Ik heb een agenda-systeem in beheer, waarbij per agenda-item er een locatie moet worden aangegeven. Die locaties staan apart in de database. Om nu het toevoegen van een nieuw item op een nog niet eerder ingevoerde database zo eenvoudig mogelijk te maken, heb ik een systeem met een pop-up window bedacht.
In Firefox werkt alles prima, in IE krijg ik steeds "object wordt verwacht" foutmeldingen. Ziet iemand waar het fout gaat??
Op de hoofdpagina staat:
In het bestand popup_locaties.php staat in het deel van de code dat een nieuwe locatie daadwerkelijk toevoegt aan de database het volgende:
In de header
En dan in de body
Het idee is dus dat het item LocatieID in de form met de naam agenda wordt uitgebreid zodra een item is toegevoegd, zodat de gebruiker ineens door kan.
Waar gaat het mis en vooral: waarom wel in Firefox (die toch vaak strenger is) en niet in IE?
In Firefox werkt alles prima, in IE krijg ik steeds "object wordt verwacht" foutmeldingen. Ziet iemand waar het fout gaat??
Op de hoofdpagina staat:
HTML:
1
| <A HREF="#" onclick="popUp('popup_locaties.php');">Voeg nieuwe locatie toe</A> |
In het bestand popup_locaties.php staat in het deel van de code dat een nieuwe locatie daadwerkelijk toevoegt aan de database het volgende:
In de header
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <script type="text/javascript" language="javascript"> <!-- function uitbreiden) { var aantal = opener.document.forms['agenda'].LocatieID.options.length; var omschrijving = '".$_POST['Naam']."';\n <?php echo "var id = '".mysql_insert_id()."';\n"; ?> opener.document.forms['agenda'].LocatieID.options[aantal] = new Option(omschrijving,id); opener.document.forms['agenda'].LocatieID.selectedIndex = aantal; setTimeout('self.close();',1); } //--> </script> |
En dan in de body
JavaScript:
1
| <body onLoad='uitbreiden();'> |
Het idee is dus dat het item LocatieID in de form met de naam agenda wordt uitgebreid zodra een item is toegevoegd, zodat de gebruiker ineens door kan.
Waar gaat het mis en vooral: waarom wel in Firefox (die toch vaak strenger is) en niet in IE?