Toon posts:

1lange piep en 3 korte

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb pas een nieuwe moederbord gekocht ( asus a8r32-mvp deluxe met ati chipset)
en ook een nieuwe videokaart( geforce nvidia 6600 lt pci express)

nu heb ik het moederbord omgeruild voor mijn andere en als ik nu wil opstarten krijg ik ten eerste geen beeld en krijg ik naar +- 10 seconden 1 lange piep en 3 korte piepjes te horen.
ik heb alles al steviger aangedrukt en alles 1 voor 1 ontkoppelt.
maar het mag allemaal niet baten.
en heb een amd athlon 3500+ processor.

wie kan me helpen :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:13

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat geeft de handleiding van je moederbord aan?
(En wat heb je gedaan om dat te verhelpen?)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
de handleiding van je moederbord legt het wrs haarfijn uit wat het betekend.
andrs de faq op de site van de producent enzo...

maw: wat heb je zelf al gedaan / opgezocht om info in te winnen ?

dju te laat

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 02-07-2006 13:51 . Reden: hoe zo ... nie rap geneog ? ]

Verwijderd

Zoek voor de gein is op "Bios beeps" oid.

Kom je op dit soort pagina's terecht; http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Verwijderd

als ik het mij goed herinner is dat een probleem met de video kaart, tenminste als het hier over een award bios gaat.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

De oorzaak is een beetje afhankelijk van het merk bios
bijvoorbeeld:
ami: 1 Lang 3 kort: Memory test failure
award: 1 lang 3 kort: No video card or bad video RAM

Aan jouw de vraag welke bios er op je mobo zit... (tip.. zoek de bioschip en de daaropgeplakte sticker).
Pak deze site.. en zoeken maar http://bioscentral.com/

Verwijderd

Topicstarter
mijn moederbord boekje geeft het natuurlijk weer niet aan. :(
en heb al veel op google gezocht en daar krijg ik vooral te horen dat het aan het geheugen kan liggen
en of videokaart. zou de combinatie tussen de chipset en de videokaart een probleem kunnen zijn?
en heb al 2 types geheugen geprobeert maar ook dan piept het moederbord.
en zelfs zonder videokaart blijft het piepen :O

ik snap er echt niks meer van

Verwijderd

Topicstarter
dit staat er op mijn bios

r3203 0311
b45b
ati01

ik heb het al geprobeerd om te zoeken op die site maar kweet niet precies hoe dat moet
8)7 zou jij dat alstublieft ook even voor mij willen proberen?? :*)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

en

PMG Beleid

- het schoppen van een topic binnen 24u (laat staan binnen 6 minuten) is niet de bedoeling, gebruik liever de edit-knop
- er zijn een aantal dingen die je hoort te doen voor zelfs overweegt een topic te openen op GoT, zoals voor jezelf je specs op een rijtje zetten, na te gaan of er op GoT of elders al iets over jouw probleem geschreven is en de meldingen die je krijgt opzoeken (die BIOS POST beeps...)
- je zegt meermaals dat je gezocht hebt, maar je geeft niet aan waar je op gezocht hebt, wat je toen vond en wat er gebeurde toen je dat probeerde
- op GoT hebben we meerdere FAQs, zo ook in dit subforum. Nergens is uit je posts te halen dat je die ook gelezen hebt.
- als anderen je tips geven, doe zelf de moeite te proberen te begrijpen wat ze bedoelen en hoe om te gaan met sites of andere zaken die aangeraden staan, ipv te roepen dat iets niet in een boekje staat en te vragen of anderen je handje vasthouden.

GoT is geen helpdesk maar een community. Als je vragen hebt waar je met eigen inzet niet uitkomt mag je die hier rustig stellen, maar dan moet je het doen op een manier dat duidelijk die inzet blijkt (dus niet "heb al veel op google gezocht", maar "gezocht op Google en GoT search op X, Y en Z, vond toen A, B en C, die zeiden dat ik 1, 2 en 3 moest proberen, maar dat lukte helaas niet, toen ik dat probeerde gebeurde zus en zo, en op die meldingen zoeken gaf weer deze tips enz...")

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.