Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

programma om reclame via bluetooth te versturen.

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-11 12:15
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gratis programma waarmee bezoekers (voorbijgangers) van de winkel waar ik werk automatisch een aanbieding toegestuurd krijgen via bluetooth. Ik weet dat er zulke programma's zijn maar die zijn niet gratis.

Weet iemand of er een gratis programma is wat dit doet?
het GOT search gebruikt maar kan hier nog niks over vinden.

Alvast bedankt,

Richard

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36

SeatRider

Hips don't lie

Offtopic, maar de eerste winkel die mij dat flikt gaat nog last van me krijgen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

momania

iPhone 30! Bam!

Dat valt volgens mij ook dik onder de categorie spam.

Verder kan je niet zomaar wat sturen. Meeste bluetooth staat wel zo ingesteld dat de ontvanger een code moet geven en de verzender die ook moet invoeren daarna.

Verder sluit ik me ook volledig aan bij SeatRider :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36

SeatRider

Hips don't lie

Klippy in "Blauwe Tand heerscht" had 4 jaar geleden een vooruitziende blik :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hm, leuk onderwerp. Voor de TS raad ik aan even te kijken op de website http://www.mmevent.nl/ , dat is een congres/event dat pas plaatsgevonden heeft. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van service2media die dit soort producten/diensten aanbied en je misschien verder kunnen helpen.

Ik heb zelf daar ook reclame mogen/kunnen ontvangen via bluetooth en het gaat/is ook gebruikt bij Sensation voor zover ik weet. Erg leuk om zo'n dag mee te maken, heel veel mogelijkheden van mobiele marketing zijn nog niet volwassen maar er zijn er echt genoeg :)

Even voor de duidelijkheid, ik heb noch met mmevent, nog met service2media ook maar _iets_ te maken.. Ben alleen bij dat event geweest :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
momania schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:22:
Dat valt volgens mij ook dik onder de categorie spam.

Verder kan je niet zomaar wat sturen. Meeste bluetooth staat wel zo ingesteld dat de ontvanger een code moet geven en de verzender die ook moet invoeren daarna.

Verder sluit ik me ook volledig aan bij SeatRider :Y)
Er komt geen code aan te pas. De verzender verstuurt een algemeen bericht, het enigste wat jij hoeft te doen is of je het wilt ontvangen of niet.

Hier ligt dus ook het probleem, je kan niet iemand dwingen om je boodschap te ontvangen. Je kan het dus alleen aanbieden, omdat het anders idd spam is :)

Verwijderd

Reclame via bluejacking ?
(meer info o.a. *knip* )
Creatief bedacht concept, maar dit is dus één van de redenen dat de Bluetooth op mijn telefoon standaard op "verborgen" staat... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Eggy op 02-07-2006 15:40 ]

• Shingen
het is eigenlijk ook de bedoeling dat de ontvanger zelf aan kan geven of hij het bericht wel of niet wil ontvangen. heb al mooie programma's gezien waarmee naar telefoons binnen bereik, reclame, filmpjes etc kan worden gestuurd.

Het zou ook alleen al leuk zijn dat als mensen je winkel binnen komen ze een welkoms bericht ontvangen.

ik ga even kijken bij de genoemde bedrijven van Joyrider.

thnx

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 20:04
Modbreak:Tweakers.net is een voorstander van de beperking van spam. Het meewerken aan uitvoeren van dit soort zaken lijkt mij daarom ook ongepast.

De discussie over de technieken en de wenselijkheid past wel binnen de filosofie van Tweakers.net. Daarom blijft dit topic open maar verwijzingen naar software of hardware om dit daadwerkelijk in de praktijk te gaan brengen wil ik hier dan ook niet zien

Dank voor uw medewerking :)

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 02-07-2006 15:51 ]

• DaannO
^^

Opmerkelijk. Het zijn verder legale bedrijfen en ik weet dan ook niet of je dit als spam kan zien? Als de ts aangeeft dat hij wilt dat gebruiks toestemming geven om zo een bericht te ontvangen is het geen spam. Bedrijfen die zich hier mee bezighouden dan ook niet, het is gewoon directmailing, een nieuwe vorm van reclame maken?!

Verwijderd

Shingen schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:20:
het is eigenlijk ook de bedoeling dat de ontvanger zelf aan kan geven of hij het bericht wel of niet wil ontvangen.
ik vrees toch, dat je daarmee een eigenzinnige en onuiste interpretatie van de TelecommunicatieWet geeft.
Artikel 11.7
1. Het gebruik van automatische oproepsystemen zonder menselijke tussenkomst, faxen en elektronische berichten voor het overbrengen van ongevraagde communicatie voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden aan abonnees is uitsluitend toegestaan, mits de verzender kan
aantonen dat de desbetreffende abonnee daarvoor voorafgaand toestemming heeft verleend, onverminderd hetgeen is bepaald in het tweede lid.

