Ik heb weer eens geen geluid, voor de verandering komt er wel geluid uit m'n geluidskaart, en als ik de hoofdtelefoon in de boxen stop doen die het ook, de hoofdtelefoonuitgang op de boxen draait op de stroom van de boxen en het geluidssignaal van de boxen, dus werkt ook niet als boxen geen stroom hebben, was er nu weer aan de hand!??
Kijk, waar ik nou mee zit, het kabeltje naar mijn PC moet het doen, anders komt er geen geluid uit koptelefoonuitgang op de box, als ik een nieuwe computerspeaker openmaak (Graficall, labtec spin70) wat gebeurd er dan met de garantie?
Vaag. Maar zet gewoon eens het volume heel hoog, zonder bron. Als er dan ruis is, doen de eindversterker en speakers het nog.
Jag
Jag
Kan je je speakers niet even doormeten met een ohmmeter?
Zit er een lichtje op? Zoja, gaat dat wèl aan?
Voor zover ik weet, wordt 't interne versterkertje niet gebruikt als je er 'n hooftelefoontje in prikt. 't Zou dus goed kunnen zijn dat 't versterkertje 't heeft begeven. (Of trafo, dat is me nl. óók als eens overkomen...
)
Maareh, speakers stuk? Lijkt me wat onwaarschijnlijk. 't Komt zo goed als nooit voor dat beide speakers 't op 't zelfde moment begeven...
Voor zover ik weet, wordt 't interne versterkertje niet gebruikt als je er 'n hooftelefoontje in prikt. 't Zou dus goed kunnen zijn dat 't versterkertje 't heeft begeven. (Of trafo, dat is me nl. óók als eens overkomen...
Maareh, speakers stuk? Lijkt me wat onwaarschijnlijk. 't Komt zo goed als nooit voor dat beide speakers 't op 't zelfde moment begeven...
...With a touch of magic¿
Een hoofdtelefoon wordt aangestuurd door de einversterker.Voor zover ik weet, wordt 't interne versterkertje niet gebruikt als je er 'n hooftelefoontje in prikt
Tja, dat is ook zo. Dat zal het inderdaad niet zijn.Maareh, speakers stuk? Lijkt me wat onwaarschijnlijk. 't Komt zo goed als nooit voor dat beide speakers 't op 't zelfde moment begeven...
Jag
Klopt, deze koptelefoon doet het ook niet als ik de speaker uitzet, dus gebruikt WEL de speaker (stom trouwens, gewoon doorlussen die zooi, snappen ze daar nog niet) Weet niet waar ik hem zou moeten doormeten, de kabels naar de speaker doen het namenlijk gewoon, anders doet de koptelefoon het niet, de andere spekaer is ook dood dus moet het tussen de eindversterker en de kabel naar de andere speaker fout gaan, maar de eindversterker WERKT wel, anders geeft mijn koptelefoon geen geluid. Nu komt de echte Fun, als ik mijn volume voluit zet op de speakers hoor ik GEEN ruis, normaal wel zo. uh oh!
Nou heb ik zelf nog een vaag idee, als je nou de koptelefoon erin prikt, wat ik supervaak doe en er weer uithaal, zodra hij erin zit gooit de eindversterker zijn uitgang naar de speakers dood en wordt het over de koptelefoon uitgang gezet. Ik heb er weinig verstand van en heb geen flauw idee hoe dat systeem werkt, maar stel eens dat het niet meer werkt en dat het signaal nou naar mijn hoofdtelefoonuitgang gaat? Zou dit kunnen of slaat dit nergens op?
Nou heb ik zelf nog een vaag idee, als je nou de koptelefoon erin prikt, wat ik supervaak doe en er weer uithaal, zodra hij erin zit gooit de eindversterker zijn uitgang naar de speakers dood en wordt het over de koptelefoon uitgang gezet. Ik heb er weinig verstand van en heb geen flauw idee hoe dat systeem werkt, maar stel eens dat het niet meer werkt en dat het signaal nou naar mijn hoofdtelefoonuitgang gaat? Zou dit kunnen of slaat dit nergens op?
probleem om de boxen open te maken vanwege garantie? als je nog garantie hebt dan breng je ze toch terug?
zeeland? oh ja... zeeland volgens nerdnet:
Zeeland - eiland dat voorheen onderdeel uitmaakte van Nederland en daar met een landverbinding aan gekoppeld was, enige tijd geleden echter wegens compleet afwijkende cultuur los gemaakt en opzettelijk afgedreven van het vaste land, hoort nu niet meer bij Nederland
Zeeland - eiland dat voorheen onderdeel uitmaakte van Nederland en daar met een landverbinding aan gekoppeld was, enige tijd geleden echter wegens compleet afwijkende cultuur los gemaakt en opzettelijk afgedreven van het vaste land, hoort nu niet meer bij Nederland
Indeed ,allemaal boeren in Nederland, maar onze cultuur was veel verder dan die van de rest.
Het valt wel mee hoor hier, alleen die toeristen (ik zit op Schouwen in Scharendijke, maar ik moet zeggen dat dat eiland ten zuiden van ons wel errug achterloopt) in het plaatsje waar in nu zit maken je wel compleet gestoord, ze zijn niet weg te slaan gewoon!
Het valt wel mee hoor hier, alleen die toeristen (ik zit op Schouwen in Scharendijke, maar ik moet zeggen dat dat eiland ten zuiden van ons wel errug achterloopt) in het plaatsje waar in nu zit maken je wel compleet gestoord, ze zijn niet weg te slaan gewoon!
over die boxen/garantie... ik heb nog nooit computerboxen gezien die je niet zonder zichtbare/onzichtbare vernielingen aan te brengen open kon maken. dat zal bij die toch ook wel kunnen?
Kweet wel wat het is: In je aansluiting van je koptelefoon(dus in de speaker) zit een schakelaartje die ervoor zorgt dat wanneer je je koptelefoon erin stopt het signaal naar de speakers wordt onderbroken,omdat je zovaak je koptelefoon erin en eruit haalt is dit schakelaartje "versleten".
Als je nog garantie hebt kan je het laten maken,zoniet kan je het heeeeel simpel zelf doen
Tis natuurlijk niet zo raar dat dit gebeurt want al die computer actieve speakertjes zijn van de allergoedkoopste onderdelen gemaakt.
Greetz Jur.
Als je nog garantie hebt kan je het laten maken,zoniet kan je het heeeeel simpel zelf doen
Tis natuurlijk niet zo raar dat dit gebeurt want al die computer actieve speakertjes zijn van de allergoedkoopste onderdelen gemaakt.
Greetz Jur.
Garantie heb je nog wel dus ,maar moet je nagaan wat een baggerkwaliteit dat is,want het probleem zit'm echt in dat chasis deeltje 
greetz Jur
greetz Jur
De beste computerspeakers misschien.....
Klinkt in ieder geval wel aannemelijk, jouw theorie (en Jur kwam later met letterlijk hetzelfde
)
Ik zou ze erover mailen of bellen, vragen wat zij ervan vinden.
Jag
Klinkt in ieder geval wel aannemelijk, jouw theorie (en Jur kwam later met letterlijk hetzelfde
Ik zou ze erover mailen of bellen, vragen wat zij ervan vinden.
Jag
Pagina: 1