bord dat 1066 FSB doet (b.v.: Asrock ConRoeXFire-eSATA2).

Steam/uPlay: EvulKlowne

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
ow ok dus ik verwissel me moederbord.

• Dnc1n
Hdd zou ik voor de seagate 7200.10 320gb gaan, nieuwere snellere techniek als de hitachi.

• TheZeroorez
  • Niet online
En waarom van 160 naar 320 gig als je budget niet al te hoog is als ik vragen mag :?

edit:
En ik meende dat dit hier al stond, als dat niet zo is was dat in het andere Conroe topic, wat nu op slot zit..

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 03-07-2006 17:03 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Dnc1n schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:52:
Hdd zou ik voor de seagate 7200.10 320gb gaan, nieuwere snellere techniek als de hitachi.
geen geld voor..
TheZeroorez schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:02:
En waarom van 160 naar 320 gig als je budget niet al te hoog is als ik vragen mag :?
edit:
En ik meende dat dit hier al stond, als dat niet zo is was dat in het andere Conroe topic, wat nu op slot zit..
??

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:20

aex351

I am the one

ASRock ConroeXFire-Esata2 is een prima moederbord hoor. Laat je niet gek maken hoor. :)

< dit stukje webruimte is te huur >

• TheZeroorez
  • Niet online
Duncanvdlinden raadde je een HDD aan die 2x zo groot is, wat me lichtelijk overdreven lijkt voor iemand die A: Een klein budget heeft B: die ruimte toch nooit gaat gebruiken ;)

• Dnc1n
sorry voor dit misverstandje ik zat helemaal verkeert te lezen :p
ik dacht dat hij voor een 320gb hdd koos ;)
dat zou inderdaad een beetje overdreven zijn

De 7200.9 160gb is ook een zeer snelle (is singleplatter hdd), en ook nog iets stiller/cooler als een 7200.10. De 7200.9 160gb is kwa seq. datasnelheid zo'n beetje de snelste in de 160gb klasse.
250gb versie daarvan is een stuk trager (7200.9). Bij hitachi is de 250gb t7k juist weer sneller als de 160gb variant, wel hebben hitachi's over het algemeen een lagere latency (is voordelig) maar, dat scheelt maar 0.2 ms.
De seq. datadoorvoer is bij de seagate echter veel meer dus dat is zeker de moeite waard.

Dus als je nog aan een 7200.9 160gb kan komen,
vind ik dat een betere keuze.

hdtach resultaten om de seq. leesnelheid te vergelijken:
7200.9 sata2: http://www.kyto.org/PICTURES/seagate.JPG gem. 61.5 mb/s
hitachi 160gb sata2: http://radekhulan.cz/img/wd-mc320/hdtach-hitachi.png gem. 50.8 mb/s

zie net dat ie bijzonder slecht leverbaar is, dat is wel jammer :(

[ Voor 70% gewijzigd door Dnc1n op 03-07-2006 19:59 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ambi schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:11:
[...]

Dat bord ondersteunt max. FSB 800Mhz processors, maar die E6300 is een FSB 1066 processor. Die CPU gaat dus niet tot zijn recht kunnen komen op dit bord. Dan neem je beter de E4200 (FSB 800) of een bord dat 1066 FSB doet (b.v.: Asrock ConRoeXFire-eSATA2).
Doe eerst ff onderzoek en roep dan iets, maar iets roepen dat niet klopt hebben we niks aan en de TS al helemaal niet. sorry foutje van mijn had niet goed gelezen dacht dat het over dit(ASRock ConroeXFire-Esata2) bord ging. B)

Hij ondersteund gewoon 1066Mhz fsb. ;)
Bron

Dat is een leuk bordje maar er is nog weinig over bekent, maar ik hou hem zeker ff in de gaten.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 03-07-2006 19:43 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Dnc1n schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:33:
sorry voor dit misverstandje ik zat helemaal verkeert te lezen :p
ik dacht dat hij voor een 320gb hdd koos ;)
dat zou inderdaad een beetje overdreven zijn