... want je voldoet niet aan het criterium van "voorafgaand(e) toestemming". (8>

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoe meer zulke praktijken zich voordoen, des te eerder houd het weer op.

Zoals eerder al is aangegeven, BlueTooth op onzichtbaar zetten voor anderen, of gewoon helemaal uit als je het toch niet gebruikt. Als je 100 meter winkelstraat hebt, en je krijgt 10 keer een BT incomming, heb je de handleiding snel gevonden van je mobieltje.

Toen ik net een nieuwe mobieltje had met BT erop, wilde een maatje iets overzenden naar me (in een poolcentrum), kwam ik er pas achter hoeveel mensen daadwerkelijk hun BT aan hebben staan, en traceerbaar.

Deze vorm van reclame of spam, zal des te populairder het wordt, ook weer sneller uit de mode raken.

Ey!! Macarena \o/

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:39:
[...]

ik vrees toch, dat je daarmee een eigenzinnige en onuiste interpretatie van de TelecommunicatieWet geeft.
Artikel 11.7
1. Het gebruik van automatische oproepsystemen zonder menselijke tussenkomst, faxen en elektronische berichten voor het overbrengen van ongevraagde communicatie voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden aan abonnees is uitsluitend toegestaan, mits de verzender kan
aantonen dat de desbetreffende abonnee daarvoor voorafgaand toestemming heeft verleend, onverminderd hetgeen is bepaald in het tweede lid.

... want je voldoet niet aan het criterium van "voorafgaand(e) toestemming". (8>
In dit stuk gaat het er over dat het ontvangen er van niet toegestaan is zonder toestemming. Dat klopt ook. Daarom moet de ontvanger is toestemming geven voor het ontvangen en daarna ontvangt hij het bericht daadwerkelijk. Hij krijgt dus eerst een verzoek tot ontvanging :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

DaannO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:41:
[...]

In dit stuk gaat het er over dat het ontvangen er van niet toegestaan is zonder toestemming. Dat klopt ook. Daarom moet de ontvanger is toestemming geven voor het ontvangen en daarna ontvangt hij het bericht daadwerkelijk. Hij krijgt dus eerst een verzoek tot ontvanging :)
Persoonlijk lijkt het mij ook heel vervelend om lastig gevallen te worden of ik reclame wil ontvangen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• DaannO
Rob schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:47:
[...]

Persoonlijk lijkt het mij ook heel vervelend om lastig gevallen te worden of ik reclame wil ontvangen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je er heel veel van merkt. Wat mij opviel was dat bij een nokia feest, nokia dit ook deed. Maar pas toen ik thuis kwam zag ik de melding of ik het wou ontvangen, natuurlijk is dat te laat omdat ik buiten bereik ben.

Het lijk mij idd niet leuk om in een straat 10 van die verzoeken te krijgen :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 20:04
DaannO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:36:
^^

Opmerkelijk. Het zijn verder legale bedrijfen en ik weet dan ook niet of je dit als spam kan zien? Als de ts aangeeft dat hij wilt dat gebruiks toestemming geven om zo een bericht te ontvangen is het geen spam. Bedrijfen die zich hier mee bezighouden dan ook niet, het is gewoon directmailing, een nieuwe vorm van reclame maken?!
We hebben gelukkig de vrijheid om naast landelijke wet- en regelgeving zelf te bepalen of we een onderwerp gepast of ongepast vinden. Deze zaak is daar een mooi voorbeeld van. In het schemergebied tussen "mag wel en mag niet" dus daar nemen we dan zelfstandig een beslissing.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Rob schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:47:
[...]

Dan zet je je BT toch of op ontraceerdbaar, danwel helemaal uit? Als ik geen folders of lokale kranten wil plak ik ook een NEE-NEE sticker op me brievenbus.

Ik gebruik zelf heel dat BT niet, maar waar ik me persoonlijk aan irriteer zijn die deur-aan-deur verkopers, of figuren die zich hier met trots melden: Het grote Call Center Agent Topic :P 1 van de vele delen >:)

Vooral die laatste, dan hebben ze m'n naam, en m'n nummer, maar lezen kunnen ze blijkbaar niet. Mijn achternaam begint met een tussenvoegsel, en 9 van de 10 keer lezen ze daar blijkbaar overheen.

Zal van de week voor de gein eens met BT aan door de stad heen wandelen, kijken ofz ze die ongein hier ook hebben :P

Ey!! Macarena \o/

• Shingen
Het lijkt mij in sommige gevallen wel leuk, je loopt een winkel binnen en krijgt gelijk de acties van de dag binnen. of je staat in de videotheek en krijgt daar trailers binnen van de laatste films.

