Toon posts:

Computer blijft in standby mode [probleem] :?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,
Als ik mijn pc start gaat mijn monitor niet aan en krijg ik dus geen beeld.
Ook hoor ik het bekende opstart piepje niet. Ik heb op google al gezocht maar niks werkte.

Pc specs
P4 2.8 ghz
Intel Desktop Board D865GBF / D865PERC
4 x 256 DDR Ram
Geforce 6800 LE

Dingen die ik geprobeerd heb
Videokaart erin en eruit
Ram modules eruit en erin en ook op verschillende plaatsen erin gedaan.
Een ander monitor erop aangesloten wat ook niet werkte.
Me BIOS battery eruit gehaald voor ong 6 min. en toen weer erin gedaan.
En stroom eraf en erop en alles aangedrukt ( alle standaard kleine dingetjes) etc.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Shoji

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:08
Hij komt niet voorbij de BIOS post? Probeer eens een andere voeding of een ander mobo?

videokaart? damn ik ben niet wakker :P

Oh, en kijk hier nog even naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 54% gewijzigd door MoiZie op 01-07-2006 19:04 . Reden: videokaart? :D ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:41

Zenix

BOE!

MoiZie schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:02:
Hij komt niet voorbij de BIOS post? Probeer eens een andere voeding of een ander mobo?

videokaart? damn ik ben niet wakker :P

Oh, en kijk hier nog even naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ja, dat had ik hem al gegeven paar uur terug. En hij wilt gewoon niet aan, dus hij komt niet eens in de bios.

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 01-07-2006 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jup zoals Zenix al zegt ik kan niet in me BIOS en ik heb dat al doorgelezen :'(

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 14:41
Heb ik ook is gehad. Druk gewoon nog een paar keer op je aan knop of op spatie ofzo. Dat werkte bij mij in ieder geval wel :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd .. ik heb het idd ook vaker gehad met andere pc's dan klik ik gewoon op me keyboard of ik wacht voor 5 minuten. Maar dat werkt allemaal niet in dit geval :Z

• MoiZie
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:47:
Heb ik ook al geprobeerd .. ik heb het idd ook vaker gehad met andere pc's dan klik ik gewoon op me keyboard of ik wacht voor 5 minuten. Maar dat werkt allemaal niet in dit geval :Z
Wel, wat heb je dan allemaal geprobeerd, voor ik dingen ga roepen...

PRobeer je mobo en voeding eens apart in een andere pc. Merk je het ook snel genoeg. Draaien je fans? Spinnen je hdd's? Minimale boot geprobeerd?

Verwijderd

1 van je geheugen banken kapot...had het laatst ook en heb me wezeloos gezocht..

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 22:58:
[...]

Wel, wat heb je dan allemaal geprobeerd, voor ik dingen ga roepen...

PRobeer je mobo en voeding eens apart in een andere pc. Merk je het ook snel genoeg. Draaien je fans? Spinnen je hdd's? Minimale boot geprobeerd?
Me fans draaien
Me hdd's spinnen
Ik heb me pc gestart met alleen me monitor aangesloten en dan heb ik het ook geprobeerd met maar 1 ram module

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:02:
1 van je geheugen banken kapot...had het laatst ook en heb me wezeloos gezocht..
Ik heb die er een voor een uitgehaald en er een voor een weer ingedaan en ook op verschillende plaatsen gedaan dus dat is het niet |:(

• MoiZie
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 00:21:
[...]

Ik heb die er een voor een uitgehaald en er een voor een weer ingedaan en ook op verschillende plaatsen gedaan dus dat is het niet |:(
Nou, test je voeding / moederbord even in een andere pc dan :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Effe voor de duidelijkheid (sommigen lijken het niet te snappen), het heeft dus niets te maken met de standby stand van de pc, ondanks dat het in de topictitel staat. Dit zijn de "standaard" verschijnselen die optreden als een pc door een hardware probleem niet op wil starten.

