[Sony F505v] Error "Info Litium Batteries Only"

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb een nieuwe batterij voor mijn F505v gekocht. Nou is het geen originele
Info Litium Batterij. De camera doet het goed maar soms (vaak de eerste keer)
als ik hem aanzet krijg de een error en zegt ie dat hij alleen Info Litium batterijen
moet. Vervolgens gaat hij uit. Daarna kan ik hem zonder prolemen aandoen.

Weet iemand of ik deze batterij veilig kan gebruiken of moet ik echt originelen hebben ?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Als je op safe wilt spelen moet je gewoon originelen gebruiken. Je kan er gif op innemen dat áls er iets misgaat, je garantie natuurlijk vervalt op het moment dat je geen originele batterijen hebt gebruikt.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• michielvz
Maar waarin schuilt het gevaar bij niet originele batterijen. Is het niet gewoon de naam ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

michielvz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:04:
Maar waarin schuilt het gevaar bij niet originele batterijen. Is het niet gewoon de naam ?
Nep batterijen hebben vaak een mindere kwaliteitscontrole. Daarnaast is de beveiliging soms niet goed in orde. en je wil niet weten wat er met een li-ion accu gebeurd als je deze kortsluit zonder beveiliging.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
michielvz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:04:
ze kunnen dan bijvoorbeeld te warm worden tijdens het opladen

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Er zal waarschijnlijk niets mis zijn met die batterijen hoor. Sony heeft die beveiliging waarschijnlijk gewoon ingebouwd om zich bij eventuele problemen in te dekken. Net zoals iedere andere fabrikant doet trouwens, je zal in de handleiding altijd lezen dat je alleen de originele batterijen mag gebruiken.

De naamgeving van de Sony batterij (Info) doet me vermoeden dat de batterij ook precieze informatie kan doorgeven over de status. Misschien dat de nep-versies dit niet of niet goed doen, en dat je daardoor deze melding krijgt? Vergelijk bijvoorbeeld het aantal contacten van de originele en de namaak batterij eens.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:58

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sony gebruikt inderdaad vaak Info-Lithium batterijen in DV-camera's en digitale fotocamera's. Dit houdt in dat de batterij door kan geven hoeveel minuten er nog stroom is.
Dit is dus een wat vriendelijker weergave dan de welbekende batterijstreepjes.
Nadeel van Info-Lithium is, dat het gedeelte dat berekent hoeveel minuten er nog stroom is, ruimte inneemt die anders voor meer batterij gebruikt had kunnen worden.
Hierdoor hebben Info-Lithium batterijen minder capaciteit dan standaard Lithium-Ion batterijen van dezelfde grootte.

Ik denk dat Zoefff gelijk heeft met zijn opmerking dat de 'nep'-batterijen de status-informatie niet goed doorgeven.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• michielvz
Dus ik kan de waarschuwing gewoon aan me voorbij laten gaan...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
Mijn T30 zeurde ook om hetzelfde, deze gaat dan na 2 sec ook weer uit. Helaas dus alleen een orginele als optie :)

De 'nep'-batterijen hebben geen Info Lithium en ik denk ook niet dat ze dit mogen namaken. Volgens mij is Sony gewoon het gezeik keihard zat met alle ellende van die 'nep'-batterijen veroorzaken en is dit een nieuw offensief.

[ Voor 51% gewijzigd door Carel op 02-07-2006 18:04 ]

• michielvz
Carel schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:01:
Mijn T30 zeurde ook om hetzelfde, deze gaat dan na 2 sec ook weer uit. Helaas dus alleen een orginele als optie :)

De 'nep'-batterijen hebben geen Info Lithium en ik denk ook niet dat ze dit mogen namaken. Volgens mij is Sony gewoon het gezeik keihard zat met alle ellende van die 'nep'-batterijen veroorzaken en is dit een nieuw offensief.
Gaat ie bij jou de als je hem na het uitgaan meteen weer aanzet weer vanzelf uit?

Bij mij doet ie het dan gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door michielvz op 02-07-2006 23:51 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
michielvz schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:50:
[...]

Gaat ie bij jou de als je hem na het uitgaan meteen weer aanzet weer vanzelf uit?

Bij mij doet ie het dan gewoon.
Gaat uit en vervolgens weer :), ik kwam er echt niet door helaas.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Garantie kan je volgens mij niet meer hebben op die camera, het enige is inderdaad voel eens bij het laden of hij warm wordt of zelfs heet dan zou ik hem niet vertrouwen maar anders geen probleem anders dan een vervelende error bij het gebruik.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een batterij wordt toch altijd een beetje warm bij het laden, afhankelijk van hoe snel je dat doet worden ze zelfs flink warm. Ik heb op de GP site daar wel 's wat over gelezen.

Ik gebruik in mijn Canon EOS D30 al jaaaaren namaak batterijen, geen enkel probleem. Je moet je alleen goed beseffen dat je je garantie zo kwijt raakt en ik wil ook wel geloven dat originele Canon batterijen beter beveiligd zijn. Ik weiger alleen 3/4 van de prijs te betalen voor het naampje "Canon"...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1