Ik ben sinds kort in bezit van een draadloze modem (Speedtouch 716v5) waarbij een USB stick zat (Speedtouch 121g).
Aangezien ik met die weer wel een buiten onder de boom wil zitten is draadloos wel eens handig.
Ik heb alleen een probleem.
Ik heb namelijk een kerio Winroute Firewall, die als enigste aan de modem zit met een UTP kabel.
Aangezien ik de interne firewall van de modem uit heb staan, en alles door mijn firewall laat verwerken kan ik de wireless functie in de modem niet gebruiken.
Ook kan ik via de wireless modem mijn netwerk niet bereiken, omdat de firewall alles blokkeert van buitenaf.
Ik dacht een hele simpele oplossing te hebben. Namelijk de USB Stick die ik bij de modem heb gekregen in mijn Kerio Winroute firewall te stoppen.
En dan een netwerk via ADHOC op te zetten.
Werkt allemaal goed naar behoren. Ben er zelf tevreden op.
Het enigste probleem wat ik heb is dat er maar een laptop verbonden kan zijn. Een 2de kan dus niet.
Is er misschien een optie/manier om te zorgen dat ik wel gewoon met meerdere laptops verbinding kan maken met mijn firewall (mbv de USB stick).
Is het mogelijk om er gewoon een accespoint van te maken?
De firewall draait Win2k3, en daar wil ik het eigenlijk gewoon bij houden.
Iemand een idee?
EDIT:
Als ik google gebruik kom ik telkens bij ADHOC uit
Aangezien ik met die weer wel een buiten onder de boom wil zitten is draadloos wel eens handig.
Ik heb alleen een probleem.
Ik heb namelijk een kerio Winroute Firewall, die als enigste aan de modem zit met een UTP kabel.
Aangezien ik de interne firewall van de modem uit heb staan, en alles door mijn firewall laat verwerken kan ik de wireless functie in de modem niet gebruiken.
Ook kan ik via de wireless modem mijn netwerk niet bereiken, omdat de firewall alles blokkeert van buitenaf.
Ik dacht een hele simpele oplossing te hebben. Namelijk de USB Stick die ik bij de modem heb gekregen in mijn Kerio Winroute firewall te stoppen.
En dan een netwerk via ADHOC op te zetten.
Werkt allemaal goed naar behoren. Ben er zelf tevreden op.
Het enigste probleem wat ik heb is dat er maar een laptop verbonden kan zijn. Een 2de kan dus niet.
Is er misschien een optie/manier om te zorgen dat ik wel gewoon met meerdere laptops verbinding kan maken met mijn firewall (mbv de USB stick).
Is het mogelijk om er gewoon een accespoint van te maken?
De firewall draait Win2k3, en daar wil ik het eigenlijk gewoon bij houden.
Iemand een idee?
EDIT:
Als ik google gebruik kom ik telkens bij ADHOC uit
[ Voor 3% gewijzigd door AMDathlonxp op 02-07-2006 10:01 ]