Verder sluit ik me aan bij MoiZie, maar ik wil nog 1 ding toevoegen: probeer je moederbord eens buiten de computerkast, terwijl deze op een niet-geleidende ondergrond ligt (karton?). Zo sluit je mogelijke kortsluiting uit en kun je het bord ook makkelijker testen (al getest zonder geheugen erin?)

🖥️ | 🚗

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
MadMarky schreef op zondag 02 juli 2006 @ 02:35:
(al getest zonder geheugen erin?)
(is het voor een pc uberhaupt wel mogelijk om te booten zonder geheugen??)

~ Mijn prog blog!

• MoiZie
therat10430 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:00:
[...]

Hier niet in ieder geval :P Volgens mij helemaal niet, je hebt sowieso CPU, geheugen en graka nodig :) En moederbord en voeding natuurlijk:+

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:41

Zenix

BOE!

MadMarky schreef op zondag 02 juli 2006 @ 02:35:
Effe voor de duidelijkheid (sommigen lijken het niet te snappen), het heeft dus niets te maken met de standby stand van de pc, ondanks dat het in de topictitel staat. Dit zijn de "standaard" verschijnselen die optreden als een pc door een hardware probleem niet op wil starten.

Verder sluit ik me aan bij MoiZie, maar ik wil nog 1 ding toevoegen: probeer je moederbord eens buiten de computerkast, terwijl deze op een niet-geleidende ondergrond ligt (karton?). Zo sluit je mogelijke kortsluiting uit en kun je het bord ook makkelijker testen (al getest zonder geheugen erin?)
Heeft ie al gedaan, en hij ging hevig piepen. Wat dus wel goed teken is.

• MoiZie
Zenix schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:56:
[...]

Heeft ie al gedaan, en hij ging hevig piepen. Wat dus wel goed teken is.
Ik snap jullie niet :') Geef dan meteen aan wat je allemaal wel en niet gedaan hebt, nu zeggen jullie steeds dat je iets al gedaan hebt ipv aan te geven wat niet..

Verwijderd

Topicstarter
Die dingen die ik al gezegd had heb ik al gedaan en heb later een paar dingen meer gedaan ik heb nu ook ff met een andere videokaart geprobeerd..

Ik kan die mobo niet testen of het daar aan lig en een andere voeding heb ik ook niet ;(

• MoiZie
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:03:
Die dingen die ik al gezegd had heb ik al gedaan en heb later een paar dingen meer gedaan ik heb nu ook ff met een andere videokaart geprobeerd..

Ik kan die mobo niet testen of het daar aan lig en een andere voeding heb ik ook niet ;(
Ook niet aan te komen? Anders zit er niets anders op dan ff laten testen bij een pc shop waar ze die dingen dus wel hebben :).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp, er loop chemische stuff uit me moederboard dus dat is het waarschijnlijk. De kamer waar de computer in staat is redelijk klein en dus ook warm en daardoor is het denk gesmolten. Dus hoop dat ik met deze info mensen veel werk kan besparen.

, Shoji

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Denk niet dat het door de hitte komt maar gewoon door een paar niet lekkere condensatoren.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

therat10430 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:00:
[...]

Nee, dus als het moederbord nog enigszins een teken van leven vertoont zal het gaan piepen als het geheugen, de cpu of de videokaart mist.
Maar zo te horen is het een lekke condensator, misschien kan de TS z'n moederbord daar eens op controleren? Condensators zien er uit als een soort ronde silo's, als ze kapot zijn staat de bovenkant bol en/of zijn ze gebarsten en loopt er smurrie uit.

🖥️ | 🚗

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
[edit]
nie goed gelezen. Sorry
Als er troep uit je moederbord komt is het nooit goed. Als je nog garantie hebt teruggaan naar de winkel en anders een nieuwe mobo'tje

[ Voor 82% gewijzigd door Ernie op 05-07-2006 20:31 ]

Pagina: 1