Toon posts:

2x XP op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het was gister weer 'ns tijd om Win. XP opnieuw te installeren, zoals ik aantal vorige keren ook al met succes heb gedaan op m'n laptop. Ditmaal is er toch iets niet helemaal goed gegaan zoals nu blijkt, want XP blijkt ineens twee keer m'n laptopje te staan:

Bij het opstarten kan ik kiezen tussen 2 XP's: De eerste is de nieuwste XP en werkt prima (geen doc's en settings van de oude overgenomen). De tweede is de oude XP en werkt crappy (alle doc's en settings staan hier nog...).

Ik heb mijns inziens niks anders gedaan dan vorige keren (dwz, cd erin schuiven, op 'installeren' klikken en achterover leunen). Toch staat XP nu twee keer op m'n harde schijf, waardoor er niet veel ruimte meer overblijft. Overigens is m'n tweede harde schijf gewoon vanuit beide XP's bereikbaar.

Iemand bekend hiermee? Is hiervoor een andere oplossing dan de schijf weer ff leegmaken en de boel opnieuw installeren?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

SeatRider

Hips don't lie

Wat je hebt gedaan is geselecteerd dat ie moet installeren op de reeds bestaande partitie C:, dan zet ie 'm er gewoon naast. Als je eerst de partitie had verwijderd, had ie zelf een nieuwe aangemaakt en was ie schoon geweest. Dat kun je denk ik alsnog doen, dit fixen wordt niet echt makkelijk. Je kunt je boot.ini aanpassen en alle bestanden handmatig verwijderen, maar ik denk dat deze twee installaties nu samen een \Program Files map delen, om maar iets te noemen, en dat bemoeilijkt de zaak.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

ja

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

gewoon cd er nog een keer in, verwijder partitie, maak partitie en installeren maar (mmm stond er al zie ik )

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk... Er gaat bij mij nu ook een lampje branden ;) Ik ga 't weer 'ns proberen. Thanx.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 11:38 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dan ben je wel al je gegevens kwijt he, dus die zou ik eerst even ergens anders neezetten.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
lemming_nl schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:41:
Dan ben je wel al je gegevens kwijt he, dus die zou ik eerst even ergens anders neezetten.
Nee, al mijn belangrijke gegevens staan op een tweede harde schijf. Moet geen probleem zijn.
Pagina: 1