Accespoint van PC maken

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben sinds kort in bezit van een draadloze modem (Speedtouch 716v5) waarbij een USB stick zat (Speedtouch 121g).
Aangezien ik met die weer wel een buiten onder de boom wil zitten is draadloos wel eens handig.
Ik heb alleen een probleem.

Ik heb namelijk een kerio Winroute Firewall, die als enigste aan de modem zit met een UTP kabel.
Aangezien ik de interne firewall van de modem uit heb staan, en alles door mijn firewall laat verwerken kan ik de wireless functie in de modem niet gebruiken.
Ook kan ik via de wireless modem mijn netwerk niet bereiken, omdat de firewall alles blokkeert van buitenaf.

Ik dacht een hele simpele oplossing te hebben. Namelijk de USB Stick die ik bij de modem heb gekregen in mijn Kerio Winroute firewall te stoppen.
En dan een netwerk via ADHOC op te zetten.
Werkt allemaal goed naar behoren. Ben er zelf tevreden op.
Het enigste probleem wat ik heb is dat er maar een laptop verbonden kan zijn. Een 2de kan dus niet.

Is er misschien een optie/manier om te zorgen dat ik wel gewoon met meerdere laptops verbinding kan maken met mijn firewall (mbv de USB stick).
Is het mogelijk om er gewoon een accespoint van te maken?

De firewall draait Win2k3, en daar wil ik het eigenlijk gewoon bij houden.

Iemand een idee?

EDIT:
Als ik google gebruik kom ik telkens bij ADHOC uit :(

[ Voor 3% gewijzigd door AMDathlonxp op 02-07-2006 10:01 ]

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ik dacht dat dat ad-hoc echt alleen voor tussen 2 machines was. Het lijkt mij lastig, maar misschien is er iets wat ik ook nog niet gevonden heb :P. Kun je trouwens niet beter een beetje investeren in een leuk access pointje?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.google.nl/sear...soft+access+point&spell=1

Wat jij wilt is een zgn soft accesspoint. Eigenlijk kan dat alleen als daar ook echt software voor is van de fabrikant van jou USB dingie.
Er zullen vast links en rechts projectjes op internet te vinden zijn die dit voor elkaar krijgen met algemene drivers enzo.

Verder is dit ook wel redelijk vaak op GoT al voorbij gekomen, gebruik de search eens om te kijken wat er allemaal geprobeed is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Je zou misschien aan de volgende setup kunnen denken

code:
1
2
3
4
5
6
7
    Internet
       | 
    Modem ---------- 
       |           |
    Firewall     Notebook
       | 
      Lan

Waarbij je de firewall en de Wifi op het modem activeert en al het inkomende internet verkeer routeert naar de Kerio Firewall. Je creeert dan een extra netwerk segment tussen je modem en je kerio firewall waar je notebook geplaatst kan worden. Door je notebook via een VPN toegang te geven tot je interne Lan houdt je de beveiliging in stand terwijl je toch je notebook optimaal kan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 15:40 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Hoe bedoel je 'De firewall uit'?e

Doet je modem geen NAT meer? Dus dat je WinRoute Firewall ook de verbinding opbouwt?
Of heb je de ingebouwde (SPI?) firewall uitgeschakeld? Dan maakt het het modem nog zelf verbinding.

In het laatste geval kun je WiFi (indien goed beveiligd met encryptie e.d.) gewoon aanzetten.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.