1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
http://www.tizag.com/phpT/ en http://www.tizag.com/mysqlTutorial/
dit leert je de meeste basis beginselen, en daarnaast is de documentatie van php.net uitstekend
[ Voor 10% gewijzigd door falcon4ever op 02-07-2006 10:30 ]
En hoewel ik geen boeken voor je weet, vraag je wel om nederlandse boeken. Maar je kan toch het beste in het engels beginnen. Elke informatie die je later zal vinden, zal in het engels zijn.
Ja, dat is ook zo. Maar NL leest makkelijker. En het blijft vakantie he?[Airwolf] schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:40:
Ok, les 1. Php is geen programmeer taal. Het is een script taal.
En hoewel ik geen boeken voor je weet, vraag je wel om nederlandse boeken. Maar je kan toch het beste in het engels beginnen. Elke informatie die je later zal vinden, zal in het engels zijn.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
He? Wat zal ik net ingetypt hebben in de search dan? Ik kreeg nl geen hits (wat mij al zo verbaasde!!!). Excuses, waarschijnlijk typefout van mijn kant...SmartDoDo schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:42:
Jouw vraag is vaker voorgekomen. Verder is het een PRG onderwerp dus move ik je topic met een kleine titelfix
PHP5 + MySQL
en het heeft een blauwe kaft met grote witte letters...
Daarin word heel simpel de basis uitgelegd en bijna alles wat je nodig hebt, aan de hand van simpele voorbeelden
"Stilte, een gat in het geluid...."
Onzin; de grenzen tussen programmeer- en scripttalen zijn zodanig vervaagd dat je dit onderscheid niet meer kunt maken. PHP is een dynamische programmeertaal, net als Perl, Ruby en Python; in tegenstelling tot meer statische talen als C, Java en C#.[Airwolf] schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:40:
Ok, les 1. Php is geen programmeer taal. Het is een script taal.
Rustacean
Het enige nadeel is dat er weinig besproken wordt over SQL, das wel jammer.
Er is ook nog: Basiscursus PHP 5 van Peter Kassenaar
[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 02-07-2006 12:16 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Verwijderd
Op veel boeken staat ook een ISBN code.Flapietoetoe schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:14:
Ik weet niet de uitgever, maar zelf heb ik een boek dat heet alleen maar:
PHP5 + MySQL
Daarin word heel simpel de basis uitgelegd en bijna alles wat je nodig hebt, aan de hand van simpele voorbeelden
Met deze code kan TS in een boekhandel de titel enz. erbij laten zoeken en evt. een kopie bestellen...
Deze?Flapietoetoe schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:14:
Ik weet niet de uitgever, maar zelf heb ik een boek dat heet alleen maar:
PHP5 + MySQL
Ik kwam ook nog deze tegen. Ziet er ook wel aardig uit. Ach, ik denk dat voor mij op dit moment veel boeken wel ok zijn. En dan sla ik het hoofdstukje foto's en bestanden uploaden wel over
Dit ook wel ok.
Maar goed, ik basseer het allemaal op de beschrijving. En die is uiteraard van de uitgever en dus altijd OK
die eerste heb ik inderdaad ook gehad.. binnen een paar dagen kon ik al een leuke site ombouwenZerora schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:15:
IK heb zelf Basiscursus PHP 4.2 van Peter Kassenaar. Het is geen dik boek (wat ik zelf wel prettig vind, omdat ik niet van veel lezen houd), maar er staat wel geneog informatie in om PHP te leren.
Het enige nadeel is dat er weinig besproken wordt over SQL, das wel jammer.
Er is ook nog: Basiscursus PHP 5 van Peter Kassenaar
[afbeelding] [afbeelding]
goede aanrader om mee te beginnen! (als je al wat sql kan ;X)
daarna ben ik met mn informatica opleiding begonnen en heb ik eigenlijk alleen nog maar java en jsp gedaan :x
Veel meer dan dat kan dit nog worden. Anderhalve maand geleden was er nog een topic met exact deze zelfde vraag; nota bene de eerste hit. Met de search is hier prima uit te komen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.
![]()