Tjah, zie de topic titel. Ik had dus gister ff lan bij een vriend en daar kon ik op het begin op het internet komen maar toen kon een andere vriend dat niet (we ware met zn 3-en) Wij internet kabels tussen de PC's beetje anders doen. Toen kon die 3e vriend wel op internet, maar ik niet. Nu ben ik thuis, druk de internetkabel er in zegt ie dus: LAN-verbining, 100 mbps Beperkte of geen verbindingsmogelijkheid. Ja, ik heb SP2. Ik heb em nu in de netwerkkaart van me mobo. Zodra ik mijn andere, gewone, PCI netwerkkaartjer er in druk, krijg ik gelijk een verbinding die wel staat als: verbonden. Maarja, dan gebeurt er nog niks. Is dit niet het bekende SP2 probleem? Btw, toen ik ping local ding deed kreeg ik wel de PC van me broertje door gepinged (waar ik nu op typ). Allemaal best wel vaag dus
.
Verwijderd
plaats eens de uitkomst van "ipconfig /all" van beide computers. misschien geeft dat enige opheldering.
Hmm nu heeft men broertje ook geen internet meer, ik deed ipconfig /all en toen ging ik later me broertjes PC opnieuw opstarten, en toen deed i-net het niet meer, maar goed, hier zijn die screenies van ipconfig /all. Eerste screenshot is van mijn PC nu, met windows SP2. Het 2de screenie is van de PC van me broertje ( mijn oude, vandaar dat ie ook nog mijn naam heeft )

Is het misschien niet SP2 dat me niet op internet laat of....?
BTW: Mijn broertje heeft zn gewone 2de PCI-netwerkkaart er in, via zo'n kaart had ik voor de lan ook internet, maar ik heb die kaart der ff uit gehaald vandaag om te kijken hoe het ging met mijn mobo-netwerkkaart.

Is het misschien niet SP2 dat me niet op internet laat of....?
BTW: Mijn broertje heeft zn gewone 2de PCI-netwerkkaart er in, via zo'n kaart had ik voor de lan ook internet, maar ik heb die kaart der ff uit gehaald vandaag om te kijken hoe het ging met mijn mobo-netwerkkaart.
[ Voor 13% gewijzigd door Jard op 02-07-2006 14:35 ]