[WL-300G] Probleem met verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk. Aan mijn server heb ik de Asus wl-300g access point hangen; deze werkt als bridge, hij verkrijgt zelf via DHCP een IP van mijn server en wireless clients kunnen via het access point connecten met mijn server (en dus ook een IP lease aan mijn server vragen).

Verder heb ik een notebook met een Asus wl-100g PCMCIA kaartje erin. Op zich kan deze prima connecten. Echter, als ik mijn notebook een tijdje (meestal een paar minuten) uit zet en dan weer aan, dan kan ik in 9 van de 10 gevallen geen verbinding meer krijgen (maar het access point is wel zichtbaar in de lijst met draadloze netwerken). Ik moet dan het access point uit- en aanzetten of via de web interface van het access point (vanaf een andere PC die via UTP met de server verbonden is) alleen de radio power een keer uit- en aanzetten. Daarna kan ik dan weer zonder problemen verbinden. De verbinding tussen de server en het access point (UTP) blijft dus wel altijd werken.

Het rare is dat als ik mijn notebook bijv. 3 uur aan heb staan, de verbinding wel gewoon in stand blijft.

Wat heb ik verder (zonder succes) geprobeerd:
- in de syslog van mijn Linux server gekeken: er staan geen rare meldingen o.i.d.; zou ook vreemd zijn, want mijn notebook kan helemaal geen verbinding met het access point maken, bij de stap "Acquiring network address" komt hij niet eens.
- radio power terug zetten van 84 (max.) naar 19; ergens las ik dat het access point misschien te warm werd
- zowel getest met Windows XP SP2 als Kubuntu 6.06 LTS op mijn notebook

Gegevens:
- access point heeft firmware versie 1.9.3.6, de laatste die verkrijgbaar is op de Asus site.
- wireless verbinding maakt gebruik van WPA-PSK

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Update 1: ik zag nu pas dat firmware 1.9.3.6 beta is, raar dat ik daar de vorige keren gewoon overheen gelezen heb. Ik ben nu versie 1.8.1.9 (de laatste stable) aan het proberen.

Update 2: Het lijkt nu, met firmware versie 1.8.1.9 wel goed te blijven werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Stamgastje op 02-07-2006 11:29 ]