Bureaublad verdwijnt???

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Hallo,

een tijd geleden kon ik gewoon mijn bureaublad instellen en zag ik deze ook gewoon, maar na een crash van windows blijft mijn achtergrond grijs terwijl ik wel gewoon een bureaublad plaatje heb ingesteld.

Wanneer ik windows afsluit verdwijnt dat grijs en zie ik mijn bureaubladplaatje even, maar als ik weer opnieuw opstart is alles weer grijs...

weet iemand hoe dit komt en hoe ik toch gewoon weer een achtergrond plaatje kan nemen, want dat grijs vind ik erg saai :)

cheers :Y)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

SpamLame

niks

Geen id wat je zelf al gedaan heb en uitgezocht etc, maar wat als jeje plaatje opnieuw instelt dan.

Ik zie het bij mij ook wel eens (blauw) voorkomen als ik uit een game kom. plaatje opnieuw instellen en klaar

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35

Smoke

Maverick Reploid

Op welke manier heb je de achtergrond ingesteld? Via Beeldschermeigenschappen of via een ander programma(Rechtsklikken op afbeelding in internetbrowser, opties van een image viewer)?

Beste is om het gewoon nog eens te proberen, anders het bestand omzetten naar een BMP-file en dan in te stellen, dat lijkt soms net iets beter te werken.

• Avalaxy
@spamlame nee, ik heb al heel aantal keer opnieuw een plaatje gekozen maar het blijft gewoon grijs...

pas als ik mijn pc afsluit zie ik heel even die achtergrond voorbij komen.

ik heb ook net even via imageviewer geprobeerd; werkt ook niet
geconverteerde naar BMP; werkt ook niet

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 02-07-2006 11:05 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59

Reptile209

- gers -

Welke windows versie?
Heb je niet toevallig de Active Desktop aanstaan op een grijze of niet werkende pagina? Dat wordt nl volgens mij over het desktopplaatje heen gezet.

Zo scherp als een voetbal!

• HixSix
  • Laatst online: 03-12-2025
Misschien dat je je bureaublad hebt ingesteld als active desktop. Windows plaatst dit dan over je achtergrond heen en bij het afsluiten van windows sluit windows eerst die pagina en dan zie je dus even je achtergrond. Ik weet dat in ieder geval onder windows 98 deze instelling er voor zorgt dat je een groot gekleurd vlak te zien krijgt. Deze instelling is te vinden bij de "eigenschappen voor het beeldscherm" via je configuratiescherm.

[ Voor 7% gewijzigd door HixSix op 02-07-2006 11:11 ]

• Avalaxy
ik gebruik windows XP Pro

ik heb even zitten kijken voor 'Active Desktop' maar echt nix kunnen vinden (heel config scherm door zitten spitten en alle eigenschappen zitten checken).

Maar ik kan bij Eigenschappen > Bureaublad achtergrond wel een kleur kiezen, en die zie ik weer gewoon (ik heb er nu wit van gemaakt in plaats van grijs).

ik zie geen manier om die op transparant te zetten of gewoon uit te zetten, dus waarschijnlijk zal ik het maar met een kleurtje als achtergrond moeten doen...

__________________________________________________________________________________

IK HEB HET GEVONDEN, TOCH NOG BEDANKT VOOR DE HULP!

Oplossing:
Eigenschappen > Thema's
Dan bij Thema 'Mijn huidig thema' kiezen in plaats van 'Windows XP'

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 02-07-2006 11:36 . Reden: oplossing :) ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb hier ook weleens last van gehad.. het euvel was verholpen door een systeemherstel naar een datum van vóórdat het was.

[ Voor 0% gewijzigd door TheZeroorez op 02-07-2006 11:27 . Reden: Te laat.. :P ]

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35

Smoke

Maverick Reploid

Kijk eens onder Beeldscherm bij Bureaublad > Bureaublad aanpassen > Website. Als er een webpagina staat aangevinkt deze uitvinken(en evt verwijderen)

• Avalaxy
nee er stond geen website aangevinkt maar ik heb de oplossing nu toch (zie bovenstaande post) :z :Y)
systeemherstel hoeft dus ook niet meer :+

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:30:
systeemherstel hoeft dus ook niet meer :+
Reden: Te laat.. :P
Kijk eens ;)
Pagina: 1