Vanuit een Nederlands boek leren programmeren in PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 22:05

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Nu de vakantie bijna begint heb ik wat tijd over. Ik wil nu eindelijk eens PHP goed leren. De manier waarop ik PHP ken is zeg maar, geknipt en geplakt, gejat hier en daar en bewerkt hier en daar.
Dus ik ken les 3, les 7 en les 14 van de cursus :-)

Ik mis dus heel veel kennis die ik mijzelf nu wil bijbrengen. Ik wil dus een goed boek gaan kopen. Leest makkelijker dan van het scherm op een online handleiding.

Maar weet iemand een goed boek over PHP (en mySQL). Ik heb laatst in de boekhandel zitten neuzen en dan kom ik of hele moeilijk boeken tegen, of voor dummie's, waar ik de helft uit kan overslaan gezien mijn ervaring met andere programmeertalen en internet (er wordt dan uigelegd wat www is, en hoe je een bestand upload, grrr).

Ik zoek dus een boek (NL!!) waarin mij PHP goed wordt uitgelegd en rekening wordt gehouden met het feit dat ik alles al weet van HTML, alles al weet van bestanden uploaden, veel weet van programmeren in andere talen... Graag in het Nederlands.

Iemand een aanbeveling?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
helaas weet ik geen goed boek, wel een goede site om het snel te leren.
http://www.tizag.com/phpT/ en http://www.tizag.com/mysqlTutorial/
dit leert je de meeste basis beginselen, en daarnaast is de documentatie van php.net uitstekend

[ Voor 10% gewijzigd door falcon4ever op 02-07-2006 10:30 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ok, les 1. Php is geen programmeer taal. Het is een script taal. :)

En hoewel ik geen boeken voor je weet, vraag je wel om nederlandse boeken. Maar je kan toch het beste in het engels beginnen. Elke informatie die je later zal vinden, zal in het engels zijn.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Jouw vraag is vaker voorgekomen. Verder is het een PRG onderwerp dus move ik je topic met een kleine titelfix :)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
[Airwolf] schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:40:

En hoewel ik geen boeken voor je weet, vraag je wel om nederlandse boeken. Maar je kan toch het beste in het engels beginnen. Elke informatie die je later zal vinden, zal in het engels zijn.
Ja, dat is ook zo. Maar NL leest makkelijker. En het blijft vakantie he? :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:42:
Jouw vraag is vaker voorgekomen. Verder is het een PRG onderwerp dus move ik je topic met een kleine titelfix :)
He? Wat zal ik net ingetypt hebben in de search dan? Ik kreeg nl geen hits (wat mij al zo verbaasde!!!). Excuses, waarschijnlijk typefout van mijn kant...

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Ik weet niet de uitgever, maar zelf heb ik een boek dat heet alleen maar:
PHP5 + MySQL
en het heeft een blauwe kaft met grote witte letters...
Daarin word heel simpel de basis uitgelegd en bijna alles wat je nodig hebt, aan de hand van simpele voorbeelden

"Stilte, een gat in het geluid...."

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

[Airwolf] schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:40:
Onzin; de grenzen tussen programmeer- en scripttalen zijn zodanig vervaagd dat je dit onderscheid niet meer kunt maken. PHP is een dynamische programmeertaal, net als Perl, Ruby en Python; in tegenstelling tot meer statische talen als C, Java en C#.

Rustacean

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 19:57

Zerora

Ik Henk 'm!

IK heb zelf Basiscursus PHP 4.2 van Peter Kassenaar. Het is geen dik boek (wat ik zelf wel prettig vind, omdat ik niet van veel lezen houd), maar er staat wel geneog informatie in om PHP te leren.
Het enige nadeel is dat er weinig besproken wordt over SQL, das wel jammer.

Er is ook nog: Basiscursus PHP 5 van Peter Kassenaar

Afbeeldingslocatie: http://www.kassenaar.com/images/boeken/9039519544.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.kassenaar.com/images/boeken/9039522642.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 02-07-2006 12:16 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Flapietoetoe schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:14:
PHP5 + MySQL
Daarin word heel simpel de basis uitgelegd en bijna alles wat je nodig hebt, aan de hand van simpele voorbeelden
Op veel boeken staat ook een ISBN code.
Met deze code kan TS in een boekhandel de titel enz. erbij laten zoeken en evt. een kopie bestellen...
;)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:14:
PHP5 + MySQL
Deze?

Ik kwam ook nog deze tegen. Ziet er ook wel aardig uit. Ach, ik denk dat voor mij op dit moment veel boeken wel ok zijn. En dan sla ik het hoofdstukje foto's en bestanden uploaden wel over ;)

Dit ook wel ok.

Maar goed, ik basseer het allemaal op de beschrijving. En die is uiteraard van de uitgever en dus altijd OK :)

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
Zerora schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:15:
IK heb zelf Basiscursus PHP 4.2 van Peter Kassenaar. Het is geen dik boek (wat ik zelf wel prettig vind, omdat ik niet van veel lezen houd), maar er staat wel geneog informatie in om PHP te leren.
Het enige nadeel is dat er weinig besproken wordt over SQL, das wel jammer.

Er is ook nog: Basiscursus PHP 5 van Peter Kassenaar

[afbeelding] [afbeelding]
die eerste heb ik inderdaad ook gehad.. binnen een paar dagen kon ik al een leuke site ombouwen :)
goede aanrader om mee te beginnen! (als je al wat sql kan ;X)

daarna ben ik met mn informatica opleiding begonnen en heb ik eigenlijk alleen nog maar java en jsp gedaan :x

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Veel meer dan dat kan dit nog worden. Anderhalve maand geleden was er nog een topic met exact deze zelfde vraag; nota bene de eerste hit. Met de search is hier prima uit te komen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.