Het is begrijpelijk dat sommige mensen dit als irritant ervaren, maar deze manier van marketing lijkt veel meer op te komen.

heb verschillende sites bekeken veel van de aangeboden software heeft de volgende mogelijkheden:

Via bluetooth kan een verscheidenheid aan elementen op telefoons worden aangeboden. De meeste gebruikte zijn:
- Plaatjes: kortingcoupons, advertenties, programma-
overzichten, uitnodigingen, screensavers, wallpapers;
- Video: commercials, aankondigingen, filmtrailers;
- Muziek: MP3, ringtones;
- Business cards

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Even buiten de vraag of het mag volgens juridische en morele regels: Driekwart van je klanten vindt het strontvervelend.. soit, die hebben dan maar pech.
Maar: Stel dat ik een winkel heb; het laatste wat ik wil als een klant binnenkomt is dat zijn telefoon afgaat. Je hebt geen reclame meer nodig, de klant is er al. Oftewel: wat is het nut hiervan in vredesnaam?
[edit]@ Shingen: Is het niet veel verstandiger dit op een on-requestbasis te doen ipv door die ringtones random rond te sturen?

[ Voor 16% gewijzigd door onkl op 02-07-2006 16:19 ]

• Shingen
Het is bij ons in de winkel (telecom) vaak erg druk en mensen moeten soms een tijd wachten voor ze geholpen kunnen worden. op deze manier kan je ze "verwelkomen" en op de hoogte brengen van de akties voordat je ze helpt.

• DaannO
Dan zet je je BT toch of op ontraceerdbaar, danwel helemaal uit? Als ik geen folders of lokale kranten wil plak ik ook een NEE-NEE sticker op me brievenbus.
Het probleem is echter, dat de meerderheid van de bevoling een 40+ er is. Dit houd in dat ze een telefoon hebben waar ze amper iets van begrijpen. Zo ook met BT.

Mensen staan er denk ik erg aargwaanend tegenover omdat ze het niet kennen en het ze misschien irriteert. Dit is dan ook de rede waarom het niet veelvuldig gebruikt wordt omdat mensen dan je winkel niet meer in willen. De techniek bestaat inmiddels al een paar jaar er voor :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Shingen schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:22:
Het is bij ons in de winkel (telecom) vaak erg druk en mensen moeten soms een tijd wachten voor ze geholpen kunnen worden. op deze manier kan je ze "verwelkomen" en op de hoogte brengen van de akties voordat je ze helpt.
De acties zet je goed zichtbaar neer in de winkel.
Je klant is dus al in de winkel, kijkt rond en ziet de acties daar staan.

Ik zou het nut hiervan wel zien als je bijvoorbeeld op een festival staat en je een berichtje krijgt: "band X over 5 minuten op podium Y!"

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DaannO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:25:
[...]

Het probleem is echter, dat de meerderheid van de bevoling een 40+ er is. Dit houd in dat ze een telefoon hebben waar ze amper iets van begrijpen. Zo ook met BT.
[..]
Precies, en dat zijn ook tevens de mensen die niet zo'n ding hebben. De jeugd en jong volwassenen is een mobieltje een status symbool. Elk jaar een nieuwe telefoon met nieuw 1 jarig abo'tje.

Het verschil tussen een nieuw toestel met abo is voor de 40+'ers totaal niet interresant, ze gebruiken dat ding gewoonweg nooit, of in noodgevallen. Mijn ouders hebben een Tele 2 ding (dacht ik) voor 2 euro per maand, en dan gratis bellen naar vaste nummers. Ze hebben enkel de huis telefoon nog om op gebeld te worden, of voor servicenummers.

Figuren die BT aan hebben staan, zijn meestal de gene die meelopen met de huidige ontwikkelingen, en nemen een toestel juist voor de functies die er op zitten. Kleine moeite om dan je BT uit te zetten. En voor winkels kan je daar dan prima op inspelen natuurlijk, je bereikt voor zeker 80% die BT open heeft staan de doelgroep die je wilt bereiken.

Ey!! Macarena \o/

• DaannO
Figuren die BT aan hebben staan, zijn meestal de gene die meelopen met de huidige ontwikkelingen, en nemen een toestel juist voor de functies die er op zitten. Kleine moeite om dan je BT uit te zetten. En voor winkels kan je daar dan prima op inspelen natuurlijk, je bereikt voor zeker 80% die BT open heeft staan de doelgroep die je wilt bereiken.
Dit is idd zo. Het gaat ook allemaal komen, alleen gaan ze kijken hoe ze hier precies op willen inspelen. Het moet ook algemeen beken worden, anders accepteerd niemand het. Dit is dan ook de eerste stap die, volgens mij, genomen moet worden.

