Plextor 12/10/32A en UDMA?

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15
Ik kom er net achter dat al mijn drives in windows 2000 UDMA lopen behalve mijn Plextor doet max PIO4 mode. Onder windows 98 zie ik dat mijn plextor max in DMA mode kan staan niet in UDMA mode.

Weet iemand of deze Plextor UDMA ondersteund, mijn vorige brander (sony crx140e) odersteunde dit wel gewoon.

Alvast bedankt voor de reacties.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
schijnt normaal te wezen, ook schijnt het als je je udma inschaklet je probs kan krijgen met het fikken van aoudi cd.. of net anders om, annyway. thats wy!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 27 januari 2001 12:47 schreef Waslijn het volgende:
Ik kom er net achter dat al mijn drives in windows 2000 UDMA lopen behalve mijn Plextor doet max PIO4 mode. Onder windows 98 zie ik dat mijn plextor max in DMA mode kan staan niet in UDMA mode.
Heb dit ook onder W2K, maar tot nu toe geen problemen met branden :).

Maar waar kan je zien welke PIO mode het is(1,2,3 of4 ????)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• waslijn
Staat op de website van Plextor, dat die op pio 4 draait. Je kunt het ook in je bios zien.

Het branden gaat bij mij ook zonder fouten, maar ik heb een HD als slave ernaast hangen en die draait liever op UDMA (33/66).

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-05 21:23

Asphyxion

I am, therefor I think

Doe een jumpertje op de pinnetjes links naast de digital audio uitgang, dan komt ie op UDMA te staan....

Verwijderd

dat van die jumper staat niet in de manual, vreemd...
Net de jumper erop gedaan en idd nu op udma33 in bios en w2000

Verwijderd

Hm, vreemd. Ik heb die pennetjes volgens mij niet gejumperd (staat inderdaad niet/nergens gedocumenteerd). W2k geeft toch DMA modus aan. Dus geen UDMA, maar ook geen PIO.
Voor zover ik't me kan herinneren geeft BIOS aan dat 'ie hem ziet als MW-DMA 2 (=max 16.6 Mb/sec).

Verwijderd

charon
Je bios geeft pio 4 aan en w2000 DMA, na jumperen is het in beide udma

• waslijn
Ja das wel vreemd, ik ga het zometeen eens proberen.

Ik heb het net geprobeerd, maar windows 2000 geeft nog steeds pio mode aan :(
w2k -> "Pio Mode"
Bios -> "Pio 4 / DMA 2"

Net mijn firmware van v1.05 naar v1.07 geupdate en nu draait hij onder windows 2000 inderdaad in UDMA mode :)
Pagina: 1