"CM 4-in-3 Device" in Thermaltake Swing

Pagina: 1
Acties:

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
Mede Gotters,

Iemand enig idee of de CM 4-in-3 Device Module gaat passen in een Thermaltake Swing?

Ik ben van plan nog 2x een WD Caviar 160GB te kopen, en een RAID0 array op te zetten met 4 identieke schijven.
De huidige situatie is
Afbeeldingslocatie: http://www.m-wagga.nl/computer/5.JPG
offtopic:
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden :)

Nou vraag ik me dus af, is het mogelijk om de Device Module vast te schroeven aan de 120x120mm intake fan rechtsonder op de foto. Natuurlijk na het losschroeven van de fan van coolermaster. Dit is de "primaire" plaats waar ik m`n harde schijven plaatsen wil.
Mocht dit niet passen, is er maar een plaats over, en dat is in de 3 5,25 inch bays onder de DVD brander. (De secundaire plaats).
Maar aangezien mijn kast een Thermaltake is, en de Device Module een CoolerMaster product, gaan deze 2 producten samenwerken?

Het mooiste zou zijn, iemand die al ervaring heeft met een Thermaltake kast & deze Device Module :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
als het goed is hij volgens de 5,25"afmetingen gebouwt dus het zou moeten passen in iedere kast

Verwijderd

de CM module past zeker in 3x5.25 bays, ik heb een yeong yang kast en heb daar 2 cm modules inzitten, en dat past prima.
Of het onderin jouw kast past hangt af van de ruimte om de 120mm fan heen, als je maten geeft kan ik het wel voor je opmeten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Enige waar je misschien mee zit is dat een 4-in-3 module een "blok" is.

Mijn kast had mooie kleine randjes waar de CD/DVD/whatever op bleef "liggen" zodat ie niet naar beneden zakte. Die moest ik er dus wel afdremelen voordat de 4-in-3 pastte. (randjes zaten in de weg)

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 22:03
Is dit niets voor je: iCage
Die is van ThermalTake zelf.
Als je de CM nog niet in je bezit hebt natuurlijk.

• magiel
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:09:
de CM module past zeker in 3x5.25 bays, ik heb een yeong yang kast en heb daar 2 cm modules inzitten, en dat past prima.
Of het onderin jouw kast past hangt af van de ruimte om de 120mm fan heen, als je maten geeft kan ik het wel voor je opmeten.
Njah zag net dat het niet gaat passen. De 120mm fan word op zijn plek geklemt door 4 klemmen waar je hem in duwt bij het bevestigen. Deze klemmen zitten in de weg om er iets op te schroeven.
Deze "retention kit" (bij gebrek aan betere naam, noem ik het maar even zo :) ), kan je wel weghalen zodat je de fan gewoon vast kan schroeven, maar dan haal je ook de stoffilter, waar ik nou juist zo tevreden over ben, weg.
DJSmiley schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:12:
Enige waar je misschien mee zit is dat een 4-in-3 module een "blok" is.

Mijn kast had mooie kleine randjes waar de CD/DVD/whatever op bleef "liggen" zodat ie niet naar beneden zakte. Die moest ik er dus wel afdremelen voordat de 4-in-3 pastte. (randjes zaten in de weg)
Die randjes heb ik niet. In deze thermaltake kast, klik je 2 "railzen" aan het 5.25inch apparaat, en schuif & klik je hem er zo in.
JeRyZ schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:18:
Is dit niets voor je: iCage
Die is van ThermalTake zelf.
Als je de CM nog niet in je bezit hebt natuurlijk.
De ICage kan maar 3 harde schijven herbergen. Ik moet iets hebben waar er 4 in gaan ;)

Ik denk dat ik hem maar gewoon bestel, als het niet past, pech, 13 euro weg. :P

[ Voor 14% gewijzigd door magiel op 02-07-2006 14:30 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je een beetje handig bent kun je hem altijd passend krijgen :Y)

• magiel
njah ben handig genoeg vind ik, maar ben liever lui dan moe, dus de benodigde producten om te modden worden wel aangeschaft, zoals vorig jaar, maar vervolgens word er niets mee gedaan :(
Ik mod dus niet, het moet gewoon klik&klak passen & werken

[ Voor 14% gewijzigd door magiel op 02-07-2006 18:54 ]

Verwijderd

de CM module past in elk gat waar je 3 dvd drives onder elkaar in kan proppen.
Ik snap die "randjes" waar men et hier over heeft niet zo goed.
De 3 5.25 bays moeten natuurlijk wel open naar elkaar zijn.
Ik heb de CM modules in een niet CM kast zitten en ze passen ook in m'n oude casetek kasten dus ik zie het probleem niet.

De CM module heeft maar 1 nadeel, hij is zwaar, zeker als je er 4 schijven in propt.
Ik heb er scsi 15K schijven in zitten en dan is ie echt zwaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 19:34 ]

• magiel
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:30:
de CM module past in elk gat waar je 3 dvd drives onder elkaar in kan proppen.
Ik snap die "randjes" waar men et hier over heeft niet zo goed.
De 3 5.25 bays moeten natuurlijk wel open naar elkaar zijn.
Ik heb de CM modules in een niet CM kast zitten en ze passen ook in m'n oude casetek kasten dus ik zie het probleem niet.

De CM module heeft maar 1 nadeel, hij is zwaar, zeker als je er 4 schijven in propt.
Ik heb er scsi 15K schijven in zitten en dan is ie echt zwaar.
Met "randjes" word bedoelt het metaal/aluminium wat de cd/dvd speler op zijn plek houdt zolang je hem nog niet vast geschroeft hebt. De meeste kasten hebben dit gelukkig niet, maar vooral oude kasten wel

Gewicht maakt niet uit, ik ga toch nooit naar Lanparty`s, en ben sterk genoeg :+

Pagina: 1