Verwijderd

Shingen schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:11:
Het lijkt mij in sommige gevallen wel leuk, je loopt een winkel binnen en krijgt gelijk de acties van de dag binnen. of je staat in de videotheek en krijgt daar trailers binnen van de laatste films.

Het is begrijpelijk dat sommige mensen dit als irritant ervaren, maar deze manier van marketing lijkt veel meer op te komen.
waarop baseer je dat als ik vragen mag ?
afaik is er in NL amper groei in deze vorm van marketing - juist- omdat het extreem moeilijk is aan te tonen dan de toezending exclusief heeft plaatsgevonden aan gebruikers die vooraf ondubbelzinnig toestemming hebben gegeven ( & meerderjarig zijn)

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:45:
[...]

Het verschil tussen een nieuw toestel met abo is voor de 40+'ers totaal niet interresant, ze gebruiken dat ding gewoonweg nooit, of in noodgevallen. Mijn ouders hebben een Tele 2 ding (dacht ik) voor 2 euro per maand, en dan gratis bellen naar vaste nummers. Ze hebben enkel de huis telefoon nog om op gebeld te worden, of voor servicenummers.

Figuren die BT aan hebben staan, zijn meestal de gene die meelopen met de huidige ontwikkelingen, en nemen een toestel juist voor de functies die er op zitten.
Hallo grapjas, 40+ers snappen niets van hun mobiele telefoon ? :( |:(

Mijn vader van 82 gebruikt zijn mobieltje inderdaad alleen om te bellen of om in noodgevallen bereikbaar te zijn, zelf ben ik precies half zo oud -dus ook 40+ }) - en denk dat ik mede door/voor mijn werk toch echt wel alle mogelijkheden van mijn 6680 gebruik, hoor ! (Ben momenteel aan het nadenken over de volgende. De N80 is wel een sterke kandidaat... :P )

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bedankt voor je compliment >:)
40+ers snappen niets van hun mobiele telefoon ? :( |:(
Waren niet mijn woorden, maar staat je goed die rooie kop :P
Mijn vader van 82 gebruikt zijn mobieltje inderdaad alleen om te bellen of om in noodgevallen bereikbaar te zijn, zelf ben ik precies half zo oud -dus ook 40+ }) - en denk dat ik mede door/voor mijn werk toch echt wel alle mogelijkheden van mijn 6680 gebruik, hoor ! (Ben momenteel aan het nadenken over de volgende. De N80 is wel een sterke kandidaat... :P )
Speciaal voor jou, als 40+, zal ik dan even misschien wat beter uitleggen wat ik bedoelde, want blijkbaar snap je m'n post niet. Zal wel iets met leeftijd te maken hebben ofzo. Maargoed, komt'ie:

De meeste personen met een mobiel met de laatste technische snufjes erop, zijn toch echt gericht op jongeren, het is een statis-symbool. Mensen die een mobiel hebben om enkel te bellen in nood-gevallen/pech onderweg, zullen echt niet met zo'n hypermodern ding gaan slepen. Die halen zo'n Kruidvat/Zeemann ding. Kost je namelijk niets, en voldoet voor die doelgroep dus prima.

Mensen van jou leeftijd, en dan met name de mensen die in de ICT sector zitten, zullen ook wel met zo'n ding lopen. Gaf je zelf al aan. Gadget freaks vind je in alle leeftijdsgroepen, dat blijft. Maar waar ik het over had, was dat het gros van de menigte die met een hyper modern toestel loopt, niet de 40+'ers zijn.

Ga maar eens na, hoeveel ouders (lees: vaders en moeders) nog aan de kids vragen of ze de nieuwe TV willen instellen, of de zenders op de radio. Terwijl alles tip-top in de handleiding staat uitgelegd.

De ouder mensen worden, des te luier ze worden om een boekie te lezen. Blijkt eigenlijk wel, want als je had gezien dat ik ergens op had gequote, had je waarschijnlijk anders gereageerd, leesbrilletje nodig? >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 02:43:
[...]
als je had gezien dat ik ergens op had gequote, had je waarschijnlijk anders gereageerd, leesbrilletje nodig? >:)
We gaan nu wel erg off topic, maar goed:

Natuurlijk had ik gezien dat je inhaakte op een andere post, maar je beaamde het zo mooi :+

Dus nee, ik heb nog geen bril nodig; en ja, ik heb ook (meer dan 10 jaar jongere) vrienden die amper snappen hoe je een sms'je verstuurd. Ook als je hier -én op andere fora- rondkijkt zie je dingen waarvan je denkt: "dat staat toch echt wel in de gebruiksaanwijzing". Dus dat kom je in alle leeftijdsgroepen tegen :P
Ach, en ook tussen de antwoorden daarop staat soms nog eens iets waar iedereen wat van kan leren... ;)
Pagina: 1