Digitaal (DTS/Dolby) Naar analoog (Cinch) converter?

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackDex
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-01 00:33
Hallo :),

Ik heb even een vraagje.
Bestaat er iets simpels/kleins (goedkoops) wat een digitaal signaal (optical/toslink) om kan zetten naar een analoog?

Dit omdat ik pas een dvd-recorder heb gekocht welke alleen een digitale uitgang heeft voor DTS/Dolby. En ik een radio heb welke alleen cinch ingangen heeft.
Er zit wel een optical ingang in, maar deze is schijnbaar alleen voor MD-Spelers.

Ik zoek dus iets wat dit digitale signaal om kan zetten naar een analooge audio signaal.
Welke dus links/recht voor/achter en center als output kan geven.

Ik heb al op conrad gekeken.
Maar ik heb niet echt iets kunnen vinden.

Bestaan deze apparaatjes?
Zo ja.. Waar kan ik zo iets vinden?

Alvast bedankt.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Die dvd-recorder van jouw heeft toch niet alleen maar een digitale uitgang? Het lijkt me dat er ook minimaal een scart aansluiting op moet zitten. En dan kan je met een adapter gewoon stereo krijgen via de bekende analoge cinchkabels.

"Simpele kastjes" die even een digitaal signaal omzetten naar een analoog ken ik niet. Lijkt me ook een beetje moeilijk omdat een digitaal signaal ook dolby digital kan zijn wat dan nog eens gedecodeerd moet worden voordat het naar analoog kan.

[ Voor 38% gewijzigd door jona op 01-07-2006 22:20 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Kun je de digitale uitgang van de recorder niet instellen op pcm, zodat het geschikt wordt voor de versterker?

Laat maar: je wilt 5.1 geluid.

[ Voor 14% gewijzigd door ParkOverall op 01-07-2006 23:19 ]

• BlackDex
Sorry voor de onduidenlijkheid :).

Hij heeft natuurlijk ook gewoon scart en normale audio cinch aansluitingen.

Maar ik wil graag de Dolby Surround/DTS, dus de 5.1 kanaals geluiden via mijn radio beluisteren.

Mijn radio heeft 5 cinch aansluiting.
Links(voor en achter), Rechts(voor en achter) en midden.

Mijn dvd-recorder heeft helaas alleen maar links en rechts voor als audio uitgang.
En een optical digital uitgang voor het digitale (Dolby/DTS) geluid.

Nu zou ik graag een soort van omvormer willen hebben welke dit digitale signaal, om kan zetten naar deze 5.1 cinch aansluiting.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jouw recorder heeft alleen een "DTS digital out" logo neem ik aan.

Het doosje wat je zoekt heet een DTS decoder. Er bestonden vroeger wel losse decoders. Zie bijvoorbeeld http://www.5point1.com/Au..._2_4_6_DTS_Decoder_3.html (deze doet helaas alleen DTS en geen DD).

Maar tegenwoordig zitten ze standaard ingebouwd in HT receivers.

Kortom: sluit dat apparaat op een HT receiver aan met een DTS / DD logo en een digitale ingang, en je bent klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door joopv op 01-07-2006 22:45 ]

• BlackDex
Met HT bedoel je denk ik Home Theater :).

Tja zo simpel is da nie als je zoiets niet hebt :p .

Moet ik dan maar voor gaan sparen neem ik aan.

Had namenlijk gehoopt dat er een simpel kastje bestond wat dit kon omzetten.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Je hebt ook receivers van goedkope Japanse merken, van zo rond de 150 euro, met DTS en alles er op... Komt gewoon prima geluid uit, alleen je moet er mee leven dat het een onbekend Japans merk is...

[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 17-11-2009 10:38 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Je hebt ook de Creative Decoder DDTS-100. Dat is waarschijnlijk ook een van de goedkoopste oplossingen. Een nieuwe receiver of dvd speler met decoder kopen kan uiteraard ook een optie zijn. Waarschijnlijk is dat wel iets duurder, maar dan heb je ook meer extra dingen.

[ Voor 41% gewijzigd door cool_zero op 01-07-2006 23:26 ]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
cool_zero schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:22:
Je hebt ook de Creative Decoder DDTS-100. Dat is waarschijnlijk ook een van de goedkoopste oplossingen. Een nieuwe receiver of dvd speler met decoder kopen kan uiteraard ook een optie zijn. Waarschijnlijk is dat wel iets duurder, maar dan heb je ook meer extra dingen.
Mjah, helaas is die alleen nergens meer te koop, en schijnbaar heeft Creative de levering van het apparaat stopgezet. Anders was 't wel de meest ideale oplossing geweest.

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 09:14
Ik heb laatst gewoon maar een receiver aangeschaft, want de ddts-100 is echt nergens te krijgen. Jammer, want het is een mooi klein apparaat.

Nu doet een JVC het werk,kost wel 170 euro :+

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_450/B116073.jpg

JVC RX-5060 B:
5-kanaals receiver, DTS 96/24 compatibel, Virtual Surround Back en ingang op het front voor Game mode

Technische specificaties:
- Uitgangsvermogen: Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz met 10% THD
- Dolby Digital/Dolby Pro Logic II
- DTS/DTS 96/24
- Front AV ingangen voor aansluiting van een video game console (composiet video en analoge audio)
- Virtual Surround Back om een nog breder geluidsveld op te wekken met 5.1-kanaals luidsprekers
- 3D-PHONIC
- DAP (multi-channel digitale bronnen): THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
- DAP (tweekanaals bronnen): MONO FILM/THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
- Game Mode (Dolby Pro Logic II)
- 3D hoofdtelefoon
- Quick Speaker Setup
- DSP digitale equaliser

Aansluitingen:
- Front-AV ingang
- 6x Audio ingang, 2x Audio uitgang (analoog)
- Digitaal ingang (1x optisch, 1x coaxiaal)
- 3x Video ingang, 2x Video uitgang
- Voorversterker uitgang (Pre-Out) (Subwoofer)
- Luidspreker aansluiting: Front L/R 1, Center, Surround L/R
- Koptelefoon aansluiting

Afmetingen:
- 435 x 146,5 x 369,5 mm (BxHxD)
Pagina: 1