De 7200.9 160gb is ook een zeer snelle (is singleplatter hdd), en ook nog iets stiller/cooler als een 7200.10. De 7200.9 160gb is kwa seq. datasnelheid zo'n beetje de snelste in de 160gb klasse.
250gb versie daarvan is een stuk trager (7200.9). Bij hitachi is de 250gb t7k juist weer sneller als de 160gb variant, wel hebben hitachi's over het algemeen een lagere latency (is voordelig) maar, dat scheelt maar 0.2 ms.
De seq. datadoorvoer is bij de seagate echter veel meer dus dat is zeker de moeite waard.

Dus als je nog aan een 7200.9 160gb kan komen,
vind ik dat een betere keuze.

hdtach resultaten om de seq. leesnelheid te vergelijken:
7200.9 sata2: http://www.kyto.org/PICTURES/seagate.JPG gem. 61.5 mb/s
hitachi 160gb sata2: http://radekhulan.cz/img/wd-mc320/hdtach-hitachi.png gem. 50.8 mb/s

zie net dat ie bijzonder slecht leverbaar is, dat is wel jammer :(
ik hou het gewoon save wil dadelijk niet 3 weken op een hd wachten ofzo...

weet iemand of de voeding ~ mobo combinatie wel gaat lukken?

• Dnc1n
lasharor schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:15:
[...]

ik hou het gewoon save wil dadelijk niet 3 weken op een hd wachten ofzo...

weet iemand of de voeding ~ mobo combinatie wel gaat lukken?
ja ding is bijzonder slecht leverbaar, ik wilde er zelf nog is een keer bij nieuw systeem 2 van bestellen voor raid combinatie, maar dan moet ik wel opschieten :p

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
heeft iemand ervaring met de xXx versie van de nvidia geforce 7006gt

• TheZeroorez
  • Niet online
Da's dus de 7600GT xXx van XFX dacht ik.. Ik heb er geen ervaringen mee, maar ik denk toch dat je wel een betere videokaart kunt krijgen voor dat bedrag ;)

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
zoals?

• TheZeroorez
  • Niet online
Ligt eraan waar je deze kaart wilt kopen. Hij is niet echt veel te vinden in Nederlandse webshops, maar aangezien een 7600 niet de beste g-70 series kaart is, maar dit wél een overclocked versie is, denk ik dat je voor hetzelfde bedrag toch een 'gewone' 7800GT moet kunnen vinden. Kun je even melden wat die 7600GT xXx voor jou gaat kosten? Zou wel handig zijn :Y)

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

7600GT XXX (590Mhz/1.6Ghz, dus aanzienlijk boven standaard geclockt) te koop bij Digitique voor 200,-

Bang for the buck geen slechte deal hoor, lijkt mij.

[ Voor 31% gewijzigd door _fool op 05-07-2006 09:18 ]

specs

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 08:59:
Ligt eraan waar je deze kaart wilt kopen. Hij is niet echt veel te vinden in Nederlandse webshops, maar aangezien een 7600 niet de beste g-70 series kaart is, maar dit wél een overclocked versie is, denk ik dat je voor hetzelfde bedrag toch een 'gewone' 7800GT moet kunnen vinden. Kun je even melden wat die 7600GT xXx voor jou gaat kosten? Zou wel handig zijn :Y)
200€

• TheZeroorez
  • Niet online
_fool schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:09:
7600GT XXX (590Mhz/1.6Ghz, dus aanzienlijk boven standaard geclockt) te koop bij Digitique voor 200,-

Bang for the buck geen slechte deal hoor, lijkt mij.
Oehh.. dan heb ik niets gezegd.. :9 als dat ding maar niet de kuren van een 7900GTX vertoont :o

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Iemand nog?

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 14:26
Als we hier dan toch PC's aan gaan bieden, heb je mischien ook wel interesse in deze
Ook Antec Lifestyle Sonata 2, stille koeler, 1GB DDR2, Asus 7600 GS (stil)
Pagina: 1