[CSS/HTML] Tabelprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik ben bezig met het maken van een website en ik word gestoord van een tabelprobleem. Ik heb onderaan de pagina een tabel van Onestats, waarvan ik de code niet mag veranderen, maar dat boeit me niet. Dat kan ik zelf wel oplossen. Waar het me om gaat is de grote tabel. Als je naar de website gaat met Firefox of Internet Explorer, ziet de tabel er in eerste instantie goed uit (of niet). Druk nu eens op F5. En doe dat 6 keer ofzo. Je ziet waarschijnlijk dat er iets aan de hand is met de verticale lijnen in de tabel. Ik wil de eigenschappen van de tabel in een css-bestand. Op dit moment heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
td,th {font-family: arial; font-size: 11px; border: solid #000000 1px; padding: 2px}
th {text-align: left}
p {font-family: arial; font-size: 11px}
caption {font-family: arial; font-size: 14px; font-weight: bold}
table {border-collapse: collapse}

Wat moet ik hieraan veranderen zodat F5 geen fouten meer veroorzaakt? Ik wil gewoon een tabel met een zwart lijntje van 1 pixel dik en neerstortende tabelranden. Ik heb allerlei verschillende css-bestanden geprobeert, maar niets helpt. Ja, ik heb al een paar topics doorgenomen, maar ben er niet wijzer uit geworden. Ook heb ik de CSS-cursus op w3schools tien keer doorgenomen en vele andere.

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
ik heb hier geen problemen in FF en IE. Kun je eens een plaatje posten met je probleem?
Voeg ook even een doctype toe aan je pagina...

[ Voor 22% gewijzigd door Vinzzz243 op 02-07-2006 14:40 ]

• Joep
Ik krijg soms een foutloze tabel te zien en soms dit.
Doctype komt eraan.

Edit: Zou ik misschien het css-bestand moeten laten valideren?
Ik ben pas overmorgen weer online. Ik heb nu alle tekst veranderd in "Test". Nu functioneert alles prima. Overmorgen probeer ik het weer met de oude tekst.

[ Voor 47% gewijzigd door Joep op 02-07-2006 15:12 ]

• Joep
Zo frustrerend :( Ik heb de tekst "Test" vervangen door de oude tekst en hetzelfde probleem duikt weer op. Een fout in het html-bestand kan ik deze keer vrijwel zeker uitsluiten, omdat ik het zeer nauwkeurig in wordpad getypt heb. Toch zal ik proberen deze tabel met een html-editor te maken om te kijken wat er aan de hand is.

Edit: Moet ik gebruik maken van een colgroup?

[ Voor 9% gewijzigd door Joep op 03-07-2006 15:02 ]

Verwijderd

ey, dat ziet er bekend uit, heb het hier ook in Fx in een (vrij forse) tabel. Het is zeker weten een renderbug, want de boel verandert met heen en weer scrollen.

Heb er zelf nog niet echt veel aandacht aan besteed alleen, want het zit in een webapp in ontwikkeling

• Joep
@ Mophor: Stel dat dit een renderbug is, hoe kan ik deze dan melden bij Mozilla?

Edit: Laat maar, al gevonden :P

[ Voor 18% gewijzigd door Joep op 03-07-2006 15:20 ]

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Meld dan even wat het was!
Joep Stoffels schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:56:
Een fout in het html-bestand kan ik deze keer vrijwel zeker uitsluiten, omdat ik het zeer nauwkeurig in wordpad getypt heb.
Toch vindt de w3c validator 101 fouten!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
't is misschien wat werk maar als je je hele tabel nou eens weghaalt en door middel van divjes en spannetjes hem opnieuw opbouwt volgens de regels van het symantische web dan heb je een kans dat het opeens wel werkt; Misschien de moeite waard?

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44

crisp

Devver

Pixelated

D4V3 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:03:
't is misschien wat werk maar als je je hele tabel nou eens weghaalt en door middel van divjes en spannetjes hem opnieuw opbouwt volgens de regels van het symantische web dan heb je een kans dat het opeens wel werkt; Misschien de moeite waard?
Ik vind dit toch typisch tabulaire data ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

verder is semantic web iets compleet anders dan semantische html (ander "niveau" van semantiek)

• Joep
@ JayVee, bedankt voor het valideren :)
Ik zie nu wat ik fout heb gedaan. Ik moet het alt atribuut toevoegen aan elke afbeelding. Dat veroorzaakt waarschijnlijk de andere fouten. Toch ondervind ik door een bizarre reden totaal geen problemen meer. Ik heb nog niks veranderd aan de code, maar de tabel verschijnt nu zoals het hoort, zelfs na het drukken op F5. Over het melden van de vermeende bug. Dat laat ik maar zitten. Zelfs als het een echte bug was geweest, zou ik het niet gemeld hebben, daar heb ik geen zin en tijd voor.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen

Je fout is er omdat je XHTML doctype geeft terwijl je site in HTML4.01 is geschreven.

Verander dit en je hebt nog maar 2 fouten!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Joep
Ik heb de site nu geschreven in xhtml en heb totaal geen problemen meer. Alleen de code van de webstats (die ik niet mag veranderen) bevat nog fouten. Bedankt voor de hulp _o_
Pagina: 1