Wij proberen hier een LAN op te zetten tussen 3 personen. Één persoon heeft het internet en de andere computers worden op die pc aangesloten via cross-over ethernet kabels. Helaas krijgen we maar op één andere pc het internet en kunnen we elkaar niet herkennen op LAN. Kan iemand ons helpen? Alvast bedankt.
Gebruik de volgende keer een router, dat werkt een stuk makkelijker om het internet en het netwerk op te zetten
.
Iets meer informatie zou handig zijn, hoe komt het internet binnen (usb modem, ethernet, wifi?)
Waarom zit alles aangesloten via cross-over kabels, is een switch niet veel makkelijker en sneller?
Waarom zit alles aangesloten via cross-over kabels, is een switch niet veel makkelijker en sneller?
Op de "host" pc een zogehete netwerkbrug tussen alle netwerk adapters gemaakt?
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Kerel, koop een router. Die dingen zijn bedoeld om te "routeren", dwz in huissituaties het verkeer tussen internet en tig computers te regelen. Ik begrijp overigens dat je 3 netwerkkkaarten in de eerste computer hebt gestopt?
Nee ik heb USB internet en 2 netwerkkaarten. We hebben nu een HUB geregeld maar zitten met het probleem dat die geen USB slikt. Ik heb nu dus internet en ga vanuit mijn pc met een ethernet kabel naar de HUB toe. Vanuit daar wordt de verbinding dan gedeeld, maar we kunnen nog steeds niet op LAN of op internet met de andere pc's.
yo we hebben nou wel een lan verbinding , bij 2 mensen doet ie het , met internet . maar bij een van de lui wil et niet werken; hij heeft wel "een" verbinding , maar daar word bij vermeld dat er "beperkt of geen verbindingsmogelijkheid" is. Maar zowel internet als de lan zelf werkt bij hem neit want hij kan geen local game servers joinen/ vinden als een v ons host.
iemand nog enig idee
?
iemand nog enig idee
Een vast IP inkloppen?Jard schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:46:
yo we hebben nou wel een lan verbinding , bij 2 mensen doet ie het , met internet . maar bij een van de lui wil et niet werken; hij heeft wel "een" verbinding , maar daar word bij vermeld dat er "beperkt of geen verbindingsmogelijkheid" is. Maar zowel internet als de lan zelf werkt bij hem neit want hij kan geen local game servers joinen/ vinden als een v ons host.
iemand nog enig idee?
+6 inkoppertje
[ Voor 5% gewijzigd door DarthPlastic op 01-07-2006 23:47 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
yo heeft die luiJard schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:46:
iemand nog enig idee?
[ Voor 3% gewijzigd door darkadon op 01-07-2006 23:49 ]
Verwijderd
Misschien een gek idee, maar gebruik is gewoon de netwerk wizard. Wil soms nog wel eens helpen als het je zelf niet lukt
Ja alle firewalls staan uit. Verder krijgt hij een beperkte verbinding. Volgens mij een ip adres conflict.
Voer eens gewoon vaste ip adressen in
192.168.0.1 als server (de bak met het usb modem)
de rest:
192.168.0.2 en verder
192.168.0.1 als server (de bak met het usb modem)
de rest:
192.168.0.2 en verder
Hadden we ook al geprobeerd, totaal geen effect.
Pagina: 1