Toon posts:

Martin Lightjockey ISA card

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben in een uitverkoop van een winkel zo'n Martin LJ DJ lightjockey kaart gekocht. Die dus dient om allerlei lichten via DMX aan te sluiten aan de PC en dan zo de lightshow te regelen.

De kaart zat gewoon in een wit doosje, zonder cd/drivers/software/manual, .... De winkel zei dat de driver en het programma gewoon gedownload kon worden van de site van Martin.

Eens thuisgekomen, blijkt deze niet te passen in een PCI slot. Na wat zoeken op internet blijkt er ook een ISA versie te zijn, enja, hij past dus wel in een ISA slot.

De manual heb ik ergens kunnen downloaden en kan ik goed volgen totdat ik de driver moet instaleren. In alle handleidingen verwijzen ze naar de bijgevoegde cd-rom die je nu moet insteken en zo de driver instaleren maar zoals ik al eerder zei hebben we er dus geen driver cd bijgekregen.

Het lastige is, dat er op de site van martin niets te vinden is over zo'n lightjockey kaarten, zelfs bij de downloads kan je niets buiten verschillende manuals van lichten downloaden.

Na veel gezoek op internet dan toch het programma martin lightjockey kunnen downloaden en instaleren, maar bij de hardware setup vind hij dus geen DMX kaarten, ik moet m.a.w. de driver hebben.

Na veel zoeken op deze site uitgekomen:

http://www.lighthouse.nl/...ghthouse.nl/d_drivers.htm

Ik heb dat programma + die driver Martin 4064 DMX card (ISA/PCI) gedownload. Ik krijg altijd fout, HASP driver not found.

Heb gezocht op google en dan HASP geinstaleerd, kreeg ik een andere fout, moest ik HASP updaten, allemaal klaar en done, wil ik nu die driver instaleren krijg ik "HASP not found (19)".

Na zoeken op internet zijn dat dus HASP dongles die je aan poorten moet hangen ofzo, begrijp er niet al teveel meer van.

Heb nu al uren gezocht op internet maar ik vind echt geen driver voor dat stukje hardware.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Een dongle is een kopieerbeveiliging die meestal op je printerpoort moet worden geprikt.
Wordt meestal bij de hard/software geleverd.De bedoeling van een dongle is eenvoudig: zonder dongle werkt de soft/hardware niet.Wordt vooral bij de wat duuurdere software paketten toegepast als kopieerbeveiliging, je kunt de software kopiëren en verspreiden, maar zonder dongle zal deze niet werken.
Vind het wel vreemd dat die winkel daar niets over gezegd heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door blobber op 01-07-2006 20:41 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
Het zal dan alleen maar aan die driver van die site liggen, aangezien er normaal gezien zo'n dongle niet meegeleverd wordt. Ben nu nog steeds aan het google'en achter een driver maar het vlot niet echt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost, blijkbaar stond de driver gewoon bij:

Program Files\Martin professional\lightjockey\drivers

Martin Lightjockey 2.7.1 vindt de kaart nu perfect!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Top!Veel plezier ermee ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:43

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

hoi,

ik gebruik lightjockey al een tijdje maar bij mij heeft hij nooit gevraagd naar een dongle... of iets hasp gerelateerds. daar vraagt die alleen naar als ik showdesigner van martin opstart
nu ben ik weer benieuwd of je alleen lightjockey gebruikt?

[ Voor 1% gewijzigd door AkroBatik op 12-07-2006 20:40 . Reden: account van vriend stont nog open mail me op kaashema@hotmail.com ]

.

Pagina: 1